bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Szigeti Máté Csaba --

felhasználói adatlapja

Szigeti Máté Csaba által feltöltött cikkek:

Zörejek és lebegés
Az alapkoncepció az volt, hogy az erősítés és a hangfalak térbeli elrendezése révén a hallgató majd úgy érzi magát, mintha a vonósnégyes játékterének kellős közepén ülne, és közvetlenül a hangszertestekből jutnának a fülébe a hangok.
Kortárs zene - feszti körkép
A közönség dönt: utálhatja, rajonghat érte, megtalálhatja a hozzá legközelebb és legtávolabb állót benne, de akár közönyös is maradhat az egésszel szemben. Az MNW nem akar befolyásolni: informálni akar. Aki ugyanis végigüli ezeket a koncerteket, négy nap után sokkal tájékozottabbnak tudhatja magát a kortárs zene házatáján, mint az, aki zeneszerzés szakon járt öt éven át a Zeneakadémiára.
16 húr, 88 billentyű
Lehet-e beszélni olyan művekről, melyek többet rejtenek el, mint mutatnak meg magukból? Morton Feldman 80 perces kvartettje kiváló lehetőség minderre...
Feldman élete és művei
„Pollock és Feldman sikere nem utolsó sorban abban áll, hogy bíztak a hangokban (hangzásokban) és a színekben (foltokban), mert nem voltak velük szemben előítéleteik. Ez az, amiben Európa szerzői nem tudták (fennáll persze az is, hogy nem akarták) utolérni őket. Számukra ugyanis mindig léteznek Jó és Rossz hangok, mert minőségüket egy beláthatatlan időre visszanyúló kultúra határozza meg. Ettől ideiglenesen el lehet térni, de gyanítható, hogy éppoly elfojthatatlan, mint anyanyelvünk.”
Zajártalmak ellen
Feldman zenéjéből a passziv befogadó nem hall mást, mint halk akkordok állandó repetícióját és egy alapvetően statikus hangzásképet. Pedig a változások zenéje ez: nyílt állásfoglalás amellett, hogy korántsem mindegy az, hogy egy hangzás 4 vagy 4,2 másodpercig tart. Nem mindegy, hogy két hangszeres egyszerre indít egy hangot vagy egymáshoz képest alig észlelhető - ám mégis számokban kifejezhető - időkülönbséggel, és az sem mindegy, hogy valami halkan, vagy a halknál is halkabban szólal meg.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés