2015
2015/3

tartalom:

A szomatopedagógus szerepe az inkluzív testnevelés-oktatásban
Tóthné Kälbli Katalin – Fótiné Hoffmann Éva

 


Absztrakt

Hazánkban 2012. szeptember 1-től kezdődően bevezetésre került a mindennapos testnevelés, 2013 szeptemberétől pedig a testnevelés tantárgy tartalmát az új Nemzeti alaptanterv (NAT) szabályozza. Mindezek hatására a minőségi testnevelés fogalma, célkitűzései és alapelvei is meghatározásra kerültek. A minőségi testnevelés egyik jellegzetessége az inkluzivitás. Tanulmányunk célja a szomatopedagógus inkluzív testnevelés-oktatásban való szerepének, feladatainak, továbbá a társszakmákkal való együttműködési lehetőségeinek bemutatása annak érdekében, hogy az inklúzió a minőségi testnevelés alapelveinek megfelelően a testnevelés tantárgy keretein belül – a törvényi előírásoknak megfelelően – maradéktalanul megvalósuljon.

Kulcsszavak: minőségi testnevelés, inkluzív testnevelés, adaptált testnevelés, gyógypedagógia, szomatopedagógia
 

 

2015/3
Év: 2015
Szám: 3
Impresszum
Kommentek: 0

előző év 2015 következő év

2015/1
2015/1

2015/2
2015/2

2015/3
2015/3

2015/4
2015/4





Ha... Ha? (feb. 2-3.->)
Hülyítődoboz
2015. 02. 02 17:10
Hankiss professzor
Adalbert
2015. 01. 24 09:12
Jó gyakorlat Bemutató
felkarolo
2015. 01. 21 14:05
Ionangyal
Én, ellenem
2015. 01. 20 02:22
Budapest Kupa
Dami
2015. 01. 17 08:05