|
|
||
---|---|---|---|
![]() Kézírással jobban rögzül az ismeret Jobban tanulnak azok a diákok, akik kézírással és nem gépeléssel rögzítik ismereteiket – derítették ki norvég kutatók.
2011. 01. 24. 11:58
A papíron való kézírás és a könyvolvasás folyamata jobban rögzíti az ismereteket az agyban, mint a számítógép klaviatúráján való gépelés, illetve a képernyő olvasása.
Az olvasás és az írás számos érzéket érint, amikor kézzel írunk az agy visszacsatolást kap izmainktól és az ujjbegyektől. Az ilyen típusú visszacsatolások erősebbek, mint azok, amelyeket a klaviatúra érintésével és a gépeléssel kapunk, és megerősítik a tudási mechanizmust – magyarázzák a szakemberek az Advences in Haptics szakfolyóiratban megjelent tanulmányukban. Anne Mangen, a Stavangeri Egyetem professzora elmondta, kutatásuk kimutatta, hogy az olvasás és az írás az agy különböző részeit stimulálja. A szakemberek felnőttek két csoportját vizsgálták: feladatuk egy számukra ismeretlen, mintegy 20 betűből álló ábécé írásának megtanulása volt. Az egyik csoport kézírással sajátította el, a másik számítógépbe írta az új ismeretanyagot. Három-hat héttel a tanulási folyamat után tesztet írattak velük, ezen azok teljesítettek jobban, akik az ismeretlen ábécét kézírással sajátították el. CT-vizsgálattal kimutatták azt is, hogy a kézírásos csoportban az agy Broca-területe, amely a nyelv elsajátításában játszik szerepet jobban aktivizálódott. A klaviatúrán írók csoportjában ez az agyterület egyáltalán nem, vagy alig aktivizálódott – olvasható a The Daily Telegraph brit napilap honlapján. Forrás: MTI/PRAE.HU |
![]() ![]() ![]()
új adatlapok
2019. 02. 21 vajnaadam 2019. 02. 20 banyaib 2019. 02. 20 SharonExopy frissített adatlapok 2016. 10. 07 Ron & Nerida 2016. 06. 23 szeva 2016. 06. 10 enfantterrible ![]() ![]()
Ha... Ha? (feb. 2-3.->)
2015. 02. 02 17:10 Hankiss professzor 2015. 01. 24 09:12 Jó gyakorlat Bemutató 2015. 01. 21 14:05 Ionangyal 2015. 01. 20 02:22 Budapest Kupa 2015. 01. 17 08:05 |