bezár
 

art&design

2013. 04. 02.
Felmérik a Munkácsy-trilógia állapotát
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A Déri Múzeum igazgatója vizsgálatot rendelt el a három Munkácsy-kép - az Ecce homo, a Golgota és a Krisztus Pilátus előtt - aktuális állapotának felmérésére, amelynek eredményéről tájékoztatják a közvéleményt - jelezte az intézmény kedden közleményben az MTI-nek.

A dokumentum egyidejűleg cáfolja azt a sajtóértesülést, amely szerint szállítás közben maradandóan megsérült volna az Ecce homo.
"2012 nyarán a bécsi Künstlerhausból Debrecenbe történő szállítás során Munkácsy Mihály Ecce homo című festményének vászna egy részén a kibontás után deformálódást észleltek a restaurátorok.

Ez a deformálódás megnyomódás következtében keletkezett. A restaurátorok alaposan megvizsgálták a festményt és elvégezték a szükségesnek ítélt beavatkozásokat. Azonnal nem értek el kielégítő eredményt, de a főrestaurátor annak a reményének adott hangot, hogy a feszítés során - és a megfelelő klíma hatására - megszűnik a vászon elváltozása. Már a felfeszítés során örömmel lehetett látni a vászon kisimulását. Hetek múlva teljesen eltűnt a deformálódás, vagyis nem történt maradandó sérülés" - részletezte a történteket a múzeum közleménye.
   
A dokumentum szerint az Ecce homo Bécsből Budapestre történő szállítását nem a Déri Múzeum rendelte meg, hanem a Magyar Nemzeti Galéria, így a szállító céget sem a Déri Múzeum választotta ki.
Ilyen méretű képek (az Ecce homo 405x650 cm nagyságú) szállítása mindig veszélyeket rejt magában.
 

Az elmúlt két évben a Munkácsy-trilógiát több helyszínen (Pécsett, Budapesten és Bécsben) is bemutatták. Ezt a Déri Múzeum rekonstrukció miatti zárva tartása tette lehetővé és indokolttá - olvasható a közleményben, amely emlékeztetett arra, hogy nemzetközi együttműködés jött létre Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Magyar Nemzeti Galéria, a Munkácsy Alapítvány, a Künstlerhaus Wien és a Déri Múzeum között.

A közönség részéről ugyanis elementáris igény mutatkozott a képek együttes megtekintésére. "Ládában, feltekerve tartani az Ecce homót felelőtlenség és pazarlás lett volna".
   
Az elmúlt év nyarán remélhetőleg végleg hazatért a trilógia. A Déri Múzeum Munkácsy terme jelentős átalakításon ment keresztül: európai színvonalú lámpák biztosítják a tökéletes megvilágítást, sikerült teljesen besötétíthetővé tenni a termet, és biztosított a képek állagának védelme is. 2013. január 21-től a látogatók számára adott a lehetőség, hogy fényjátékkal kísért bemutató keretében nézzék meg a festményeket - olvasható a Déri Múzeum közleményében.
 

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE.HU --

A Magyar Távirati Iroda (MTI) nagy múltú magyar állami hírügynökség, melynek története az 1880-as engedélyeztetésig nyúlik vissza.


További írások a rovatból

art&design

Ne legyen diszkrét Ne legyen diszkrét
Bob Dylan: „Életem az utca, ahol járok" / Reök-palota, Szeged
art&design

Fém és méhviasz, vagy új helyünk a természetben Fém és méhviasz, vagy új helyünk a természetben
Horváth Gideon – I put my hand into a beehive
Interjú Tóth Kingával intermediális alkotásról, a fiatalok lehetőségeiről, szellemi műhelyekről, fordításról
Lábjegyzetek a kortárs autódesignhoz

Más művészeti ágakról

Julian Fellowes: Downton Abbey
Frédéric Tellier: A tűzön át
Mészöly Ágnes válaszai a prae.hu körkérdésére


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés