bezár
 

Felhasználói adatlap

Felhasználó által feltöltött tartalmak:

Az emberábrázolás mint komposztálás
A bomlás a természettudomány meghatározása szerint olyan folyamat, amely során egy anyag két vagy több anyaggá alakul. A jelenség egyesíti magában az újdonság és a sokasodás képzeteit, vagyis fogalmazhatunk úgy is, hogy kémiai megváltás megy végbe a bomló anyagban: ujjongó sokaság váltja fel az elunt régit. Tanka Péter újabb képei – amelyekből az az előző évben a Kogart Galériába látogatva is betekintést nyerhettünk már – ehhez a kérdéskörhöz kapcsolódnak hozzá.
A baromfi visszaveszi hatalmi jelvényeit
„Ortiz után szabadon: ez nem a csirke halála, hanem színeváltozása." Molnár Gergely és Tóth Kinga pszicho-agrár gesamtkunstwerket idéző kiállítása június 18-án nyílt meg a Kalicka Bisztróban. Az alábbiakban Nemes Z. Márió kiállításhoz készült megnyitószövegét adjuk közre.
Fémnövény-kert
Sirokai Mátyás Pohárutca című verseskötetét december 9-én mutatta be az Írók Boltjában Nemes Z. Márió és Marno János. Az alábbiakban Nemes Z. Márió laudációja olvasható.
PROFÁN MODOR
feLugossy László Nincs modor című életműalbuma kihalt katakomba helyett élő játéktér, de a kultikus diskurzusok még mindig fojtogatják a továbbélő neoavantgarde vitalitását. Szelleműzés a múzeumban, profán örömök és múmia-bábok.
Francia körfűrész
Nácik, hús és blood splatter. Ennyit vártam Xavier Gens Frontier(s) című horrorjától, de az eredmény felemás. Pszichotikus erőszak keveredik politikai agitációval egy zavaros cselekményű filmben: nem tudni hol ér véget a színhús, és hol kezdődik a töltelék.
Birtokon belül, területen kívül
Térey János új kötete az udvari költészet impozáns darabja, de ez a császári udvar riasztóan magányos, és az uralkodó magának zenél.
A biológiai invázió történetei
Ryan Murphy KÉS/ALATT című sikersorozata a szépségipar paradox világába kalauzolja a nézőt, de valójában egy biológiai invázió történetét láthatjuk, ahol a valószerűtlen szépség egy ismeretlen faj hordozója.
A rituális test kultuszalapítása
Pálfi György második nagyjátékfilmje a test éjszakai oldalát mutatja meg, de csak azért látunk sötéten, mert a hús már nem világíthat természetes fénnyel egy biológiailag deformált kultúra számára.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés