bezár
 

art&design

2009. 06. 21.
A gyűjtők nem hagyták cserben a grafikát
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Az Arte Galéria hűséges vásárlóinak többsége ott volt a pénteki grafikai árverésen a Magyar Építőművészek Szövetségének székházában. Licitáltak is, de csak módjával.
Kiemelkedő árat egy tenyérnyi Bálint Endre grafika ért el. A kartonra zománcfestékkel formált Angyalfigura nem véletlenül került az árverési katalógus címlapjára. Az 1972-es festményt a művésztől kapta az év karácsonyára ajándékba egy gyűjtő, akit azért ajándékozott meg, mert sokra értékelte, hogy a fiatalember jó szemmel válogat, vásárol a kortárs művészet akkor még korántsem méltányolt alkotásaiból. Ezt a tételt 42 ezer forintról indították, és több vételi megbízással, telefonos ajánlattal és  helyszíni licittel egészen 170 ezer forintig emelkedett.
    
Százezer forint fölé még a Klie Zoltán-tanítvány Fekete Nagy Béla zsírkrétarajza jutott. A finom színátmenetekkel és éles vonalakkal komponált Szerkezet abból a korszakból való, amikor a kultúrpolitikával korábban ellentétbe került művész az 1960-as évek közepétől újból dolgozni kezdett. Méltán adtak az eredeti grafikáért 110 ezer forintot.
    
Jelentősebb licitemelkedéssel, kikiáltási árának kétszeresén, 90 ezer forintért ütötték le Lakner László Délszaki utca című, 1964-es akvarelljét, háromszoros áron, 60 ezer forintért, Almássy Aladár tus, akvarell, kréta technikájú lapját. Két gyűjtő versenyzett a mára elfeledett, de a XX. század elején igen kedvelt grafikus, festő, Helbing Ferenc klasszikus csendéletéért. Így a 17 ezer forintos akvarell 70 ezer forinton ért célba.
    
A sokszorosított grafikák közül egy Korniss Dezső-akt monotípia próbanyomata 75 ezer forintért, Kondor Béla szignált rézkarca 48 ezer forintért kelt el. Most a Nemzeti Galériában látható Művészház kiállítás kelthette fel az érdeklődést a művészcsoport 1909-es mappájában szereplő Egry József Kikötőmunkások című linómetszet iránt. Emelt áron vitték el Deim Pál Bartók tiszteltére késztett színes szitanyomatát, Ámos Imre két linómetszetét, Barcsay Jenő, Rékassy Csaba rézkarcait. Sikere volt két majom  ábrázolásnak, Simay Imre 1901-es szénrajzának és Spitzer Manó szignált rézkarcának.

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE.HU --

A Magyar Távirati Iroda (MTI) nagy múltú magyar állami hírügynökség, melynek története az 1880-as engedélyeztetésig nyúlik vissza.


További írások a rovatból

art&design

A gyűjtő mint művész? A gyűjtő mint művész?
A Mai Manó Ház Erik Kessels több élete című kiállításáról
Interjú Tóth Kingával intermediális alkotásról, a fiatalok lehetőségeiről, szellemi műhelyekről, fordításról
art&design

Divatséta a Ludwigban Divatséta a Ludwigban
Király Tamás. Out of the box
art&design

Ismeretlen ismerősök Ismeretlen ismerősök
Minden múlt a múltam. #huszadikszázad #privátfotó #Fortepan a Magyar Nemzeti Galériában

Más művészeti ágakról

Molnár T. Eszter válaszai a prae.hu körkérdésére
Tamás Zsuzsa válaszai a prae.hu körkérdésére
színház

A beszéd nagyon komoly automatizmusunk A beszéd nagyon komoly automatizmusunk
Interjú Kelemen Márta logopédussal, beszédtechnika tanárral
Mészöly Ágnes válaszai a prae.hu körkérdésére


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés