Felhasználói adatlap
-- Barkóczi Eszter --
felhasználói adatlapja2003-ban született Nyíregyházán. Jelenleg a Pázmányon tanul magyar-dráma szakos tanárnak, ezáltal ötvözheti életének két legfontosabb szenvedélyét: az irodalmat és a színházat. Tudományos kutatásaiban a klasszikus és kortárs irodalom mellett popkulturális jelenségek is foglalkoztatják. Novellákat is ír, jelenleg pedig egy regényen dolgozik.
Barkóczi Eszter által feltöltött cikkek:
2025. 12. 05.
Az Élet és Irodalom LXIX. évfolyamának 49. számáról
Sosem gondoltam volna, hogy valaha egy Máté Péter dalt választok cikkem címéül. Ígérem, a lapszemle során értelmet fog nyerni. Az eheti Élet és Irodalom írásainak fókuszában ugyanis az elmúlás, a mulandósággal való szembenézés, az eltemetett múltbéli én felszínre törése és halott szeretteink öröksége állnak. Legtöbbször nem is azon van a hangsúlyt, aki elment, hanem azon, aki itt maradt az emlékével, szellemével.
2025. 11. 28.
Az Élet és Irodalom LXIX. évfolyamának 48. számáról
Miért fontos a múlt? Miért nem hagy nyugodni az, ami több éve, évtizede történt? Miért kell szembenézni vele ahhoz, hogy megértsük a jelent és továbbléphessünk a jövőbe? Csak a saját vagy mások múltját is cipeljük? Az eheti Élet és Irodalom írásai közül több is leereszkedik a múlt „mélységes mély” kútjába, de hogy mit találnak ott, az már korántsem mindig magától értetődő.
2025. 11. 23.
Az Élet és Irodalom LXIX. évfolyamának 47. számáról
Az eheti Élet és Irodalomban összefonódnak az alkotók, a novellák szereplői és a különböző vándortémák – kiemelt szerepet kapnak az átiratok, az intertextualitás és a hagyományhoz való viszony feloldására tett kísérletek. A szövegek és azok szerzői tükröt mutatnak egymásnak, ön- és társértelmezésük is csak egymás tükrében tud kiteljesedni.
2025. 11. 21.
A KÓDA csoport József Attila passiója című előadásáról
József Attila, Nagy László, szakralitás, az antik dráma, néptánc, könnyűzenei elemek – ezek különleges egyvelegéből született meg a KÓDA csoport előadásában színre vitt József Attila passiója című darab, mely november 7-én a Kettőspont Színházban debütált.
2025. 11. 15.
Az Élet és Irodalom LXIX. évfolyamának 46. számáról
„Kizökkent az idő; – ó kárhozat! / Hogy én születtem helyre tolni azt.” – mondta Shakespeare dán királyfija bő négyszáz évvel ezelőtt. Az Élet és Irodalom eheti lapszámának számos írása uralja vagy uralni próbálja az időt és teret: egy napba zsúfol egész életeket, vagy éppen kozmikus szintűvé tágítja a nézelődés perspektíváját, emlékezni és felejteni hívja az olvasót – és sokszor már lehetetlen feladattá válik, hogy eldöntsük, mi a fikció, és mi a valóság.
2025. 11. 07.
Az Élet és Irodalom LXIX. évfolyamának 45. számáról
Az eheti Élet és Irodalom György Péter életművére és személyére reflektál. A cikkekben visszatérő és azokat átszövő tematikák (például a traumafeldolgozás, családtörténetek és történelmi emlékezet) fontos helyet foglaltak el az esztéta világ- és művészetfelfogásában is. A róla szóló nekrológok bevezetőt, és egyben útmutatót szolgáltatnak a lapszám tudományos és szépirodalmi műveihez.
2025. 10. 29.
Károlyi Csaba Mondatokon múlik minden – ÉS-beszélgetések című kötetének bemutatója
Október 25-én mutatták be Károlyi Csaba Mondatokon múlik minden (Prae Kiadó, 2025) című interjúkötetét, melynek anyaga a 2014 és 2024 között az Élet és Irodalomban látott napvilágot először. A szerzővel Deczki Sarolta irodalomtörténész, a kötet egyik interjúalanya, illetve Balogh Endre, a könyv szerkesztője beszélgetett.
2025. 10. 28.
Visky András Illegalisták című új regényének bemutatójáról
Ajándék verseskötetek a székeken, kíváncsian lapozgató résztvevők. Sokan az ölükben már az új regényt szorongatják, mások az előzőt is elhozták, talán azért, hogy majd dedikáltassák, vagy hogy elbúcsúzzanak tőle és fogadni tudják az új könyvet. Október 21-én a Mixát udvar színpadán mutatták be Visky András Illegalisták című új regényét.
2025. 10. 16.
Három nő a karrierváltásról
Tíz perccel az este hat órai kezdés előtt értem a Nyitott Műhelybe, ahol azelőtt még sosem jártam. Ahogy beléptem, először zavarba ejtett, majd bevonzott a különleges enteriőr, mintha az egész hely önmagában is egy műalkotás lett volna. Az egyik falon csüngő skótdudával néztem farkasszemet, miközben azon tűnődtem, a sors iróniája az, hogy egy karrierváltásról szóló előadást tekinthetek meg pár perc múlva, miközben én magam a karrierem előszobájában, vagy ha úgy tetszik, start-mezején állok éppen, tehát nincs is mit leváltanom, még hipotetikusan sem. Eltűnődtem, hogy vajon mit vihetek majd magammal erről a beszélgetésről. Végül hét teleírt füzetlappal és rengeteg gondolattal léptem ki másfél óra elteltével a helyszínről.
2025. 10. 12.
A 2025-ös Őszi Margó Irodalmi Fesztivál harmadik napjáról
„Tele a villamos” – pötyögtem be a 4-es villamoson zötykölődve az üzenetet. „Csak nem mindenki a Margóra jön?” Természetesen túloztam, nem mindenkit az Őszi Margó Irodalmi Fesztivál harmadik, szombati napja érdekelt, azonban közel sem egyedül tettem meg a Széna téri megálló és a Nemzeti Táncszínház közötti rövid, gyalogos utat.


