Megjelent a szlovákiai Carissimi ismeretterjesztő folyóirat legújabb száma

Szólj hozzá!

A szlovákiai Carissimi Nonprofit Alap kuratóriuma 2010-ben "Carissimi – Esély a fogyatékos és egészségkárosodott embereknek" címmel olyan magyar nyelvű ismeretterjesztő folyóirat megjelenésének támogatását határozta el, amely fórumot teremt fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, és segítséget nyújt az őket érintő ügyekben való eligazodáshoz, társadalmi beilleszkedésükhöz. Megjelent és ingyenesen elérhető a 2014/3-as szám.


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2014/2. száma

Szólj hozzá!

Megjelent és már digitálisan is elérhető (cikkenként vagy pdf-ben) a Gyógypedagógiai Szemle 2014. évfolyamának második száma. A szám tanulmányai többek között az afázia egy ritka típusában történő beszédelemzésről, a hódmezővásárhelyi dadogó-ellátásról, egy tréninglakás programról, középiskolás SNI kollégistákról, illetve diszlexiás tanulókat segítő online gondolattérképekről szólnak.   


A társadalmi és az iskolai integráció feltételrendszere és korlátai

Szólj hozzá!

Ahogy a címből és a szerkesztő, Zászkaliczky Péter bevezetőjéből is kiderül, a tanulmányok alapját szolgáló kutatási projekt két témából tevődött össze: az integráltan tanuló, sajátos nevelési igényű gyermekek iskolai ellátásának, illetve a felnőtt fogyatékos személyek társadalmi integrációjának feltételrendszerét vizsgálták meg. Pénzes-Höffler Éva recenziója.


Tudod, milyen a pszichomotoros mesekönyv?

Szólj hozzá!

Kedves Kolléga, kedves Érdeklődő, tudod-e milyen az, ha egy gyógytornász-logopédus ír mesekönyvet? Tudod, milyen a pszichomotoros mesekönyv? Ha szeretnéd megtudni és van időd, gyere el! Nézd meg a könyvet, hallgasd meg a mondanivalómat. Szeretnék megosztani Veled egy elképzelést is, ami talán segíthetne a sokasodó mozgásfejlesztési igények és az alig létező lehetőségek ellentmondásának feloldásában.


Higasida Naoki – Egy fiú hangja az autizmus csöndjéből

Szólj hozzá!

"A gyermekkorból még csak fél lábbal kilépett szerző, akinek az autizmus legalább akkora erőpróbát és egész életére kiható állapotot jelentett, mint a mi fiunknak, fölnyitotta a szemünket a Hát ezért ugrálok-kal. Áldásnak éreztük ezt, mert mintha végre a saját fiunk szólt volna hozzánk arról, ami a fejében zajlik" – írja a könyvről David Mitchell, a Felhőatlasz és a Szellemírók című regények világhírű szerzője, és a Hát ezért ugrálok angol kiadásának fordítója.


KÖNYVAJÁNLÓ: A nemzetközi és hazai fogyatékospolitika 21. századi körképe

Szólj hozzá!

Az új évezred progresszív fogyatékosügyi politikája a fogyatékossággal élő emberek helyzetét már elsősorban nem egészségügyi, rehabilitációs vagy szociálpolitikai kérdésnek tekinti, hanem az emberi jogok közé emeli be ezeket a jogokat. Nem elég az állampolgári jogok deklarálása és a negatív diszkrimináció megnyilvánulásai, illetve társadalmi mechanizmusai elleni küzdelem, hanem a pozitív cselekvés, pozitív diszkriminációs eszközök is szükségesek a társadalmi kirekesztés és a fogyatékossággal élő emberek társadalmi hátrányainak mérsékléséhez. 


Hiánypótló könyv pedagógusok számára a portfólió összeállításához

Szólj hozzá!

A kötelezővé tett pedagógus portfólió összeállításához kevés segítséget kaptak az érintettek, a pályázat kitöltéséhez szükséges alapvető elméleti és gyakorlati irodalom szinte nem létezik. Ebben a helyzetben szeretne segíteni a pedagógusoknak az ELTE Eötvös Kiadó friss kiadványával, mely logikus felépítésével, érthető nyelvével és sok gyakorlati példájával nélkülözhetetlen lehet a pályázat kitöltéséhez, illetve a reflektív pedagógia megértéséhez és alkalmazásához.


Borbély Sjoukje: A szülők és mi

Szólj hozzá!

Elsősorban a korai fejlesztés területén tevékenykedő szakembereknek íródott ez a könyv, tehát gyógypedagógusok, gyógytornászok, mozgásterapeuták (stb.) számára, akik munkájuk során szoros, közvetlen kapcsolatban állnak sérült gyermeket nevelő családokkal. (Pongrácz Kornélia recenziója)


Tükrünk, tükrünk – vak szülők és gyermekeik (interjúkötet)

Szólj hozzá!

A könyvbe bekerülő interjúkat magam válogattam, és határoztam meg a sorrendjüket. A koncepcióm az volt, hogy a családok sokszínűségét oly módon ábrázoljam, hogy a szélsőségek elkerülésével reális képet adjak a családok életéről – írja Ozvári-Lukács Réka a könyv előszavában.


A Logopédia Kiadó könyvajánlója

Szólj hozzá!

Kiadványainkat ajánljuk gyermekeknek, szülőknek és pedagógusoknak az óvodában és az iskolában a mozgás, a beszéd, a gondolkodás fejlesztéséhez, az olvasás, írás, helyesírás és a számolás képességeinek tréningjéhez, tanításához. Tankönyveinken, gyakorló füzeteinken kívül szakkönyveink színvonalas elméleti és gyakorlati útmutatóval szolgálnak a szakemberek és az érdeklődők számára.


Oktatásinformatikai módszerek – Pongrácz Kornélia recenziója

Szólj hozzá!

Már régóta vártunk egy olyan módszertani segédletre, amely érthetően, a fogalmakat tisztázva, gyakorlati javaslatokkal megtámogatva segít eligazodni nekünk, pedagógusoknak ebben a folyamatosan megújuló digitális világban.


Egy képzeletbeli barát naplója – Őszi Tamásné recenziója

Szólj hozzá!

Matthew Dicks méltán sikeres könyvét – amelyet megjelenése óta már 17 nyelvre lefordítottak – elsősorban kamaszoknak vagy felnőtteknek ajánlanám, és nem csak azoknak, akik érdeklődnek az autizmus iránt.


PEDAGOGIKUM: Európai léptékkel

Szólj hozzá!

Az "Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE" projekt újszerű kutatásmenedzsmenten alapuló kutatási-fejlesztési alprojektje az ELTE Pedagogikum három kara, a PPK, a TÓK és a Bárczi  együttműködésével, az élethosszig tartó tanulás jegyében az oktatásra és az egészségfejlesztésre fókuszált. Jelen kötetben arra törekedtünk, hogy ha nem is a teljesség igényével, de ízelítőt adjunk a lezajlott kutatómunka tartalmi gazdagságából, emberi és tudományos eredményeiből.


KÖNYVBEMUTATÓ: Szegény anyám, ha látnám

Szólj hozzá!

Szeretettel várunk Sándor Erzsi: Szegény anyám, ha látnám című könyvének bemutatójára. Sándor Erzsivel és Juhász Tomival Csáki Judit beszélget. Fellép Juhász Tomi zenekara, a Davies Korner. A belépés ingyenes!


Köszönet az Gordosné-emlékkötet támogatóinak

Szólj hozzá!

Köszönet illeti mindazokat a szervezeteket és magánszemélyeket , akik önzetlen anyagi támogatásukkal vagy önkéntes munkájukkal járultak hozzá Gordosné dr. Szabó Anna tanítómesterünkről készült Emlékkötet kiadásához.


Már megrendelhető a Gordosné Szabó Anna tiszteletére készülő emlékkötet

Szólj hozzá!

Örömmel tájékoztatjuk, hogy a 2013. évi Tudomány Napjára, november 19-re megjelenik GORDOSNÉ SZABÓ ANNA tiszteletére az EMLÉKKÖTET, a Gyógypedagógiai Szemle dupla különszámaként. Az EMLÉKKÖTET a MAGYE honlapján is megrendelhető. Megrendelést 2013. november 18. határidőig leadók számára a nyomda 2013. november 20-ig utánvéttel 1.000 Ft + postaköltség áron megküldi.


Péterke tovább halad a hallás felé vezető úton
Kocsis Katica
Szólj hozzá!

Megszületett a Péterke-sorozat második kötete: a Péterke beszélni fog azt az utat járja be, melynek végén egy műtétnek köszönhetően a kisfiú most már hallássérültként is hallja a hangokat. Az októberi MACIE családi napon megrendezett könyvbemutatón Rácz I. Péter moderálásában a szerző, Benyovszky Anita személyes tapasztalatait osztotta meg, míg Fejes Gabriella gyógypedagógus a műtét szakmai oldaláról beszélt.


Sándor Erzsi: Szegény anyám, ha látnám (könyvajánló)

Szólj hozzá!

"Azt hiszem, rengeteg módja van annak, hogy egy szülő alkalmatlanná tegye a gyerekét az életre. Az egyik legpokolibb az, ha nem nézünk szembe az adottságainkkal és a tényekkel. Illúzióba ringatni egy gyereket csak azért, mert mi magunk nem vagyunk képesek elviselni a bizonyosság terhét, jelentős bűn" – írja Sándor Erzsi Szegény anyám, ha látnám című, a Park Kiadónál október végén megjelenő könyvében.


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2013/3. száma

Szólj hozzá!

Megjelent és már digitálisan is elérhető (cikkenként vagy pdf-ben) a Gyógypedagógiai Szemle 2013. évfolyamának harmadik száma. A szám tanulmányai többek közt integráció/inklúzió és a szakvéleményezés összefüggéseiről, fejlesztések és terápiák kapcsolatáról, a mozgás alapú terápia hatásáról, egy SNI gyermekekhez való attitűdvizsgálatról, a könnyen érthető kommunikációról, a Nádizumzum zenekarról és a KULCSprogramról szólnak.


Szétszórt elmék – A hiperaktivitás új gyógymódja

Szólj hozzá!

Népbetegség a figyelemzavar és a hiperaktivitás? Vagy csak a gyerekek szenvednek tőle? Honnan ered és hogyan gyógyítható? Dr. Máté Gábor Szétszórt elmék – A hiperaktivitás új gyógymódja című könyvének bemutatója.


Miért nem beszél a gyermekem?

Szólj hozzá!

Valóban hiánypótlónak számít a szerző 2011-ben Svájcban megjelent könyvének 2012. novemberében publikált magyar nyelvű kiadása. Heidi Heldstab Piaget, valamint a másik neves svájci pszichológus, Félicie Affolter tanítványa, Affolter módszerével évtizedek óta fejleszt súlyos tanulási, viselkedési zavarokat mutató, valamint autista gyermekeket legfiatalabb koruktól fogva. (Csányi Yvonne recenziója)


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2013/2. száma

Szólj hozzá!

Megjelent és már digitálisan is elérhető (cikkenként vagy pdf-ben) a Gyógypedagógiai Szemle 2013. évfolyamának második száma. A szám tanulmányai többek közt az adaptív viselkedés mérésével, a segítőkutyák segítségével történő társadalmi szemléletformálással, az SNI tanulók oktatásával, a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatával (DPV), a hangképzési zavarok kezelésének egészségügyi jelentőségével, illetve az írásbeli kommunikáció fejlesztésével foglalkoznak.


Már letölthető a Gyógypedagógiai Szemle 2013/1. száma

Szólj hozzá!

Gyógypedagógiai Szemle Már digitálisan is elérhető (cikkenként vagy pdf-ben) a Gyógypedagógiai Szemle 2013. évfolyamának első száma. A szám tanulmányai többek között a TROG-H teszttel, a koragyermekkori intervenciós rendszer működésének legfontosabb problématerületeivel, a szülői stresszel és a beszédfogyatékossággal (szülői nézőpontból) foglalkoznak.


Kis okosok kisokosa
Vécsei Rita Andrea
Szólj hozzá!

Szemüvegtematikában gazdaságilag elég komoly potenciált jelentünk. Legyen az könyv, gyorstisztító kendő, és nem utolsó sorban maga az eszköz, amivel látunk. Családunk hattagú, jár hozzánk öt szemüveg. A legkisebb gyerek időnként felveszi a miénket, vagy kikönyörgi, ha vendégségbe indulunk, a napszemüvegét. Mert gáz kilógni a sorból.


Játsszunk beszédet! – Könyvajánló a logopédia európai napjára

Szólj hozzá!

Ne csak ezen a napon, a logopédia európai napján, hanem minden nap játsszunk beszédet, mert a tiszta beszéd, a szép kiejtés,a jó kommunikáció a tanulás és a siker alapja. Ajánljuk ezt a könyvet minden szakembernek, tanárnak, szülőnek, nagyszülőnek, kicsi és nagy testvérnek, hogy a beszédtanulás spontán és örömteli legyen.  


Heidi Heldstab: Miért nem beszél a gyermekem? – Csányi Yvonne recenziója

Szólj hozzá!

Valóban hiánypótlónak számít a szerző 2011-ben Svájcban megjelent könyvének 2012. novemberében publikált magyar nyelvű kiadása. Heidi Heldstab Piaget, valamint a másik neves svájci pszichológus, Félicie Affolter tanítványa, Affolter módszerével évtizedek óta fejleszt súlyos tanulási, viselkedési zavarokat mutató, valamint autista gyermekeket legfiatalabb koruktól fogva.


Málna utca hangjai – mese egy CI-s hallássérült kislányról

Szólj hozzá!

A Málna utca hangjai című mese különleges témát dolgoz fel. Egy cochleáris implantátumot viselő hallássérült kislányról szól, aki a Málna utcába költözik szüleivel és hamarosan új barátokra lel. Pál Rita grafikus csodás Málna utcát varázsolt, élénk színekkel, kedves figurákkal kelti életre a mesét.


Már letölthető a Gyógypedagógiai Szemle 2012/3. és 4. száma

Szólj hozzá!

Gyógypedagógiai Szemle Már digitálisan is elérhető (cikkenként vagy pdf-ben) a Gyógypedagógiai Szemle 2012. évfolyamának harmadik és negyedik száma. A 3. szám az értelmi fogyatékos – vagy a nemzetközi szakirodalom megfogalmazása alapján intellektuálisan akadályozott – személyekkel foglalkozó szakemberek számára nyújt aktuális ismereteket. A 4. szám jelentős része a diszkalkuliával foglalkozik, számos életkori csoport esetében bemutatva azt.


Nevetés és cirógatás téli estékre
Hidas Judit
Szólj hozzá!

Bevallom, nem ismertem korábbról a Kerekítő-foglalkozásokat, és nem ismertem a Jakabosné Kovács Judit nevével fémjelzett mozgalomhoz kapcsolódó köteteket sem. Ezért először kicsit furcsálltam, hogy minden vers mellett egy-egy instrukció áll arra vonatkozóan, hogy mit játsszunk a gyerekkel mondókázás közben. De mivel én csak egy tudatlan felnőtt vagyok, gondoltam, inkább megnézem, mit szólnak a gyerekeim, egy kétéves fiú és egy ötéves lány, a könyvecskékhez.


Hatos Gyula: Életkilátás – életkísérés (könyvajánló)

Szólj hozzá!

A könyv címe szerint "Életkilátás – Életkísérés"-t jelent azoknak a felnőtt embereknek az életében, akik intellektuális, valamint kapcsolatteremtő képességeik szűkössége miatt a közösségben gyengén tudnak érvényesülni, munkát találni és erősen rászorulnak környezetük támogatására.


Egy képzeletbeli barát naplója (könyvajánló)

Szólj hozzá!

Egy képzeletbeli barát naplójaMatthew Dicks Egy képzeletbeli barát naplója című könyve egy autisztikus kisfiú történetét meséli el. Igazi szép karácsonyi ajándék!


Borbély Sjoukje: Szülők és mi (könyvajánló)

Szólj hozzá!

Borbély Sjoukje: Szülők és miMegjelent Dr. Borbély Sjoukje könyve Szülők és mi címmel a Budapesti Korai Fejlesztő Központ gondozásában. A könyvhöz Dr. Buda Béla írt ajánlást.


Marosits Istvánné: Testvérbetűk (könyvajánló)

Szólj hozzá!

A könyv címe azt jelzi, hogy az együtt szereplő betűket "testvéreknek" fogjuk nevezni, hiszen bizonyos szempontból rokonok, hasonlítanak egymásra. A könyv több célkitűzést szeretne megvalósítani: megerősíteni a betűismeretet;tudatos összehasonlítást és különbségtételt tenni az egymáshoz vizuálisan, auditív, vagy motoros területen hasonló betűpárok, betűtestvérek között; célja továbbá az, hogy a folyékony szóolvasás szintjére emelje a gyermekeket.


Könyvbemutató: Péterke hallani fog

Szólj hozzá!

Megjelent Benyovszky Anita: Péterke hallani fog című könyve, mely egy tervezett gyerekkönyvsorozat első kötete. A Palimpszeszt-PRAE.HU gondozásában és Balázs Eszter Anna szerkesztésében kiadott könyv egy hallássérült kisfiú történetét meséli el a hallássérülés felfedezésétől a hallókészülékkel való hallás- és beszédtanulás kezdetéig.


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2012/2. száma

Szólj hozzá!

Már nyomtatásban és digitálisan is elérhető a Gyógypedagógiai Szemle 2012/2. száma. E szám jubileumi szám – a MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETE megalakulásának 40. évfordulójára. Különszámunk egy válogatást tesz közzé azokból a közlésre beérkezett anyagokból, amelyek jól példázzák a gyógypedagógia alapproblémáinak interdiszciplinaritását a nyelvészet, a pszichológia, a medicina, illetve a gyógypedagógia elméleti és gyakorlati aspektusából.


Amit tudunk és amit nem ... az értelmi fogyatékos emberek helyzetéről Magyarországon

Szólj hozzá!

Bass László (szerk.): Amit tudunk és amit nem...A könyv szakmai lektora, Lányiné dr. Engelmayer Ágnes "Bevezető"-jében a munka fontosságáról, hiánypótló voltáról ekképpen fogalmaz: "Nem készült még mindezideig Magyarországon olyan átfogó tudományos igényû felmérõ munka, amely az értelmi fogyatékos gyermekek és felnõttek élethelyzetét sokoldalúan bemutatta volna." (Gróz Andrea recenziója)


Tony Attwood: Különös gyerekek – Schmidt Noémi recenziója

Szólj hozzá!

Tony Attwood"Mindig is azt az elvet vallottam, hogy ha nem tudunk egyszerű fogalmakkal elmagyarázni valamit, akkor feltehetőleg nem is értjük azt." Aligha jellemezhetnénk a szerző e szavainál pontosabban azt a szemléletet, amely áthatja Tony Attwood Különös gyerekek című könyvét.


Otto Speck: Iskolai inklúzió gyógypedagógiai szemszögből – retorika és realitás

Szólj hozzá!

Otto SpackA hazánkban is jól ismert szerző könyve második, átdolgozott kiadásban jelent meg. A felvetett kérdések többsége napjaink magyar szakembereit is foglalkoztatja, ezért a kötet méltán tarthat számot itthon is nagy érdeklődésre. Csányi Yvonne recenziója.


Tegyük helyére az undort! (Hamarosan kapható!)

Szólj hozzá!

Tegyük helyére az  undort!Jelen kötet tanulmányai az undoremóció pszichológiai jellemzőivel, ezen belül a morális undor jelenségével, az undor idegélettani mechanizmusával, az undor és az immunfunkciók viszonyával és az undor evolúciójával foglalkoznak, rámutatva arra, hogy az evolúció során elsőként a protektív undorreflex jelenik meg, amely később komplexebb védekező mechanizmussal, az immunitással egészül ki.


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2012/1. száma

Szólj hozzá!

Gyógypedagógiai SzemleMár nyomtatásban és digitálisan is elérhető a Gyógypedagógiai Szemle 2012/1. száma. A lapszámban többek között tanulmány olvasható a beszédhanghallás és a beszédhiba összefüggéséről, a korai szülői hatások szerepéről, a szerzett pragmatikai zavarokról, az új intelligenciavizsgáló eljárásokról, a középkorú értelmi fogyatékosok prevalenciájáról, valamint egy portugáliai önkéntes munka mindennapjairól.


Hangadó-sorozat (könyvajánló)

Szólj hozzá!

CsicsergőAmbrus Noémi és Gulyás Gabriella Hangadó című foglalkoztató füzetsorozatának első és második része gyakorló logopédusok színes és ötletes gyűjteménye, amely a szép, tiszta beszéd gyakorlásában kíván segítséget nyújtani.


Soha többet dadogás (könyvajánló)

Szólj hozzá!

Minden szakembernek és téma iránt érdeklődőnek ajánljuk Prof. Martin F. Schwartz Soha többet dadogás című könyvét, amelyet a Démoszthenész Egyesülettől lehet megrendelni (demoszthenesz.civil1989@gmail.com) 4.000 Ft plusz postaköltség áron (ajánlva, elsőbbségivel 650 Ft).


Könyvajánló: A gesztusnyelv kommunikációelméleti alapjai

Szólj hozzá!

Erdélyi Andrea könyve ízelítőt ad a jelelés fejlődésnek nemzetközi és magyarországi történetéből, bemutatja jelenlegi helyzetét és változatait. Megismertet különböző, részben Magyarországon is használatos, részben még kevésbé ismert kommunikációs modellekkel, és elemzi ezek jelelésre gyakorolt következményeit. Áttekintést ad a gesztusnyelvet is magába foglaló augmentatív és alternatív kommunikációról.


A diagnózistól a foglalkozási rehabilitációig

Szólj hozzá!

A diagnózistól a foglalkozási rehabilitációigAz ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Tanulásban akadályozottak pedagógiája tanszéki csoport az oktatás és kutatás során szoros összefonásával teljesíti küldetését. A diagnózistól a foglalkozási rehabilitációig (Papp Gabriella szerk.) című tanulmánykötet szerzőinek célja, hogy megosszák legújabb tudásukat a leendő gyógypedagógusokkal abban a reményben, hogy friss tanagyaggal készülhetnek választott hivatásukra.


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2011/3-4-es dupla száma

Szólj hozzá!

Már nyomtatásban és digitálisan is elérhető a Gyógypedagógiai Szemle 2011/3-4., logopédiával foglalkozó dupla száma. A lapszám szerkesztését is ez az inter- és intradiszciplinaritás határozta meg. Elsősorban olyan eredeti közleményeket kívántunk publikálni, amelyek egyértelműen bizonyítják, hogy a határtudományok kutatásai – például a nyelvészeti, fonológiai irányultságú kutatások (tipikus, atipikus egy- és kétnyelvű gyermekek esetében – Sebestyénné Tar Éva és Bóna Judit tanulmányai), a pszichológia (Lajos Péter), a foniátria (Szamosi Tímea–Mészáros Krisztina–Nagy Éva– Banai János) vizsgálati eszközei – hogyan gazdagítják a logopédia elméletét, válnak nélkülözhetetlen tudássá nemcsak a tudomány, de a szakma számára is.


Szeptemberi könyvajánló

Szólj hozzá!

könyvajánlóA szeptember a tanévkezdés ideje, pedagógusoknak, kicsiknek és nem annyira kicsiknek. Olyan újdonságokat szeretnénk ezért ajánlani, melyek a tanév során haszonnal forgathatók, mint például a Meixner-módszerű Hónapról hónapra sorozat új kötetei, Pektor Gabriella mozgásfejlesztő játékainak gyűjteménye, Ranschburg Jenő válaszai az iskoláskori problémákra vagy egy lábterápiás gyakorlatgyűjtemény. (A könyvek a Krasznár és Fiai Szakkönyvesboltban szeptember 30-ig kedvezményesen megvásárolhatók.)


Augusztusi könyvajánló

Szólj hozzá!

augusztusi könyvajánlóÚj cikksorozatot indítunk a Gyógypedagógiai Szemle Online-on, havonta olyan könyveket ajánlunk, amelyeket fontosnak és értékesnek tartunk, és szeretnénk, ha minél szélesebb körben ismertek lennének, illetve bekerülnének a szakmai párbeszédbe, a tudomány és a gyakorlat vérkeringésébe. Várjuk Olvasóink javaslatait is, hogy minél szélesebb körből válogathassunk!


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2011/2-es száma

Szólj hozzá!

Gyógypedagógiai SzemleMár nyomtatásban és digitálisan is elérhető a Gyógypedagógiai Szemle 2011/2., szometopedagógiával foglalkozó száma. A lapszámban többek között tanulmány olvasható Benczúr Miklósnétól, Kullmann Lajostól, Berényi Marianne–Katona Ferenctől, Lénárt Zoltántól, valamint a DIS-QOL életminőség vizsgáló eljárás hazai eredményeiről. (Részletes tartalom beljebb...)


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2011/1-es száma

Szólj hozzá!

Gyógypedagógiai SzemleMár nyomtatásban és digitálisan is elérhető a Gyógypedagógiai Szemle 2011/1. száma. A lapszámban többek között tanulmány olvasható Radványi Katalintól (A kompetencia alapú fejlesztés értelmezése a kognitív képességek jelentős elmaradása esetén) és Hirschberg Jenőtől (Orrhangzós beszéd), valamint egy WISC-IV teszttel végzett vizsgálatról és a közszolgálatokhoz való egyenlő esélyű hozzáférésről. (Részletes tartalom beljebb...)


Torey Hayden: Egy gyerek
Tóth Noémi
Szólj hozzá!

Torey Hayden: Egy gyerek"Senki sem kedves velem szándékosan" – döbben le a hatéves Sheila tanárnője figyelmességén. Az érzelmi zavarokkal küzdő gyermekkel foglalkozó Torey Hayden második magyarul megjelent igaz története ismét sokkolja az olvasót: olyan életet tár fel, amelyben még az is érthető, ha egy kislány fához kötözi és felgyújtja hároméves társát. 


A herceg meztelen
Veszprémi Patrícia
Szólj hozzá!

Többezres zúgó tömeg a stadion lelátóján, több millióan a rádiókészülékek túloldalán, izgatott tekintetek. Majd elnémuló dongás, a villogó piros lámpa kialszik, néhány nyökögő, artikulálatlan hangfoszlány … "a többi néma csend"… György herceg (Colin Firth) személyes problémája, a dadogás egyben a monarchia köszvénye, a királyi tekintély rombolója. A herceg – ha beszédre kerül a sor - meztelen. A király beszédében személyes drámából birodalmi kérdés kerekedik Tom Hooper kifinomult, ámde együtt érző humorának céltábláján. Az élvezetes párbeszédek és a könnyed humorú jelenetek mögött Európa és Anglia egyik legsötétebb időszaka érlelődik.


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2010/4-es száma

Szólj hozzá!

Gyógypedagógiai Szemle 2010/4Már nyomtatásban és digitálisan is elérhető a Gyógypedagógiai Szemle 2010/4. száma. A lapszámban többek között tanulmány olvasható Fejes József Balázs–Szenczi Beátától (Tanulási korlátok a magyar és az amerikai szakirodalomban), dr. Balázs Boglárkától (Az allergia), Vecsey Katalintól (A beszédtanár és a színház) és Gordosné Szabó Annától (110 éves a gyógypedagógus-képzés Magyarországon) (Részletes tartalom beljebb...) 


Fejlődésdiagnosztika

Szólj hozzá!

EntwicklungsdiagnostikA könyv gyógypedagógiai szempontból olyan különösen fontos témákat érint, mint a korai felismerés, a fejlődés prognózisa. Hiánypótlónak nevezhető, mivel igen részletesen tekinti át a gyermekkorban alkalmazható korszerű diagnosztikai eljárásokat, kitérve azok elméleti hátterére is. Csányi Yvonne recenziója.


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2010/3-as száma

Szólj hozzá!

gyoszeMár nyomtatásban és digitálisan is elérhető a Gyógypedagógiai Szemle 2010/3. száma. A lapszámban többek között tanulmány olvasható Vecsey Katalintól, Berta Lászlótól, Füves Sándornétól, Oroszné Kosik Gabriellától, valamint egy részletes tanulmány a fogyatékos emberek számára hozzáférhető szakiskolai innovációkról, egy különösen érdekes beszámoló pedig a magyar tűzoltók speciális "vak-lépzéséről". (Részletes tartalom beljebb...)


Gyerekekhez szól a Ghymes
Danczi Csaba László
Szólj hozzá!

Ghymes: Bennünk van a kutyavérA Ghymes szerint a lényeg az aktuális pillanatban megszólaló élő zenében rejlik. A zenekar október végéig 12-szer lép színpadra, eközben pedig nem hagyhatjuk szó nélkül augusztus 16. óta kapható “Bennünk van a kutyavér" című gyermeklemezét, valamint az ősszel megjelenő legújabb stúdióalbumát sem. 


Hogyan játsszunk és tanuljunk autista gyerekkel?

Szólj hozzá!

Julia MoorA Hogyan játsszunk és tanuljunk autista gyerekkel című könyv szerzője egyrészt egy autista fiút nevelő anyaként, másrészt mint viselkedés- és tanulási zavarokkal küzdő gyermekekkel foglalkozó szakember osztja meg ötleteit és tapasztalatait.


A számolási gyengeség felismerése és kezelése
Farkasné Gönczi Rita
Szólj hozzá!

B. Ingerborg Milz: A számolási gyengeség felismerése és kezeléseEgy hét éve megjelent kiadványt ajánlok a diszkalkulia gyógypedagógiai diagnosztikájával és terápiájával foglalkozó szakemberek számára, mely eredeti német nyelven hozzáférhető az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar könyvtárában.


Becsület és alázat – Fogyatékosságtudományi Tudástár

Szólj hozzá!

A Fogyatékosságtudományi Tudástár a jelenleg létező leggazdagabb magyar nyelvű fogyatékosságtudományi, s azon túl, foglalkozási rehabilitációs elektronikus gyűjtemény.


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle 2010/1-es száma

Szólj hozzá!

Gyógypedagógiai Szemle 2010/1Nyomtatásban hamarosan, digitálisan már elérhető a Gyógypedagógiai Szemle 2010/1. száma. A lapszámban többek között tanulmány olvasható Csányi Yvonne–Zsoldos Mártától, Radványi Katalin–Mede Perla–Regényi Enikő Máriától, Bóna Judittól, Kereki Judittól, Ribiczey Nórától. Ezek mellett egy hosszabb írás foglalkozik a para-diák úszósporttal és utánpótlásneveléssel (Benczúr Miklósné).


Néma gyereknek a pók se érti a szavát
Tóth Noémi
Szólj hozzá!

Torey Hayden: SzellemlányTorey Hayden Szellemlány című könyve a vérbeli lélektani krimin túl olyan témákat is érint, hogy szabad és érdemes-e magányunk feloldásáért cserébe másokra önteni mentális dézsánkat – illetve ragaszkodni gyávaságból emberekhez, munkához vagy véleményhez. Különféle habitusú személyiségek perspektíváiból világosodik meg az egyre sötétebb történet, és már az is önmagában egy tanulmány, hogy ezek az emberek túl tudnak-e lépni a csehovi sémán, és ne beszélés, hanem építő jellegű megbeszélés legyen a találkozásaikból.


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle legújabb száma

Szólj hozzá!

Gyógypedagógiai Szemle 2009/5Már nyomtatásban és digitálisan is elérhető a Gyógypedagógiai Szemle 2009/5. száma. A lapszámban többek között tanulmány olvasható Szabó Csillától, Mohai Katalintól, Pajor Emesétől és Dékány Judittól. Ezek mellett egy hosszabb írás foglalkozik diszlexiás tanulók idegennyelvoktatásának esélyeivel (Gyüre Zsuzsa). 


Szellemlány – egy gyermek szabadulása a némaság poklából

Szólj hozzá!

SzellemlányJadie sohasem beszélt. Nem nevetett, nem sírt, és nem adott ki semmilyen hangot. Akárhogy próbáltak közeledni hozzá, bezárva maradt saját zavaros világába, ahol a szellemek beszéd nélkül is megértik egymást. Az osztályba érkező energikus új tanárnak végre sikerül megtörnie a hallgatást. Ő tudja, hogy egy sérült lelkű gyermek megszólalása gyakran szörnyű sebeket tár fel, Jadie történetei mégis megdöbbentik. Feldolgozásukhoz minden korábbi tapasztalata kevés. Amiről a kislány mesél, túl borzasztó ahhoz, hogy bárki komolyan vegye – az elmondottak csak egy zavart elme víziói lehetnek. Vagy talán mégsem...


Neurokognitív fejlődési zavarok vizsgálata és terápiája
Danczi Csaba László
Szólj hozzá!

