bezár
 

art&design

2010. 10. 24.
Expó 2010 - Megvan a 70 millió látogató Sanghajban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Hetven millió fölé emelkedett a május elsején megnyitott sanghaji világkiállítás látogatóinak a száma vasárnap, ami azt jelenti, hogy az elmúlt héten ötmillió ember fordult meg az expó területén - jelentette vasárnap a kínai média.
Az expó 177. napján délelőtt 11 óráig 451 ezer 200-an jutottak be a parkba, s ezzel a kiállítást felkeresők száma meghaladta a sokat emlegetett 70 milliós számot, vagyis teljesültek az induláskor előre jelzett várakozások. Szombaton az eső ellenére közel 840 ezres tömeg próbálta kihasználni az utolsó alkalmak egyikét; a tűzijátékos záróünnepség október 31-én lesz.

A napi rekord október 16-án volt, amikor több mint egymillió kínai mozgott egy időben a világkiállításon. Az utolsó hétre a szervezők 4-500 ezer közé korlátozzák a napi forgalmat.

Az expón, vagy ahhoz kapcsolódóan az országok, térségek, városok megmutatkozása, a zenei, képzőművészeti, filmbemutatók, szórakoztató programok mellett sok tudományos szimpóziumra is sor került.

Az esemény fő mottója a "Jobb város jobb élet", s ezért sok helyütt szerepelt a bemutatók témái között például a városépítészet, a környezetvédelem. A már a kezdetekkor páratlan látogatottságot ígérő világkiállítást a résztvevők országuk népszerűsítésére, ismeretterjesztésre, kultúrájuk, konyhájuk jól jövedelmező bemutatására és nem kis számban kisebb-nagyobb értékű ajándéktárgyak értékesítésére is felhasználták.

A közel hat hónap során nagy számban jöttek állami vezetők, gazdasági delegációk is Sanghajba; a kiállítók - élve a kivételes alkalom adta lehetőségekkel - kereskedelmi kapcsolataik bővítését szolgáló találkozókat szerveztek.

Az első fejlődő országban megrendezett mostani világkiállítás több rekordot is megdöntött. Az eddigi "legforgalmasabb" oszakait 1970-ben 64 millióan látták. Sanghajba 190 ország és ötven nemzetközi szervezet jött el, Kína tartományai külön bemutatkozhattak, s több tematikus pavilont is helyet kapott.
nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE.HU --

A Magyar Távirati Iroda (MTI) nagy múltú magyar állami hírügynökség, melynek története az 1880-as engedélyeztetésig nyúlik vissza.


További írások a rovatból

art&design

Ne legyen diszkrét Ne legyen diszkrét
Bob Dylan: „Életem az utca, ahol járok" / Reök-palota, Szeged
art&design

Fém és méhviasz, vagy új helyünk a természetben Fém és méhviasz, vagy új helyünk a természetben
Horváth Gideon – I put my hand into a beehive
art&design

Mindenből lehet meríteni Mindenből lehet meríteni
Interjú Maurer Dórával külföldi élményekről, lehetőségekről, fordulópontokról és képzésekről
Interjú Máté Bencével természetfotózásról, lesekről és technikákról, környezetvédelemről

Más művészeti ágakról

irodalom

Üzenet, de kinek? Üzenet, de kinek?
Szabó Magda: Üzenet odaátra
Külföldön Sikeres Magyar Művészek

Ami általános, ami emberi Ami általános, ami emberi
Interjú Ember Sárival lehetséges megközelítésekről, utazásokról, önazonosságról, piaccal való megbékélésről
Ozone Mama, Asphalt Horsmen, Peter Kovary & The Royal Rebels, BNT, 2019. 08. 22.


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés