2013
Emlékkötet Gordosné dr. Szabó Anna tiszteletére

tartalom:

A pszichopedagógia fejlődése a gyógypedagógiai tevékenységek rendszerében
Rózsáné Czigány Enikő – Vargáné Molnár Márta

Absztrakt

Az 1970-es évek elején a gyógypedagógia felé egyre sürgetőbbé vált az elvárás, hogy a gyermekvédelem, az egészségügy és a közoktatás területére ne csupán a problémakezelésben, hanem a megelőzésben és utógondozásban is jártas szakembereket képezzenek. Az 1973-ban alapított pszichopedagógia szak ezen elvárásoknak eleget téve több képzési reformot és szemléletváltozást követően a nehezen nevelhető gyermekek és fiatalok esetében a megelőző és a segítő-irányító nevelésre, míg az inadaptált fiatalok és felnőttek esetében a gyógyító nevelésre fókuszált. Ezeken belül is elsősorban a diagnosztizáló, korrekciós, foglalkoztató, reszocializáló és gondozó tevékenységekre készített fel. Az utóbbi évtized folyamatos változásokat, bővüléseket hozott a pszichopedagógiai tevékenységek tekintetében, s fejlődésének, profiljának körülírtsága, meghatározottsága még le nem zárt fejlődési kérdés.

Kulcsszavak: pszichopedagógia, gyógypedagógiai tevékenység, képzésfejlődés
 


Developmental Process of Psychopedagogical Practice in Special Education

By the beginning of the 1970s the need for qualified specialists proficient not only in problem-handling but also in prevention and rehabilitation within the fields of child protection, healthcare and education had become urgent. Complying with these requirements, the psychopedagogy program at the College Bárczi Gusztáv of Special Education founded in 1973, after several training reforms and changes in approaches, focused on the preventive and supported-mentored education of children and youngsters with behavioral and emotional problems and on the "remedial education" of young adults. It primarily prepared candidates for the practice of special diagnosis, correction, resocialization and care within these fields. The past decade has brought continuous changes and expansion in terms of psychopedagogical practice, and the developmental and profile-defining process of this field of special education has not come to an end yet and still has future potentials.

Keywords: psychopedagogy, practice in special education, development of professional training

Emlékkötet Gordosné dr. Szabó Anna tiszteletére
Év: 2013
Szám: különszám
Impresszum
Kommentek: 0

előző év 2013 következő év

2013/1
2013/1

2013/2
2013/2

2013/3
2013/3

2013/4
2013/4

Emlékkötet Gordosné dr. Szabó Anna tiszteletére
Emlékkötet Gordosné dr. Szabó Anna tiszteletére





Ha... Ha? (feb. 2-3.->)
Hülyítődoboz
2015. 02. 02 17:10
Hankiss professzor
Adalbert
2015. 01. 24 09:12
Jó gyakorlat Bemutató
felkarolo
2015. 01. 21 14:05
Ionangyal
Én, ellenem
2015. 01. 20 02:22
Budapest Kupa
Dami
2015. 01. 17 08:05