Neurokognitív fejlődési zavarok vizsgálata és terápiájaA Neurokognitív fejlődési zavarok vizsgálata és terápiája – Példák a bizonyítékon alapuló gyakorlatra című könyv azt mutatja be, hogy miként lehet a gyógypedagógián belül a különböző tudományágak (kognitív tudomány, neuropszichológia stb.) kutatásaiból származó eredményeket hatékonyan alkalmazni a fogyatékos gyermekekkel végzett diagnosztikai és terápiás munkában. A kötet több tanulmánya arra is példával szolgál, hogy a gyakorlati, klinikai megfigyelések hogyan segítik az újabb kutatási hipotézisek és kérdések megfogalmazását.


Intellektuális képességzavar és pszichés fejlődés

Szólj hozzá!

Lányiné Engelmayer Ágnes: Intellektuális képességzavar és pszichés fejlődésAz intellektuális képességzavarral élő emberek az emberi létezés egy lehetséges változatát képviselik. Fejlődésre, tanulásra, társadalmi integrációra minden életkorban képesek, ehhez társadalmi segítséget igényelnek az esélyegyenlőség biztosítása érdekében. Az állapot hátterében lévő okok felderítése segíti speciális szükségleteik kielégítését a gyógypedagógiai oktatás, fejlesztés, pedagógiai kísérés, a pszichológiai segítő beavatkozások és a különböző terápiás eljárások tervezésekor.


Hamarosan megjelenik a Gyógypedagógiai Szemle

Szólj hozzá!

Hamarosan megjelenik a Gyógypedagógiai Szemle legújabb, negyedik (tematikus) száma, amely a tanulásban akadályozott és az értelmileg akadályozott gyermekek, fiatalok és családjaik problémájával foglalkozik. (Alább olvasható a Szerkesztői előszó és a teljes tartalomjegyzék.)


Mennyek Kapui – Az elektronikus zene évtizede
Menyhárt Tibor
Szólj hozzá!

Mennyek kapui2001-ben megjelent egy kiadvány Mennyek Kapui - Az elektronikus zene évtizede címmel, ami mára gyakorlatilag elérhetetlenné vált a kis példányszám miatt, most viszont visszatért egy bővített, digitális (.pdf) formában, hogy felhomályosítsa az érdeklődőket az elektronikus zenék múltjáról és jelenjéről. A szerzők területükön (és ez világviszonylatban is igaz!) szinte egyedülálló módon hozzáférhetővé tették a kiadványt a csökkent munkaképességűek (vakok, gyengénlátók és mozgássérültek) számára is.


Neurokognitív fejlődési zavarok vizsgálata és terápiája. Példák a bizonyítékon alapuló gyakorlatra

Szólj hozzá!

Neurokognitív fejlődési zavarok vizsgálata és terápiája. Példák a bizonyítékon alapuló gyakorlatraA jelen kötetben közreadott tanulmányok általános elméleti keretéül a bizonyítékon alapuló gyakorlat szolgált. A gyógypedagógia interdiszciplináris jellegét, a különféle tudományágak integrálásán túl, azzal is biztosítani kívánják a szerzők, hogy a tudományos kutatási eredményeket és a gyakorlati tapasztalatokat hatékonyan egyesítették.


Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle legújabb száma

Kommentek száma: 1

Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle legújabb, ezúttal összevont (második és harmadik)száma. A számban tanulmányok olvashatóak Gósy Máriától, Gereben Ferencnétől, Győri Miklóstól, Ferenczi Szilvia Györgyitől, Mede Perlától, Pásztor Évától és Czeizel Barbarától, valamint egy beszámoló a sályi szakintézményben folyó előkészítő és alapozó képzésről. Ezeken kívül könyvismertetések, konferenciabeszámolók, versenyeredmények és a "Gyógypedagógiai Etikai Kódex" tervezete olvasható e tavaszi-nyári számban.


Speciális földrajzi atlasz látássérültek számára

Szólj hozzá!

A látássérült diákok integrált oktatására alkalmas földrajzi atlaszt készített a Cartographia Tankönyvkiadó Kft. a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének közreműködésével – mondta Szőke László, a szövetsége elnöke az atlaszt bemutató konferencián.


Az autizmus metafizikája...
Faragó Ferenc
Szólj hozzá!

Azt hiszem, hogy mindnyájan elfogadhatjuk azt az állítást, hogy valóság csak egy van. Van azonban az állításnak egy másik fele is, ami így hangzik: de a valóságnak számtalan sok megközelítési formája lehet. Valóság és megközelítési forma, ez az a két fogalom, amihez egy kicsit közelebb kell kerülnünk, hogy jól értsük azokat a gondolatokat, amiket az autizmusról egy kicsit másképpen mondanék.


Általános gyógypedagógia, pszichológiai alapokon

Szólj hozzá!

Vértes O. József (1881-1953) az 1940-es évek végén fejezte be a most megjelent könyv több száz oldalas kéziratát ("Általános gyógypedagógia, pszichológiai alapokon"), eredetileg is német nyelven. Kiadására akkor nem kerülhetett sor.


Megújult a Gyógypedagógiai Szemle

Kommentek száma: 3

Megújult a Gyógypedagógiai SzemleEgy év elteltével ismét gyökeresen megváltozott a Gyógypedagógiai Szemle. Tavaly az online kiadással bővült, 2009-ben pedig egyrészt méretében (nagyobb, könyebben olvasható), másrészt "öltözetében" (modernebb, elegánsabb) változott. (Beljebb olvasható a 2009/1-es szám tartalma... + a képre kattintva megjelenik nagyban...)


Tudomány felé "félúton"
Pál Dániel Levente
Szólj hozzá!

FélútonElkészült az ELTE nyelvészdoktoranduszainak harmadik, "Félúton" című konferenciájának gyűjteményes kiadványa. Benne több olyan cikk is található, amely érdekes és értékes olvasmány lehet a gyógypedagógusok számára is. Az egyik például a diszlexia és a beszédértés közti összefüggésekkel, egy másik az afáziás betegek spontán beszédével foglalkozik.


Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért

Kommentek száma: 1

Zöld könyvAz Oktatási Kerekasztal célja, hogy a társadalom egészét rövid és hosszú távon egyaránt érintő kiemelt fontosságú kérdésekben elősegítse a konszenzus létrejöttét. Olyan elemzések elkészítését és minél szélesebb körű megvitatását kezdeményezi, amelyek eredményeként a mindenkori kormányok munkáját és a jogalkotási folyamatot hathatósan segitő ajánlások születhetnek. Tavaly jelent meg gondozásukban a Zöld könyv című hiánypótló kiadvány.




Az integrációs cunami

Szólj hozzá!

Az integrációs cunamiEz a könyv tanulmánygyűjtemény. Azokat a tanulmányokat tartalmazza, amelyek az INCLUD-ED elnevezésű EU kutatási projekt magyarországi háttérmunkálatai során születtek 2006 és 2008 között. Egy részük előadás formában elhangzott a 2007 őszén szervezett kutatási konferencián.


Csabay Katalin: LEXI tankönyvcsalád

Szólj hozzá!

Csabay Katalin: LEXI tankönyvcsaládA beszédjavító általános iskola mesetankönyve 5-7 éves gyermekeknek és a velük foglalkozó felnőtteknek, szülőknek szól, akik gyermekükkel való tartalmas együttléteik alkalmával szeretnék fejleszteni azokat a készségeket, amelyek az olvasás-írás tanulásának megkezdéséhez nagyon fontosak.


Hatos Gyula: Az értelmi akadályozottsággal élő emberek: nevelésük, életük

Szólj hozzá!

Hatos Gyula: Az értelmi akadályozottsággal élő emberek: nevelésük, életükJelen kötetével immár negyedik kiadásban próbál válaszolni szülőknek, nevelőknek, gyógypedagógusoknak, óvónőknek és tanítóknak, mindazoknak, akik e családokkal találkoznak, hosszú munkássága, tapasztalatai, ismeretei alapján. "Mi lesz veled?" címet adta a művész a címlapon szereplő képnek. A kis gyermeke sorsán tűnődő szegényasszony pihenése a téma, s egyben jelzés: az anyai aggódás jelképe. E kérdés ott él minden anya gondolataiban is, akinek gondot okoz sérült fejlődésű gyermeke.


Hüvelykujjam...

Szólj hozzá!

Rosta Katalin-Rudas Zsuzsanna-Kisházi Gergely: Hüvelykujjam...A feladatgyűjtemény a kézügyesség fejlesztésének játékos lehetőségeit mutatja be. A fejlett manualitás (a kéz és az ujjak ügyessége) nagyon fontos ahhoz, hogy a kisiskolás gyermekek számára az írástanulás ne megeröltető munka, hanem örömteli tevékenység legyen.


Kocsis Lászlóné-Rosta Katalin: Ez volnék én?

Szólj hozzá!

Kocsis Lászlóné - Rosta Katalin: Ez volnék én?Testséma fejlesztő feladatlap-gyűjtemény. A sikeres iskolakezdéshez szükséges, hogy gyermekünk kialakult testsémával renelkezzen. Ennek a tökéletes és teljes testképnek a kialakítását segítik elő a feladatgyűjteményben található gyakorlatok.


Parentis szülőképző ©

Szólj hozzá!

Parentis szülőképzőMegjelent az egyedülálló és hiánypótló PARENTIS SZÜLŐKÉPZŐ © magyar ismeretterjesztő és oktató filmsorozat első három filmje!


ÖRÖK kiadványok

Szólj hozzá!

ÖRÖK kiadványokAz ÖRÖK kézikönyv szakmai ismereteket nyújt az értelmi fogyatékossággal élő személyekkel foglalkozó szakemberek, segítők számára. A kézikönyv foglalkozik többek között a fejlesztési módszerekkel, a környezeti hatásokkal, a támogatott döntéshozatal kérdésével, a nemzetközi és hazai önérvényesítő mozgalmakkal.


Gyógypedagógus-történetek

Szólj hozzá!

Bánfalvy Csaba - Szauder Erik - Zászkaliczky Péter: Gyógypedagógus-történetekEz a könyv, amely egy kutatás eredményeit tárja elénk, azzal az indíttatással keletkezett, hogy interjúkon és azok értelmezési kísérletein keresztül megismerkedjünk a gyógypedagógusok egy meghatározó nemzedékével.


Tóth Erika Katalin: Szó - Beszéd (Beszédjavító mondókák)

Szólj hozzá!

Tóth Erika Katalin: Szó - Beszéd (Beszédjavító mondókák)Nem pereg az 'r' a szádból? Nehezedre esik kimondani az 's'-et? Bukdácsol a nyelved az 'sz'-nél? Semmi baj, lapozd fel bármelyik hangnál ezt a könyvet, a tréfás beszédjavító mondókák segítségével könnyen, játszva gyakorolhatod őket.


Johanna Friedl - Margaret Nussbaum: Gyermekjátékok az első évekre

Szólj hozzá!

Johanna Friedl - Margaret Nussbaum: Gyermekjátékok az első évekreAz első életévek meghatározóak a gyermekek fejlődésében. Valamennyi érzékszervüket használják környezetük megismeréséhez. Ebben a könyvben több mint 100 játék és foglalkoztató ötlet kínál lehetőségeket a vidám játékhoz és egyben a tanuláshoz.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9