bezár
 

art&design

2010. 03. 14.
Az amerikai lapok már a képregényeken spórolnak
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A szűkülő piacú amerikai újságok már a képregényeken spórolnak, a legnagyobb lapok is arra kényszerülnek, hogy kevesebb tréfás rajzsorozatot közöljenek - jelentette az ABC televízió.
Akármilyen rossz hírek is szerepeltek a címoldalakon, akármilyen keserű beszámolókat is kellett olvasni a hírekben, az előfizetők eddig mindig számíthattak arra, hogy a képregényekhez lapozva jót nevethetnek. Ez szinte minden amerikai napilap elmaradhatatlan része. Legalább is eddig az volt.

Az évek óta csökkenő bevételekkel küzdő lapkiadás legújabb eszköze a talpon maradás érdekében: a képregények mennyiségének csökkentése.

Mark Tatulli grafikus és filmes elmondta, az utóbbi másfél évben 30 újság csökkentette híres Kio képregényének terjedelmét. Szerinte a piac megőrült, a lapok ott takarítanak meg pénzt, ahol csak tudnak; most a képregény-készítőkön a sor.

A legnagyobb példányszámú lapok, közöttük a portlandi Oregonian vagy a The Washington Post is kevesebb képregényt közöl. A főváros egyik legnagyobb lapja, a The Washington Times továbbment: teljesen megszüntette hétvégi képregény-mellékletét.

A megtakarítás óriási lehet, a newarki The Star-Ledger, New Jersey állam legnagyobb újságja tudatta: a szekció egy oldallal való csökkentése évi 300 ezer dollárral javít a költségvetésen. A több mint ezer olvasói panasz nyomán a lap végül elállt a képregények megkurtításától.

Első körben az új képregényektől válnak meg a lapok, a régebbi, gyakran évtizedek óta készített, rendkívül népszerű képregényeknek nagyobb az esélyük a túlélésre. Egyes lapok tömörítenek: minél több képregény-csíkot igyekeznek bezsúfolni egy oldalra, hogy a költségeket csökkentsék.

Elemzők szerint a képregények visszaszorulásáért nemcsak a lapok pénzügyi nehézségei a felelősek; a Nintendo és a Facebook korában a vicces rajzsorozatok veszítenek versenyképességükből.

A műfaj egyik leghíresebb képviselője, a többszörös Emmy-díjas Mark Tatulli úgy fogalmazott: a képregény már nem része a nemzeti párbeszédnek.

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE.HU --

A Magyar Távirati Iroda (MTI) nagy múltú magyar állami hírügynökség, melynek története az 1880-as engedélyeztetésig nyúlik vissza.


További írások a rovatból

A Phaeton tündöklése és bukása
art&design

Ami általános, ami emberi Ami általános, ami emberi
Interjú Ember Sárival lehetséges megközelítésekről, utazásokról, önazonosságról, piaccal való megbékélésről
Kőteleky Aywee munkáját a világ legjobbjai között tartják számon
Lábjegyzetek a kortárs autódesignhoz

Más művészeti ágakról

Frédéric Tellier: A tűzön át
Külföldön Sikeres Magyar Művészek

Ami általános, ami emberi Ami általános, ami emberi
Interjú Ember Sárival lehetséges megközelítésekről, utazásokról, önazonosságról, piaccal való megbékélésről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés