bezár
 

art&design

2010. 08. 07.
Az olasz múzeumlátogatók fele nem fizet
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Diákok, nyugdíjasok, katonák, újságírók - mind ingyen látogathatják a múzeumokat Olaszországban. Ha fejenként csak egy eurót fizetnének, nem lenne üres a firenzei Uffizi képtár és a Colosseum kasszája sem.
32,3 millió látogatóval büszkélkedtek 2009-ben az olaszországi múzeumok, mégsem voltak elégedettek, mert veszteséggel zárták a tavalyi évet. A pompeji ásatásoktól a római Villa Borghese képtáráig pénzhiánnyal küszködnek a kiállítóhelyek és ennek okát az ingyenjegyben látják.

Az olasz múzeumlátogatóknak csak 45,2 százaléka (14,6 millió) fizet belépőjegyet. A többség, a látogatók 54,8 százaléka (17,7 millió ember) ingyen léphet be a múzeumokba. A más országokban csak részleges engedményt élvező látogatók teljesen ingyen mehetnek be az olasz múzeumokba.

"Nem ragaszkodunk a teljes árú jegyhez, de ha fejenként csak egy eurót fizetnének, akkor is közel 18 millióhoz jutnánk. Ebből az összegből a nyári időszakban 2.500 teremőrt lehetne felvenni három hónapra vagy napi 11 órán át nyitva tartani a múzeumokat ebédszünet nélkül. Az olaszországi múzeumokban legalább 12 ezer őrre van szükség és ma csak 8 ezernek tudunk fizetést biztosítani" - számolta Gianfranco Cerasoli, az Uil szakszervezet kulturális főtitkára.

"Az ingyen jegy jelenti az egyetlen eszközt, mellyel a fiatalokat és időseket múzeumba lehet csalogatni. Ha nekik is fizetniük kell, őket is elveszítjük. Pozitívan értékeljük, hogy ilyen sokan járnak ingyen múzeumba: éppen azért mennek, mivel nem kell fizetni érte. Ha a múzeumoknak pénzre van szüksége, azzal fizetessék meg, aki eddig is fizetett" - válaszolta az Adiconsum fogyasztóvédő egyesület nevében Mauro Vergario.

Cerasoli szerint a múzeumok csak Olaszországban engedik meg maguknak a milliószámú ingyenjegyet: van kedvezmény, de mindenkinek fizetni kell a párizsi Louvre-ban és a madridi Pradóban is. Az olaszországi múzeumok helyzetét a költségvetési megszorítások is nehezítik: 2013-ig 2,3 milliárd euró támogatástól esnek el.
nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE.HU --

A Magyar Távirati Iroda (MTI) nagy múltú magyar állami hírügynökség, melynek története az 1880-as engedélyeztetésig nyúlik vissza.


További írások a rovatból

art&design

Fém és méhviasz, vagy új helyünk a természetben Fém és méhviasz, vagy új helyünk a természetben
Horváth Gideon – I put my hand into a beehive
art&design

Éhesen alszik a tranzitzóna Éhesen alszik a tranzitzóna
Az emlékezés installációja Waldsee-ben (A 2B Galéria Waldsee 1944 című kiállításáról)
art&design

Divatséta a Ludwigban Divatséta a Ludwigban
Király Tamás. Out of the box
art&design

Ismeretlen ismerősök Ismeretlen ismerősök
Minden múlt a múltam. #huszadikszázad #privátfotó #Fortepan a Magyar Nemzeti Galériában

Más művészeti ágakról

Oliver Scherz: Mentsük meg Matildát! Pozsonyi Pagony, 2019.
gyerek

Hiteles a Szép csendben Hiteles a Szép csendben
Szakmai szervezetek ajánlják a Szép csendben című filmet
irodalom

Hogyan beszéljünk a jelenről Hogyan beszéljünk a jelenről
Prae Műfordító Tábor, beszámoló, 6. nap
irodalom

Az egyszerűség ereje Az egyszerűség ereje
Prae Műfordító Tábor, beszámoló, 5. nap


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés