bezár
 

art&design

2012. 07. 25.
SI-LA-GI kiállítása a Budapest Galéria Kiállítóházban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Nullától nulláig és vissza címmel SI-LA-GI (Szilágyi Szabolcs) konceptuális médiaművész kínai és magyar művészekkel készített installációit, festményeit is láthatják az érdeklődők csütörtöktől a BTM Budapest Galéria Kiállítóházban.
SI-LA-GI elmondta az MTI-nek, hogy több mint tíz éve készít közös alkotásokat thai, kínai, francia és magyar művészekkel, buddhista mesterekkel.

Ezekből a sorozatokból egy festményt és egy installációt mutat be. Az installáció SI-LA-GI, valamint a kínai kortárs művész, Aj Vejvej (Ai Weiwei) és Drölma (Kovács Zsuzsa) munkáinak felhasználásával készült közös alkotás. A Svédországban élő, magyar származású Sziráki Endre képzőművésszel közösen készített festményük a kiállítás névadója is egyben.

    "Művésztársaimmal egy felületen reagálunk egymás gondolataira a vizualitás eszközeivel. A vizualitás és verbalitás együttesen jelenik meg munkáimban" - tette hozzá.

    A térben egy Buddha-szobrot helyezett el, annak egy részét Aj Vejvej készítette. A Buddhának csak fél karja van egy sérülés miatt, SI-LA-GI úgy alakította át ezt a sérülést, hogy az az alkotás részévé válik.
A műveknek nem adott külön címet, sőt az se derül ki, hogy melyik részét ki készítette.

"Azt szeretném, hogy a néző az egész kiállítás gondolatmenetére hangolódjon rá, ebben keresse meg a számára használható, inspiratív gondolatokat" - hangsúlyozta. 

    SI-LA-GI az Art & Image című munkájával rámutat arra, hogy az emberek társadalmi státusuk demonstrálására nemcsak a házukat, a feleségüket és az autójukat használják, hanem a művészetet is.
Ázsiában 20 éve dolgozik többek között két fotósorozaton. A Bangkok on Sleep című sorozatból egy képet mutat be. "Keleten az emberek tíz percre bárhol, bármilyen helyzetben el tudnak aludni a rendőrtől a bolti eladón át a tulajdonosig"- mondta a művész.

    A múlandóságról szóló régebbi, nagyméretű fotóján egy medence partjára kirakott szöveg látható. A negatívba áttett színes fotó kék vize pirossá válik, mint egy álomban. "A kiállításon a régi és az új munkák együttesen új tartalmat, kontextust teremtenek" - fejtette ki.

    Szilágyi Szabolcs 1966-ban Svédországba emigrált. A stockholmi Képzőművészeti Akadémián festészetet, a stockholmi egyetemen művészettörténetet tanult, közben experimentális fotóval és filmmel, majd 1973-tól videóval is foglalkozott. 1980 és 1986 között festészetet és videóművészetet tanított Stockholmban. 1990-től él Budapesten. A '60-as évek végén a japán harcművészet révén került közel a buddhizmushoz. A keleti gondolkodás tanítása és gyakorlata művészetére ma is hatással van.

    Tárlata szeptember 2-ig tart nyitva.
nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE.HU --

A Magyar Távirati Iroda (MTI) nagy múltú magyar állami hírügynökség, melynek története az 1880-as engedélyeztetésig nyúlik vissza.


További írások a rovatból

art&design

Éhesen alszik a tranzitzóna Éhesen alszik a tranzitzóna
Az emlékezés installációja Waldsee-ben (A 2B Galéria Waldsee 1944 című kiállításáról)
Lábjegyzetek a kortárs autódesignhoz
art&design

Tájakról, hiányosan Tájakról, hiányosan
A Tájak/Távlatok - Kortárs magyar tájkép (BPF) című kiállításról a Kiscelli Múzeumban

Más művészeti ágakról

Interjú Alföldi Róberttel pályakezdésről, a fiatalok helyzetbe hozásáról, lehetőségekről, nyitottságról
Külföldön Sikeres Magyar Művészek

Mindenből lehet meríteni Mindenből lehet meríteni
Interjú Maurer Dórával külföldi élményekről, lehetőségekről, fordulópontokról és képzésekről
Sziget Fesztivál, 2019. augusztus 8.


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés