2010
2010/1

tartalom:

A Gyógypedagógiai Szemle munkatársai 2009-ben

(szerző, cím: szám, oldalszám)

Eredeti közlemények

  • Barthel Betty – Bognár Alíz – Rácz Katalin – Fodorné Dr. Földi Rita: Alapozó Terápia kontra értelmi akadályozottság? 1. 26. o.
  • Bóna Judit: Nyújtások a dadogó és az ép spontán beszédben 1. 20. o.
  • Czeizel Barbara: A kora gyermekkori intervenció múltja, jelene és remélt jövõje 2-3. 153. o.
  • Csákvári Judit: A közös figyelmi helyzet (joint attention) jelenségének különböző megközelítései, jellegzetességei látássérülés és autizmus spektrum zavar esetén 1. 2. o.
  • Dékány Judit: Tanulási sikeresség és matematikai kompetencia 5. 356. o.
  • Ferenczi Szilvia Györgyi: Elmélet-e a "Tudatelmélet"? 2-3. 112. o.
  • Ferenczi Szilvia Györgyi – Kalmár Magda: A temperamentum és a fejlődés kapcsolata koraszülött és idõre született kisgyermekeknél 4. 202. o.
  • Fischer Gabriella: Az integrációval kapcsolatos attitûdök kutatása 4. 254. o.
  • Gereben Ferencné dr.: Tanulási sikeresség – (anya)nyelvi kompetencia 2-3. 89. o.
  • Gósy Mária: Gyermekek anyanyelvi kompetenciájáról 2-3. 81. o.
  • Győri Miklós: A tudatelméleti képesség változatossága autizmusban – és implikációi az atipikus megismerésre és tanulásra nézve 2-3. 96. o.
  • Dr. Kiss Szidónia – Dr. Orbán Réka: Viselkedészavaros és tanulási zavaros gyermekek inkluzív oktatása 1. 33. o.
  • Lukács Ágnes: Megismerõ képességek Williams-szindrómában 4. 218. o.
  • Majoros Alíz Edit: Semmirekellők, naplopók… avagy az iskolai integráció egy dél-magyarországi kistérségben 4. 239. o.
  • Mede Perla: Az alternatív pedagógiák mint esély és kihívás az értelmileg akadályozottak gyógypedagógiájában 2-3. 129. o.
  • Mohai Katalin: Procedurális tanulási nehézségek fejlõdési diszlexiában 1. 11. o.
  • Mohai Katalin: A diagnosztika szerepe a sikeres fejlesztésben 5. 331. o.
  • Pajor Emese: Braille olvasászavar 5. 343. o.
  • Pásztor Éva: A koragyermekkori intervenció intézményrendszerének hazai mûködése címû zárójelentés alapján felvetett gondolatok 2-3. 141. o.
  • Rozsos Kata – Krémer Balázs: Fogyatékos gyereket nevelni: szerep és csapda 4. 230. o.
  • Szabó Csilla: Implicit/explicit folyamatok figyelemzavaros és hiperaktív (ADHD-s) és olvasási zavarral küzdő gyermekeknél 5. 321. o.
A gyakorlat műhelyéből
  • Gyüre Zsuzsa: Eséllyel a nyelvoktatásban – avagy diszlexiás tanulók idegen nyelvtanításának lehetõségei a logopédia támogatásával 5. 362. o.
  • Kissné Kőrösi Anna – Juhász Katalin: Szakmai elõkészítõ és alapozó tantárgyak oktatása a sályi Mozgásjavító Általános Iskola, Előkészítő Szakiskola és Diákotthonban 2-3. 161. o.
  • Molnár Katalin: Számítógép az iskolapadban 1. 38. o.
  • Radicsné Szerencsés Terézia: Romano Zsanipe (Cigány tudás) A kiskőrösi tanítást kísérő roma projekt bemutatása 4. 269. o.
Könyvismertetés, újdonságok
  • Bicsákné Némethy Terézia: Apró lépések 2-3. 172. o.
  • Csányi Yvonne: Gawrilow, Catherina: Figyelemzavar, hiperaktivitás (ADHS) 5. 375. o.
  • Danczi Csaba László: Marton Klára (szerk.): Neurokognitív fejlődési zavarok vizsgálata és terápiája 5. 374. o.
  • Dr. Farkas Miklós: Bánfalvy Csaba: Az integrációs cunami. Tanulmányok a fogyatékos emberek iskolai és társadalmi integrációjáról 1. 51. o.
  • Farkasné Gönczi Rita: Brian Butterworth and Dorian Yeo: Dyscalculie Guidance 5. 376. o.
  • Gereben Ferencné dr.: Szakadékból a fényre 2-3. 170. o.
  • Gordosné Szabó Anna – Lányiné Engelmayer Ágnes – Mesterházi Zsuzsa: Grundriss der gesamten Heilpädagogik auf psychologischer Grundlage 2-3. 173. o.
  • Dr. Hatos Gyula: Fejlesztõ iskola – speciális didaktika 4. 278. o.
  • Kas Bence: Lukács Ágnes – Király Ildikó – Racsmány Mihály – Pléh Csaba: A téri megismerés és a nyelv 1. 54. o.
  • Dr. Papp Gabriella: Inklúziós index. Útmutató az inkluzív iskolák fejlesztéséhez 4. 281. o.
A gyógypedagógia története
  • Gordosné Szabó Anna: Látlelet egy átalakuló szakterületről 2-3. 174. o.
Figyelő
  • Benczúr Miklósné: A Magyar Tudomány Ünnepe 2008 2. 60. o.
  • Földes Tamásné: Gondolatok a XV. Soproni Logopédiai és Pedagógiai Napok Konferenciáról 2-3. 181. o.
  • Gereben Ferencné dr.: Új fejezet a hazai gyógypedagógusképzésben 4. 296. o.
  • Gereben Ferencné dr.: Göllesz Viktor megemlékezés 5. 381. o.
  • Horti Andrea – Rosta Katalin: Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE 2-3. 190. o.
  • Kemény Gabriella: Minőség a korai fejlesztésben 2-3. 185. o.
  • Kövér Imre: Együtt-Egymásért rendezvények Sajósenyén 4. 294. o.
  • Marton Ildikó: A logopédia új otthona 5. 380. o.
  • Mede Perla: Beszámoló 2-3. 187. o.
  • Nagyné dr. Réz Ilona: Vándorkiállítás 5. 377. o.
  • Nagyné Vánkay Katalin: Speciális szakiskolások Szakma Kiváló Tanulója versenye Szegeden 2-3. 188. o.
  • Pénzes Éva: A finn csoda magyar szemmel – Tanulmányút a finnországi Ouluban 4. 284. o.
  • Raskoványiné Babochay Edit: Magyar sikerek a Speciális Olimpián 1. 64. o.
  • Virányi Anita: A hátrányos helyzetû tanulók esélyegyenlősége a flamand oktatásban 4. 287. o.
In memoriam
  • Gereben Ferencné dr.: Dr. Méhes József (1920-2009) 5. 387. o.
  • Lőrik József: Subosits István (1929-2009) 5. 388. o.
  • Mezeiné dr. Isépy Mária: Révay György (1926-2009) 5. 385. o.
  • Mihalovics Jenő: Okos László 1. 67. o.
  • Szakály Ernő: Harsányi Csaba 2-3. 191. o.
Hírek, információk
  • Benczúr Miklósné: Mozgásfogyatékosság-ügyi Szakosztály 2009. június 25-27. Mosonmagyaróvár 4. 305. o.
  • Bujdosóné Arató Adrienne: Hallásfogyatékosság-ügyi Szakosztály beszámolója 2009. június 25-27. Mosonmagyaróvár 4. 297. o.
  • dr. Eigner Bernadett: Pszichopedagógiai Szakosztály 2009. június 25-27. Mosonmagyaróvár 4. 302. o.
  • Fehérné Kovács Zsuzsa: Beszámoló a Logopédiai Szakoszály üléséről 2009. június 25-27. Mosonmagyaróvár 5. 400. o.
  • Földes Tamás: Felnőttfogyatékos Szakosztály beszámoló 2009. június 25-27. Mosonmagyaróvár 5. 397. o.
  • Gereben Ferencné dr.: Etikai kérdések a gyógypedagógiában – A "Gyógypedagógiai Etikai Kódex" tervezete 2-3. 193. o.
  • Dr. Hatos Gyula: Értelmileg akadályozottak pedagógiája 2009. június 25-27. Mosonmagyaróvár 4. 309. o.
  • Melegné Steiner Ildikó: Iskolaegészségügyi és Korai Fejlesztés Szakosztály 2009. június 25-27. Mosonmagyaróvár 4. 299. o.
  • Őszi Tamásné: Autizmus Szakosztály 2009. június 25-27. Mosonmagyaróvár 4. 301. o.
  • Sum Ferenc: A Tanulásban Akadályozottak Pedagógiája Szakosztály 2009. június 25-27. Mosonmagyaróvár 5. 403. o.
Köszöntés
  • Szerkesztőség: Brunszvik Teréz-Díj, Kiss Árpád-Díj, Éltes Mátyás-Díj 1. 69. o.
  • Szerkesztőség: Junior Príma Díj, Bárczi Díszoklevél, Bárczi Emlékérem, Egyesületi Munkáért, Justitia Regnorum Fundamentum Díj 4. 317. o.
Tisztelt Olvasók!
  • Gyógypedagógiai Szemle szerkesztősége: Kedves Olvasók! 5. 406. o.

2010/1
Év: 2010
Szám: 1
Impresszum
Kommentek: 0

előző év 2010 következő év

2010/1
2010/1

2010/2
2010/2

2010/3
2010/3

2010/4
2010/4





Ha... Ha? (feb. 2-3.->)
Hülyítődoboz
2015. 02. 02 17:10
Hankiss professzor
Adalbert
2015. 01. 24 09:12
Jó gyakorlat Bemutató
felkarolo
2015. 01. 21 14:05
Ionangyal
Én, ellenem
2015. 01. 20 02:22
Budapest Kupa
Dami
2015. 01. 17 08:05