bezár
 

Felhasználói adatlap

-- khaled-abdo szaida --

felhasználói adatlapja

khaled-abdo szaida által feltöltött cikkek:

Csecsemő, színház, fesztivál
Hozzá kellett szoknunk ahhoz, hogy egy táncelőadás alatt a gyerekek felállnak és utánozzák a mozdulatokat, és azt is meg kellett értenünk, hogy ha egy kisbaba elalszik az előadáson, az nem az előadót minősíti, nem szabad kudarcnak értelmezni - mondja Agnès Desfosses, a csecsemőszínházi fesztivál létrehozója. Vele beszélgettünk e műfaj szépségeiről, különlegességéről.
Magasművészet a legkisebbeknek
A csecsemőszínház különleges műfaj célközönségéből fakadóan. Egy olyan korosztályt próbál megszólítani, akik egész máshogy szerzik be és dolgozzák fel ismereteiket a világról, mint a felnőttek, vagy akár a nagyobb gyerekek. Így máshogyan kell fogalmazni, más kapcsolatot kell velük kialakítani. Nézzünk egy-két alapvető kérdést a témával kapcsolatban, melynek taglalását egy nemsokára megjelenő interjúban folytatjuk.
Garnélaemberek
Áprilisban másodszor varázsolta el a magyar közönséget a holland társulat, a Hotel Modern, különleges terepasztal-bábszínházával. Tavaly a The Camp című koncentrációs tábort tematizáló komor darabukkal mutatkoztak be. Idén vidámabb témával érkeztek. Garnélarákokkal.
Delikát kis előadás
Delikát kis előadás volt! – mondja valaki a színházban. És valóban. A finom tónusok, finom színek, finom humor, finom akrobatika, finom ötletek előadása a Hydra, amit a Nemzetiben láthattunk a Tavaszi Fesztiválon. Ezek tények, és ezek után az, hogy ez kinek mennyire nyerte el a tetszését, már csak ízlés kérdése.
Ariadné ollója
Fiatal csoportosulások közös akciójaként jött létre a görög mitológiát idéző, arról gondolkodó, annak egy motívumát felhasználó performansz, az ÁTJÁRÓK. Az előadás vizuálisan, szellemileg és érzékileg egyaránt letaglózza a látogatót, az ember minden porcikáját megbizsergeti.
A csodálatos karfiol
Rendező, díszlet- és jelmeztervező agyának nézőt gyönyörködtető találkozása az előadás. A színpadon egy hatalmas, többméteres karfiol – mondhatni az egyetlen díszletelem – mely „egy személyben” a Zsótér Sándor rendezte Arturo Ui feltartóztatható felemelkedése című Brecht-darabnak a tere, lelke, magassága, anyaghoz kötöttsége, légbeemelkedése, megmászhatósága és megmászhatatlansága, elfedő, feltáró, szemléltető, kézzelfogható és költői karaktere.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés