bezár
 

art&design

2011. 12. 15.
Múzeumpedagógiai program az MNG-ben
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Tizenhét partnerintézmény vett részt a Magyar Nemzeti Galéria (MNG) MásKépMás - MásKéppLáss! elnevezésű, több mint egy éven át tartó múzeumpedagógiai programsorozatában, melynek során óvodástól 18 éves korig csaknem ezer diák kerülhetett közelebb a képzőművészethez.

prae.hu

A Nemzeti Galéria 2010 októberében nyerte el az 50 millió forintos európai uniós támogatást múzeumpedagógiai programjainak bővítésére, színesítésére - idézte fel a program szerdai záró sajtótájékoztatóján Sepsey Zsófia projektmenedzser.

"Fő célunk, hogy a gyerekekből művészetet kedvelő és értő, a múzeumba később is visszajáró felnőtteket neveljünk" - fogalmazott az MNG munkatársa.

Mint hozzátette, a több mint egy évig tartó projekt során megújult az intézmény múzeumpedagógiai foglalkoztató termének felszerelése, új segédanyagok, interaktív táblára való alkalmazás, új múzeumpedagógiai honlap, valamint különböző korcsoportok számára kialakított társasjátékok készültek.

A múzeumpedagógusok, képzőművészek és restaurátorok által tartott programokra Budapesten kívül Sellyéről, Pécsről és Budaörsről érkeztek diákok és óvodások - emlékeztetett Sepsey Zsófia, megemlítve, hogy a gyerekek térítésmentesen vehettek részt a programokon, sőt útiköltségük és étkezéseik biztosítása is lehetővé vált a támogatásnak köszönhetően.

A MásKépMás - MásKéppLáss! elnevezésű program során a Nemzeti Galéria neves kortárs képzőművészek közreműködésével új tehetséggondozó foglalkozásokat is bevezetett, melyek révén a résztvevők kipróbálták a legfontosabb képzőművészeti technikákat.

A hátrányos helyzetű tanulók szociális kompetenciáinak fejlesztését a pályázat keretében kidolgozott művészetterápiás foglalkozások segítették - szólt a projektről Sepsey Zsófia.

A Festő leszek! havi szakkör például a magyar képzőművészet legjelentősebb mestereinek alkotásain keresztül ösztönözte a 12-18 éves diákok kreativitását, a Ki mit tud a múzeumban? és a Ki mit tud a művészetről? programok során pedig a diákok a magyar képzőművészet legismertebb műalkotásai és az MNG szakemberei segítségével bontakoztathatták ki kreativitásukat.

Az általános iskola alsó tagozatosainak személyiségfejlődéséhez, művészeti és kreatív képességeik kibontakoztatásához járult hozzá a Leghíresebb művészeink nyomában témanap-sorozat, míg a Játszva légy művész! témanapok a gyermeki aktivitás, motiváltság ébrentartását és kielégítését, a kompetenciaérzés kialakítását, fenntartását szolgálták az óvodások számára.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Bemutatták Győrffy László Poszthumán Stratégiák című könyvét
Baráth Áron & Pál Katja alkotásai a VILTIN Galériában
art&design

Vetlényi Alma kiállítása a Liget Galériában

Más művészeti ágakról

Fodor Veronika kalandkönyvéről
Avagy mit ihletett Kafka férge, Cortázar axolotlja és Langelaan legye
Inspirációkról, hatásokról, feszültségekről és feloldásokról Nagy Ákos Lineaments II. című lemeze kapcsán
Johann Dionnet: Az avignoni szerelmesek


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés