bezár
 

art&design

2011. 05. 02.
A Velencei Biennálén Németh Hajnal installációja
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Egy totálkáros BMW áll Németh Hajnal Összeomlás - Passzív interjú című installációjának középpontjában; az autóhoz és a közlekedéshez fűződő érzéseken keresztül nagyobb kérdéseket is vizsgáló multimédiás projekt képviseli Magyarországot az 54. Velencei Képzőművészeti Biennálén június 4. és november 27. között.
"A biennálét a hazai köztudat úgy tartja számon, mint az irodalmi életben a Nobel-díjat" - szólt a képzőművészeti mustra jelentőségéről a kiállítás hétfői budapesti sajtótájékoztatóján a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (NEFMI) kulturális államtitkára.

Szőcs Géza emlékeztetett arra, hogy a velencei magyar pavilon 102 éve szolgál a magyar képzőművészet nemzetközi bemutatkozási helyszínéül, a magyar művészeti jelenlétnek így történelmi múltja van a lagúnák városában. Ennek a presztízsnek is köszönhető, hogy a NEFMI "ezekben a roppant nehéz időkben" is biztosítani tudta a magyar részvétel 50 millió forintos költségét - fejtette ki az államtitkár.

Mint a részvételt nemzeti biztosként koordináló Gulyás Gábor, a Műcsarnok igazgatója felidézte, a 2011-es biennále magyar kiállítására még a múzeum előző vezetője, Petrányi Zsolt idején hirdettek pályázatot, majd eredményt. Ez "bevált és szerencsés kiválasztási mód", amely a "legjobb, legizgalmasabb munka" kiválasztását eredményezte - értékelte a döntést Gulyás Gábor.

A projekt kurátora, Peternák Miklós elmondása szerint a kiállítás leglátványosabb eleme egy totálkáros BMW lesz majd.

A multimediális projekttel már három magyarországi helyszínen - köztük a Műcsarnokban - is találkozhatott a közönség, az azonban először Velencében jelenik meg az összes elemmel kiegészülve, komplex egységben: a magyar pavilonba belépők az épületben balesetek túlélőivel készített interjúkat hallhatnak, melyekből Németh Hajnal írt kérdés-felelet (interjú) formában operalibrettót - fűzte hozzá.

Mint a művész elárulta, a tizenkét részletet operaénekesek adják elő improvizációszerűen, más-más, az autózáshoz, az utazáshoz kötődő külső helyszínen: autógyárban, hotelben, szerelőműhelyben vagy autópályán; a film végén pedig egy gyermekkórus énekli Az angyalok énekét.

A kiállításhoz két katalógus - egy hagyományos és egy művészkönyv - is készül, míg a projekt honlapja (www.crash-passiveinterview.c3.hu) már hétfőtől elérhető.

Az 54. Velencei Képzőművészeti Kiállítás főkurátora Bice Curiger svájci művészettörténész, aki a nemzetközi rendezvénynek az ILLUMInations/ILLUMInazioni címet választotta.

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE.HU --

A Magyar Távirati Iroda (MTI) nagy múltú magyar állami hírügynökség, melynek története az 1880-as engedélyeztetésig nyúlik vissza.


További írások a rovatból

art&design

Mindenből lehet meríteni Mindenből lehet meríteni
Interjú Maurer Dórával külföldi élményekről, lehetőségekről, fordulópontokról és képzésekről
art&design

Ismeretlen ismerősök Ismeretlen ismerősök
Minden múlt a múltam. #huszadikszázad #privátfotó #Fortepan a Magyar Nemzeti Galériában
Interjú Máté Bencével természetfotózásról, lesekről és technikákról, környezetvédelemről

Más művészeti ágakról

Külföldön Sikeres Magyar Művészek

Mindenből lehet meríteni Mindenből lehet meríteni
Interjú Maurer Dórával külföldi élményekről, lehetőségekről, fordulópontokról és képzésekről
Mészöly Ágnes - Molnár T. Eszter: Az Emberek Országa


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés