bezár
 

art&design

2014. 05. 08.
Konferencia a dizájn múzeumi megjelenéséről
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A dizájnkultúra múzeumi megjelenéséről lesz szó azon az egész napos műhelykonferencián, amelyet Tárgyminták. A design múzeumi reprezentációja címmel pénteken tartanak a Semmelweis Orvostörténeti Múzeum frissen felújított budapesti, Apród utcai épületében.
A Semmelweis múzeum, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a Néprajzi Múzeum MaDok-programja közös előadássorozatának célja, hogy szorosabb együttműködés és párbeszéd alakuljon ki a dizájnerek és a dizájnelmélet, a múzeumi kurátorok és a múzeumok világa között - mondta el az MTI-nek Varga Benedek, a Semmelweis-múzeum főigazgatója.
    
A konferencián azokról a dizájnelméleti szempontokról lesz szó, amelyek alapján a múzeumok kiállításán a tárgyak megjelennek, valamint azokról az elgondolásokról, amelyek a múzeumi gyűjteményezésüket meghatározzák. "Hiszen a magyar múzeumok működésében (gyűjteményezés, tudományos feldolgozás, kiállítás és publikálás) a dizájn mindeddig csak elnagyolt szerephez jutott" - hangsúlyozta a főigazgató.
    
A meghívott előadók közül a mai dizájnelmélet és a múzeumok viszonyáról a MOME oktatója, Szentpéteri Márton tart előadást. Szó lesz az Iparművészeti Múzeum modern dizájngyűjteményéről és a dizájn múzeum terveiről, amelyről Cseh Borbála, a múzeum munkatársa beszél az érdeklődőknek. A Hollandiából érkező Földényi Irma az ottani gyakorlatokról és tapasztalatokról számol be, az 550 Pulóver egy Múzeumban című előadáson.
    
Emellett tárlatvezetés kíséretében tekinthetik meg résztvevők a Semmelweis múzeum november 2-ig látható, Vágod? című kiállítását, amely az ollók történetét, a vágás folyamatának alakulását tekinti át több száz vágóeszköz segítségével.
    
A főigazgató rámutatott arra, hogy több mint negyven éve van Magyarországon szisztematikus dizájnoktatás, a MOME dizájniskolája például Európa-szintű ismertségre tett szert. Ennek ellenére nagyon kevés olyan kiállítás létezik ma Magyarországon, amely a tervezőnek, a megrendelőnek és a kivitelezőnek a hármas szempontrendszerét vizsgálja egy tárlat tárgyai kapcsán. A főigazgató példaként említette a Néprajzi Múzeum Műanyag című régebbi kiállítását.
    
"A felhasználó, a gyártó és a tervező hármassága az, amely létrehozza magát az eszközt, és ez ritkán jelenik meg a kiállításokon, mert általában csak a tárgy történetét veszik figyelembe" - mondta a főigazgató.
nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE.HU --

A Magyar Távirati Iroda (MTI) nagy múltú magyar állami hírügynökség, melynek története az 1880-as engedélyeztetésig nyúlik vissza.


További írások a rovatból

A Phaeton tündöklése és bukása
Kőteleky Aywee munkáját a világ legjobbjai között tartják számon
art&design

Divatséta a Ludwigban Divatséta a Ludwigban
Király Tamás. Out of the box
art&design

Ismeretlen ismerősök Ismeretlen ismerősök
Minden múlt a múltam. #huszadikszázad #privátfotó #Fortepan a Magyar Nemzeti Galériában

Más művészeti ágakról

Tamás Zsuzsa válaszai a prae.hu körkérdésére
színház

Az ördög báránybőrt visel Az ördög báránybőrt visel
Az Ördög a Városmajori Szabadtéri Színpadon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés