Integráció, inkluzív nevelés kisgyermekkorban



Az integráció társadalmilag és – szűkebben – pedagógiailag frekventált témának tekinthető. A törvényességnek való megfelelés önmagában sem egyszerű kihívás a magyar óvodák számára, ennél azonban lényegesen összetettebb feladat annak gyakorlati megvalósíthatósága. (Alább olvasható a Budapesti Korai Fejlesztő Központ kurzusának leírása.)
2009. 09. 01. 12:42

A képzést elsősorban óvodapedagógusok számára indítjuk.

A téma elméleti, szemléletbeli megközelítése:

Az integráció társadalmilag és – szűkebben – pedagógiailag frekventált témának tekinthető. A törvényességnek való megfelelés önmagában sem egyszerű kihívás a magyar óvodák számára, ennél azonban lényegesen összetettebb feladat annak gyakorlati megvalósíthatósága.

E praktikus felvetés eleve kétoldalú megközelítést eredményez: egyfelől, milyen szemlélet, milyen attitűd kívánatos az integráció mindennapi teendőihez, másfelől, melyek azok a szakismeretek, tudástartalmak, amelyek a hétköznapokhoz óvodapedagógusok számára is szükségesek.

Az inkluzív – gyakran befogadónak fordított – pedagógia több a puszta befogadásnál. Magába foglalja ugyanis azt a differenciált látásmódot és ahhoz kapcsolódó "módszereket", amely szerint minden kisgyermek "más", hiszen egymáshoz képest valóban mások, a maguk személyiségével, sajátos szükségleteivel. Ily módon az egyéni bánásmód, a differenciálás szoros kapcsolatban áll azokkal a szakismeretekkel, amelyek az egyes sérüléstípusok kezeléséhez elengedhetetlenek.

Ezen szemlélet alapján a képzés összefoglaló jellegű tematikája:
 
  • az integráció, inklúzió, differenciált nevelés pedagógiai összefüggései
  • a családok jogai, életkörülményeik, szociális- és jogi háttere
  • integráció külföldön
  • kitekintés: bölcsődei és iskolai integrációs gyakorlat
  • betekintés a gyógypedagógia alapjaiba:
    magatartászavar
    érzékszervi zavarok
    mozgászavarok
    beszédzavarok
    értelmi képességek zavarai
    autizmus spektrum zavarok és
    mindezek óvodai integrációjának módjai, lehetőségei.
  • Az óvodapedagógusok által alkalmazható terápiás módszerek:
    Ayres terápia
    kézműves terápia
    drámapedagógia
    zeneterápia

A képzés struktúrája:


A képzés 100 elméleti órából áll. Ezek az órák a Budapesti Korai Fejlesztő Központban zajlanak. Az elméleti oktatás azonban sok esetmegbeszélést, filmek megtekintését és csoportmunkát foglal magába.

Ezeket az órákat egészíti ki a 20 óra – szabadon választott, integráló óvodában történő – hospitálás.

A tanúsítványt záró dolgozat beadására és annak megvédésére adjuk ki. Ehhez, és a hospitáláshoz is szempontsort biztosítunk.

A képzés időbeosztása: A képzés intenzív hetek keretében zajlik, 3x5 nap (3 külön hónapban) jelenlétet igényel.

A képzés szakmai felelőse: Dr. Bakonyi Anna, pedagógiai szakértő

A képzés időpontja: 2010. február 1-5, március 1-5, április 12-16.

A képzés várható helyszíne: 1115 Budapest, Bártfai u. 34/a.

A tanfolyam díja: 120.000 Ft


Jelentkezni lehet:
  • Lehoczki Géza oktatásszervezőnél
  • személyesen, a Budapesti Korai Fejlesztő Központ címén
  • telefonon (06/1 363-02-70)
  • e-mailben oktatas.korai@koraifejleszto.hu e-mail címen ill. a honlapunkon (www.koraifejleszto.hu) található jelentkezési lap segítségével (Figyelem! Minden képzéshez külön jelentkezési lap tartozik!)
  • külön kérésre postai úton is eljuttatjuk a jelentkezési lapot

Egyéb információk:
  • Jelentkezni folyamatosan lehet, 6 héttel az adott tanfolyam indulási időpontjáig.
  • befizetés módja (a jelentkezés visszaigazolását követően):
    - csekken, átutalással, készpénzzel
    - egyedi igény szerint is
    - részletfizetési lehetőség van

Minden egyéb kérdésével forduljon oktatásszervezőnkhöz, Lehoczki Gézához a 06/1 363-02-70-es telefonszámon vagy az oktatas.korai@koraifejleszto.hu e-mail címen.





Ha... Ha? (feb. 2-3.->)
Hülyítődoboz
2015. 02. 02 17:10
Hankiss professzor
Adalbert
2015. 01. 24 09:12
Jó gyakorlat Bemutató
felkarolo
2015. 01. 21 14:05
Ionangyal
Én, ellenem
2015. 01. 20 02:22
Budapest Kupa
Dami
2015. 01. 17 08:05