bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Péter Zoltán --

felhasználói adatlapja

Péter Zoltán által feltöltött cikkek:

Kiüresedett kisemberek
Kiüresedett kisemberek
Stravinsky az Operaházban. Bemutató: 2015. január 18.
A bűvös vadász decemberi premierje után januárban ismét egy hosszú ideje nem játszott darabot emelt vissza repertoárjára a Magyar Állami Operaház. Igor Stravinsky The Rake’s Progress című darabját, amelyet 1980-ban Léhaság útja, most pedig A kéjenc útja címen mutattak be a dalszínházban. Az orosz származású zeneszerző három egyfelvonásosának bemutatása 2007-ben, Vidnyánszky Attila rendezésében kérészéletű produkciót eredményezett. Csak reménykedhetünk benne, hogy a mostani, Anger Ferenc rendezte produkció nem jut erre a sorsa.
Az erény meghurcoltatása
Az erény meghurcoltatása
Benjamin Britten Lukrécia meggyalázása című operája a Zeneakadémián
Britten operájának, a Lukrécia meggyalázásának a véres és erőszakos témáját az operaházi alkotók filozofikus tanmesévé alakították meditatív hangvételű darabot alkotva meg. A zene nem nélkülözi a merész, modern harmóniákat, de bővelkedik lírai részletekben is: elvontsága ellenére is könnyen befogadható. Benjamin Britten a huszadik század egyik legsikeresebb operakomponistája volt, és ez az előadás is azt bizonyította, hogy érdemes megismerkedni darabjaival, és érdemes lenne többször is műsorra tűzni őket. Ha legközelebb sor kerül egy Britten-opera bemutatójára Budapesten, azt tanácsoljuk mindenkinek: ne habozzon, és váltson rá jegyet, mert megéri!
Egy kamasz fiú zsengéje
Egy kamasz fiú zsengéje
Mozart: Mitridate, Pontus királya az Armel Operaversenyen
Az Armel Operaversenyen egy igazi Mozart-ritkaság, a Mitridate, Pontus királya című három felvonásos opera előadására került sor az Erkel Színházban. A darab a tizennégy éves Mozart első próbálkozása volt az opera seria területén. Mivel a zeneszerző eme korai operáját a 2006-os Művészetek Palotájában színpadra állított produkció óta nem láthatta a budapesti közönség, így a Mozart-rajongók részéről nyilván nagy várakozás előzte meg a Tbiliszi Zakarai Paliashvili Állami Opera előadását. Akik azonban a nagy Mozart-operákhoz hasonló, kiforrott stílussal és hatásos zenedramaturgiával megkomponált műre számítottak, valószínűleg csalódottan távoztak az Erkel Színházból.
Fabódék és ködös nyomorúság
Fabódék és ködös nyomorúság
Parasztbecsület és Bajazzók az Operában
Évadnyitó premierjével a Magyar Állami Operaház ismét rég nem játszott népszerű operákat emelt vissza a repertoárba: Mascagni Parasztbecsület és Leoncavallo Bajazzók című egyfelvonásosait. Az előadás rendezője  előrevetítette, hogy az olasz neorealista filmek látványvilágát kívánja megidézni munkájával. A két történet tálcán kínálja a realisztikus feldolgozás lehetőségét, és ennek szellemében nem muszáj feltétlenül ragaszkodni a történetek valós idejéhez sem. Georges Delnon nem is ragaszkodott hozzá.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés