bezár
 

art&design

2009. 06. 08.
Budapestre már a helyi dizájn is vonzza a turistákat
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Budapesten olyan egyedi dizájnstílus van kialakulóban, amelyhez fogható Kelet-Európában máshol nem érzékelhető, s amely vonzza a turistákat - olvasható a The New York Times vasárnapi számának utazási mellékletében.
Bár a kulturálisan nyitott utazók régóta sok tényező - köztük a kiváló borok, a csodálatos zene és a pezsgő éjszakai élet - miatt is ellátogatnak a magyar fővárosba, ezekhez egy új adódott. Ez pedig a sajátos helyi stílus - írta a cikk szerzője, Evan Rail.
    
Mint írta, meglepte, amikor Budapesten járt, milyen sok embert vonzott a központi fekvésű Erzsébet térre a WAMP iparművészeti csoport havi dizájnvására. Mester Bori, a vásár egyik szervezője elmondta, hogy minden hónapban más témát választanak. Minden alkalommal a magyar tervezők más csoportja mutatkozik be, játék- és bútortervezők, iparművészek, ékszer- és divattervezők.
    
A The New York Times Budapest új stílusvilágához sorolta a The Room című nemzetközi divat- és művészeti magazint, az egyre népszerűbb Nanushka divatmárkát és az Ivanka iparművész stúdiót.
    
A szerző szerint ha nem is Koppenhágáról vagy Bécsről van szó, Budapesten "kétségtelenül valami stílusos történik". Idézte Baráth Dávid magyar tervezőgrafikust, aki szerint e tekintetben csökken a szakadék az osztrák és a magyar főváros között.
    
Az amerikai újság szerint a legnyilvánvalóbb a változás Pest ötletgazdagságot sugárzó negyedeiben. A látogatók különösen a Kálvin tér, az Astoria és a Ferenciek tere közötti háromszögben működő tucatnyi egyedi butikban találhatják meg a helyi divat termékeit, amelyek a kényes ízlésű és az egyszerűbb vásárlók igényeit is kielégítik.
    
Henger Dóra divattervező elmondta: túlzás azt állítani, hogy az új budapesti dizájnkultúra a semmiből nőtt ki, hiszen 1989 után is népszerűek voltak a helyi tervezők. De a fiatal nevek és márkák 2003 vagy 2004 előtt még nem léteztek - jegyezte meg a művész, aki külföldön is népszerűsíti a magyar divattervezőket, ruháikat már Párizsba és Stockholmba is elvitte.
    
A cikkíró szerint a helyi stílus fejlődése leginkább az utcákon érzékelhető, ahol meglepően sok az úgynevezett street art, vagyis az utcák látványvilágát feldobó kreatív alkotás és szembetűnő, mennyire stílusosan öltözködnek a budapestiek.

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE.HU --

A Magyar Távirati Iroda (MTI) nagy múltú magyar állami hírügynökség, melynek története az 1880-as engedélyeztetésig nyúlik vissza.


További írások a rovatból

art&design

Velünk élő hagyományok Velünk élő hagyományok
Korniss Péter Változások című kiállítása Kolozsváron
art&design

Éhesen alszik a tranzitzóna Éhesen alszik a tranzitzóna
Az emlékezés installációja Waldsee-ben (A 2B Galéria Waldsee 1944 című kiállításáról)
art&design

Ismeretlen ismerősök Ismeretlen ismerősök
Minden múlt a múltam. #huszadikszázad #privátfotó #Fortepan a Magyar Nemzeti Galériában
art&design

Instabil egyensúly Instabil egyensúly
A varázsló halála. Emlékkiállítás Csáth Géza halálának 100. évfordulója alkalmából a Petőfi Irodalmi Múzeumban

Más művészeti ágakról

Molnár T. Eszter válaszai a prae.hu körkérdésére
Tamás Zsuzsa válaszai a prae.hu körkérdésére
irodalom

Boszorkánymesterek Boszorkánymesterek
Harry Partch vs Gergely Edit*


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés