bezár
 

Felhasználói adatlap

-- veress dani --

felhasználói adatlapja

veress dani által feltöltött cikkek:

Lorem ipsum
Van abban valami fátumszerű, hogy a tárgyi kultúrára nem sokat adó, nyomdájára viszont mindig is büszke puritán város, Debrecen múzeuma kétéves felújítás után elsőként egy betűkiállítással jelentkezik. A Déri Múzeum rozettás bronzkapui egy olyan tárlattal nyíltak újra, ahol a tankönyvek és kora újkori nyomtatványok mellett bemutatott képzőművészeti alkotások is szinte merő szavakból állnak.
Csillagok, diktátorok, think tankerek
Pars pro toto: A Gróf Ferenc és Jean-Baptiste Naudy által alkotott Société Réaliste művészkollektíva azzal a kéréssel fordult a Vatikánhoz, hogy avassák a politikai agytrösztök (a think tankerek) védőszentjévé Saint-Simont, a tudományos pozitivizmust új vallásként vizionáló utópista szocialistát. A korántsem csak fiatalságuk okán pimasz konceptuális művészeknek erről ugyan nem sikerült meggyőzniük a Szentszéket, a párizsi Jeu de Paume után azonban a Ludwig Múzeum első emeletét is bevehették. Rendkívül eruditív tárlatukon színek, számok, karakterek, határvonalak és épülethomlokzatok formájában mutatják be, hogy szerintük miként is fest a világ darabjaira szedve, majd félig újra összerakva.
Szekciók a szecesszió körül
Egyszerre csigázta fel a szemet és az elmét Budapest francia városmonográfusa, Catherine Horel által tető alá hozott szecesszió-konferencia témája: a művészeti stílus társadalomtörténeti és urbanisztikai szempontú megközelítése. Tudományos vita és non-fiction között, illetve mentális térben az Osztrák-Magyar Monarchia és a Rajna-mente között úgy kanyargott az ülésszakok íve, akár egy Zsolnay-majolikavirág kelyhének körvonala.
Minimáltextil
Genf ma egy posh város. Azelőtt pedig, hogy a közel-keleti olajsejkek fő karórabeszerző pontjává avanzsált volna, a kálvini puritanizmusnak, illetve az akadémikus ízlés visszafogottságának megfelelően építették fel. Hogy ennek ellenére mégsem „eleve elrendelten” unalmas hely, abban tagadhatatlan szerepe van a helyi kortárs művészeti múzeumnak, ahol a város Esti Kornéljai mindent bevetnek a svájci sztereotípiák árnyalása érdekében.
Joseph Beuys és Roman Ondák a zürichi Kunsthausban
A Limmat által kettészelt óváros szűk utcáiból kiérve egy szocreál hatású épület tűnik fel. A homlokzatán öles ércbetűk hirdetik a betonszarkofág rendeltetését: KUNSTHAUS . Mintha csak a hajdani NDK-ban bolyonganék. Betérve azonban makulátlanul fehér falak, elegáns tipográfia és kifogástalan vasárnapi modoruk mellé illő öltözéküket felöltő helyi műkedvelők oszlatják el a kétségeim: valóban a svájci bankfőváros képzőművészeti központjába érkeztem.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés