bezár
 

art&design

2009. 10. 09.
Plakátok a szocializmusban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Az 1945-től 1989-ig terjedő időszak plakátjait mutatja be a Nyitunk. Plakátok a szocializmusban című pénteken nyílt kiállítás a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban (MKVM) Budapesten.
A 193 plakáton az érdeklődők az egyes évtizedek jellemző stílusirányzatait követhetik nyomon, megismerhetik a leggyakrabban reklámozott áruféleségeket, üzlettípusokat, szlogeneket. A hirdetőoszlopokon elhelyezett plakátok az utca hangulatát idézik fel, és ehhez hozzájárulnak még a kor jellegzetes boltjainak és üzletportáljainak kinagyított fotói, valamint a korabeli árukkal berendezett kirakatok és enteriőrök is.

Egykori SZOT üdülőbeli hangulatot idéz a kiállítás - fogalmazott Schneider Márta, az Oktatási és Kulturális Minisztérium szakállamtitkára a megnyitón. Hozzátette: ezek a plakátok kedvesek, grafikailag igényesek, szerények és viccesek is egyben, s nincs bennük az az agresszivitás, ami a jelenkor reklámjait jellemzi.

Vajon mit lát ebben a tárlatban az a korosztály, aki nem élte át a szocializmus éveit? - tette fel a kérdést Schneider Márta. Véleménye szerint a mai fiatalok sajnálják azokat, akik akkor éltek, hiszen nem volt mosogatógép, automata mosógép, intelligens mosópor és celebek sem. Volt ellenben Lottó Ottó és Röltex Rózsi - tette hozzá.

A február 28-ig látogatható tárlat a 2006-ban rendezett Utca képeskönyve című kiállítás folytatása - mondta el a megnyitón Kiss Imre, az MKVM igazgatója. Kiemelte: terveik szerint a tárlat harmadik része 1989-től napjainkig vonultatja majd fel a plakátokat.

A látogatók egyebek mellett megtekinthetik a Trapper farmert, a Gabi babápolási termékeket, az Ali baba pörkölt kávét, a Traubisoda italt és az Orion televíziót reklámozó plakátokat is.

A kiállítás részeként reklámfilmeket is nézhetnek az érdeklődők, így a többi között a Leó jégrém bájos oroszlán figurája incselkedik a Lánchíd kőoroszlánjával, babasamponok flakonok utaznak egy kisvonaton és bébiételeket etetnek a kisbabákkal.

A terem egyik sarkában a közönség betérhet a KÖZÉRT-be, a vitrinben megtekintheti például a Macskanyelv, a Garzon tea és Bonbon dobozait, de a jellemző dohányárukat, így a Kecskemét füstszűrős cigarettát, vagy az Opera és a Luxus cigaretta csomagolását is felvonultatja a tárlat, amely a Design Hét része.
nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE.HU --

A Magyar Távirati Iroda (MTI) nagy múltú magyar állami hírügynökség, melynek története az 1880-as engedélyeztetésig nyúlik vissza.


További írások a rovatból

Kőteleky Aywee munkáját a világ legjobbjai között tartják számon
art&design

Éhesen alszik a tranzitzóna Éhesen alszik a tranzitzóna
Az emlékezés installációja Waldsee-ben (A 2B Galéria Waldsee 1944 című kiállításáról)
art&design

Értelmező szótár Értelmező szótár
Horváth László és Takács Máté Okkult Coaching című kiállításához

Más művészeti ágakról

Külföldön Sikeres Magyar Művészek

Mindenből lehet meríteni Mindenből lehet meríteni
Interjú Maurer Dórával külföldi élményekről, lehetőségekről, fordulópontokról és képzésekről
Sziget Fesztivál, 2019. augusztus 8.
Mészöly Ágnes - Molnár T. Eszter: Az Emberek Országa
Airbourne, Fezen Fesztivál, 2019. 07. 24.


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés