bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Jámbor Aliz --

felhasználói adatlapja

Színésznő akartam lenni, de japán szakon végeztem. Japán irodalom témakörében írtam a diplomámat, végül a két kisgyerekem mellett mégis fügetermesztéssel foglalkozom, bár ezt legalább Japánban. Néha bánom, hogy olyan könnyen feladtam a színészetet, és talán pont ezért kezdtem el pár éve tudatosan foglalkozni másik álmommal, az írással.

Jámbor Aliz által feltöltött cikkek:

Közeledés a japán színház zárt világához – 1.
Közeledés a japán színház zárt világához – 1.
A nó
A Godot-ra várva egyes szakértők szerint a nódrámák paródiájaként is olvasható. Októberben mutatják be a Pintér Béla és Társulata új előadását Kabuki címmel. Ma már nem lepődünk meg, ha a bábszínházban a színészek nem takarásból, hanem a színpadon fekete ruhában mozgatják a bábokat a szemünk láttára. Ez csak néhány példa arra, hogy bár keveset tudunk és hallunk a hagyományos japán színházról, valójában már régóta formálja a nyugati színházi kultúrát. Cikksorozatomban úgy szeretném bemutatni a négy hagyományos japán színházi műfaj – a nó, a kjógen, a kabuki és a bunraku – legfőbb jellemzőit, hogy kicsit közelebb kerülhessünk a japán színház zárt világához, elsőre idegennek ható szimbolikájához.
Hogyan veszítheti el az ember az időt?
Hogyan veszítheti el az ember az időt?
Az ember, aki elvesztette az időt című előadás a Vígszínházban
Csehov-dráma északi fekete humorba pácolva? A bizarr párosítás létezik, és be is mutatták a Vígszínházban Bodó Viktor rendezésében.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés