bezár
 

Felhasználói adatlap

-- herold eszter --

felhasználói adatlapja

herold eszter portfólióját ide kattintva éred el.

herold eszter által feltöltött cikkek:

Kinyitni. Bezárni. Meg se szülni. Elásni.
Gold Bea a Kések háza című táncelőadásáról
Kés a kézben. Sose volt magzatot ki, zsarnok anyát körbevágni, rajzolni álmában. Kést álmodni, reptetni, ha mást már nem lehet. Kulcsot zárban zörgetni egyre. Ahogy a falióra mutatóját. Évek múlnak el. Lányok múlnak el.
Nem kell mindig harakiri
Trey McIntyre Project. Üde, hamvas, eperízű, finom
Attól még, hogy itt születtünk, itt nőttünk fel, és lételemünk a szomorú vasárnapi levegő, nem kell mindig a nagy magyar harakiri. Még kevésbé jogunk és kötelességünk e folyton fojtó magyar valóságot és életérzést számon kérni – mindenféle valódi mélységekre hivatkozva – távoli országok kultúráján és képviselőin. A blöff az blöff. Igen. De nem minden könnyedség kockázat és valódi tudás nélkül való. A Trey McIntyre Project Amerikából érkezett. Tud nevetni. Tud nevettetni. Tud könnyed eleganciával fogalmazni. Mindemellett tud végtelen alázattal és a legmagasabb fokú technikai tudással közönség elé állni.
Kortárs kultúrblöff fej- és orrhangra
Lakatos János: a'capella - Nemzeti Táncszínház
Valami erőltetett összefüggés cím és alkotás között, hogy szólamok volnánk mi, egyedüli példányok, megismételhetetlenek a föld kerekén (ezt Kosztolányinak még el is hittem anno) - de létezik-e egyéniség egyáltalán, vagy a túlfizetett kreatívok és marketingesek jól kitalált és megkonstruált álegyedi termékei volnánk? Az alkotó úgy véli, darabja e kérdést feszegeti.
Gaudiencia
testekből templom – táncból teremtés (Gaudí – a Győri Balett előadása)
Hogy az álmodás frekvenciái ihlette kőcsipkék és oszlopcsarnokok élő testekből megépülhessenek, a csepegtetett tornyok és parkok ritmusa férfiakból és nőkből építkezve életre kelhessen, a Győri Balett táncosait egyetlen lüktető, organikus masszává gyúrta a fiatal spanyol koreográfus. Gaudí ihlette premier fogadta az első napon a VI. Magyar Táncfesztivál közönségét. Katedrális épült. Friss, eleven, izgalmas rajzolatú, dinamikus interpretálása kőnek, ívnek, struktúrának testből, ritmusból, mozdulatból, szaggatásból és csendből.
sose volt mégis bántás utáni csend
Ladjánszki Márta: Shelter – A BAKELIT előadása
Ne gondolj az ütésre – s az ember szinte érzi, hová kapja vagy adja. Ne gondolj az anyáddal – a kimondás pillanatában szélesvásznú anya-gyermek filmkockák peregnek. A tiltással önkéntelenül előhívjuk a képet, ha céljaink ellenkező irányúak is.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés