bezár
 

art&design

2009. 02. 27.
Reklám a nagy háborúban: kiállítás nyílt az MKVM-ben
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Csaknem száz évvel ezelőtti plakátokat, képeslapokat, apróhirdetéseket, használati- és dísztárgyakat mutat be a Mindenütt hódít... Reklám a Nagy Háborúban (1914-1918) című kiállítás, amely csütörtökön nyílt meg a fővárosban, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban (MKVM).
"A tárlat anyagát elnézve egy igen összetett világ képe bontakozik ki a látogató előtt: a tragédiákban gazdag valóság és a humor egy sajátos keverékének lehetünk szemtanúi" - fogalmazott a csütörtök délutáni megnyitón Vígh Annamária, az Oktatási és Kulturális Minisztérium Közgyűjteményi Főosztályának vezetője.

Kitért arra, hogy az első világháború időszakában íródott leleményes hirdetések nem csupán az akkori tárgyakat, szolgáltatásokat, valamint az eladásukra kiötölt stratégiákat mutatják be, hanem a kor mentalitásáról is rengeteget elárulnak, felelevenítve azt a világot.
"Külön értéke a kiállításnak, hogy rengeteg különböző tárgytípust mutat be, melyek mindegyike összetett üzenetet hordoz" - hangsúlyozta.
Vígh Annamária példaértékűnek nevezte az MKVM és a Hadtörténeti Múzeum szoros együttműködésével létrehozott tárlatot, amely véleménye szerint mindkét felet gazdagítja, miközben egy izgalmas és szórakoztató anyagot mutat be a látogatóknak.

A május 31-ig megtekinthető tárlaton színpompás plakátok, humoros apróhirdetések és ötletes képeslapok sokasága tekinthető meg. A hirdetések között található gyászkosztüm, vízhatlan katonacipő, fagykenőcs, illetve különböző vérképző készítmények vásárlásra buzdító reklám, de akad olyan is, amely különféle hazafias cselekedetekre, például meleg alsóruha vásárlására és az orosz frontra küldésére szólítja fel a "honleányokat".

A hirdetések mellett megannyi korabeli tárgy, többek között hadsegélyező kártya, hadifém-gyűjtő kondér, művégtagok, érmek és a háború ihlette gyermekjátékok tekinthetők meg.

A látogatók korabeli vegyeskereskedésekbe, suszterműhelyekbe, budoárokba és kaszinókba is beleshetnek, egy apró moziteremben pedig az időszak filmhíradóiba tekinthetnek bele.

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

További írások a rovatból

art&design

Értelmező szótár Értelmező szótár
Horváth László és Takács Máté Okkult Coaching című kiállításához
art&design

Gondolkodásunk módszereiről Gondolkodásunk módszereiről
Beszélgetés Falcsik Marival, Walter Isaacson: Leonardo Da Vinci – a zseni közelről című könyvének fordítójával
art&design

Publikus '90-es évek Publikus '90-es évek
A Publikus magánügyek. A 90-es évek művészete magyarországi magángyűjteményekben című kiállításról a szentendrei MűvészetMalomban
art&design

Gyerekkel és bőrönddel a múzeumban Gyerekkel és bőrönddel a múzeumban
Élménytúra a Szépművészeti Múzeumban

Más művészeti ágakról

Danny Boyle: Yesterday
irodalom

A kreativitás lehetőségei biosz és zoé között A kreativitás lehetőségei biosz és zoé között
Hajas Tibor korszerűtlen korszerűsége
irodalom

A boldogság része, a bűntudat áramütése A boldogság része, a bűntudat áramütése
Peer Krisztián: Nem a sajátod
Slash, VOLT Fesztivál, 2019. 06. 27.


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés