bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Markó Barbara --

felhasználói adatlapja

Markó Barbara által feltöltött cikkek:

A szabadság súlya
Interjú Baglyas Erikával
Baglyas Erikával kapcsolatban sokaknak az jut eszébe először, hogy olyan szabadon alkotó művész, aki tartózkodik attól, hogy kompromisszumot vállaljon és áruba bocsássa a művészetet. De vajon mennyire tudatos ez az "outsider“ imázs? Az egzisztenciális szabadság és a művészeti szabadság kérdése örök téma.
Pink pulinyelv és rozsdamentes acélbajusz
Mik vogymuk? Szuvenír design workshop
Hipertrendi hungarikum? Csupán össze kell zárnunk néhány kreatív tervezőt négy napra, és máris feloldódni látszik az ellentmondás. A Ponton Galéria próbafülkéjében a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem harminc hallgatója és professzionális hazai designerek próbálgatták a magasabb fokú nemzeti önreflexiót.
Nyócker Újratöltve
Gettótúra helyett: Beyond Budapest
Mindenkinek megvan a maga Budapestje. Egy mentális térkép kiemelt pontokkal, melyek adott esetben csak kevesek számára ismert értékeket rejtenek. Két ambiciózus fiatal, Baglyas Gyuri és Domján Manó úgy döntött, megmutatják a magukét a turistáknak egy olyan alternatív „sightseeing” keretében, mely kihagyja a Halászbástyát, a Parlamentet, és „a hírhedt nyolcadik kerületre” koncentrál. A Beyond Budapest nem idegenvezetés, hanem élménytúra.
Festészet vagy konzervált építészet?
Bachman Gábor + olaj + vászon
Építész tévedt a képzőművészek közé? Bachman Gábor neve mellett a lexikonokban biztosan az „építész" meghatározás szerepel, mégis egyértelműen olyan művészről van szó, aki nem tűri a címkézést. Belsőépítész, díszlettervező, szobrász, festő… tér-építő-művész? Építményei nem lépik át a beteljesülés előtti pillanatot, pontosabban örök befejezetlenségükben teljesednek ki. Bachman újra és újra a megépíthetetlen „megépítésére“ vállalkozik.
Katedrális-foszlányok
Építészeti élmény vászonra kódolva
Egy festmény az építészet rovatba tévedt? Vagy ez az, amit úgy hívnak, "virtuális építészet"? Az leginkább a monitoron fölépülő architektúrákat juttatja eszünkbe - márpedig Rita Ernst "valóban" épít, építészetének terméke egy dinamikus képtér, amely saját térélményének a lenyomatává válik. Rita Ernst festményének van mit felhoznia a mentségére, hiszen nem vesz tudomást a művészetek közötti határhártyákról.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés