art&design
2011. 03. 28.
Design Hét lengyel díszvendégséggel
Idén szeptember 30. és október 9. között rendezik meg Budapesten a Design Hetet, amelynek témája a couleur locale (helyi szín, helyi árnyalat), díszvendége pedig az EU soros elnökségét Magyarországtól július elején átvevő Lengyelország lesz.
A szervezők hétfői tájékoztatása szerint a nyolcadik alkalommal megrendezendő fesztiválon a már hagyományos programokat idén is a szervező Design Terminál saját projektjei egészítik ki: a fesztiválnyitó kiállítás és egy sztárdesigner előadása mellett lesznek design túrák, nyitott stúdiók, valamint kreatív workshopok felnőtteknek és gyerekeknek.
A 2011-es téma a couleur locale: ez az eredetileg a francia romantikához köthető művészeti szakkifejezés a fesztivál idei szlogenjeként az ország vizuális kultúrájának egyedi vonásaira, designértékeire utal. Olyan helyi árnyalatokra és színekre, amelyek sajátos közép-európai helyzetünkből és létünkből következnek, s amelyekre a globalizálódó világ is intenzíven kíváncsi - írják az MTI-hez is eljuttatott közleményben.
Mint rámutatnak, számos designer szerint a kulturális és földrajzi háttér, a történelem, a lokális színek és a hagyomány azok az inspirációs források, amelyek alkotói tevékenységüket hitelesítik.
Vizuális és tárgyi kultúránk nyelvünkhöz hasonlóan elidegeníthetetlen, s a globalizáció legfontosabb hozadéka lehet, hogy ideális esetben tükörként funkcionál, amely segít megpillantani, felismerni saját arcunkat - hangsúlyozzák a Design Hét szervezői, akik
nemcsak összegyűjteni és felmutatni akarják a hazai design értékeit, de nemzetközi kontextusba is helyezik azokat.
A szervezők emlékeztetnek arra, hogy tavaly minden korábbinál sikeresebb és nagyobb szabású volt a fesztivál: a 190 partner együttműködésében megvalósult csaknem 120 esemény 60 ezer fős közönséget vonzott.
Az idén még április 30-ig várják azok jelentkezését, akik partnerként szeretnének saját programmal csatlakozni az októberi eseménysorozathoz.
A 2011-es téma a couleur locale: ez az eredetileg a francia romantikához köthető művészeti szakkifejezés a fesztivál idei szlogenjeként az ország vizuális kultúrájának egyedi vonásaira, designértékeire utal. Olyan helyi árnyalatokra és színekre, amelyek sajátos közép-európai helyzetünkből és létünkből következnek, s amelyekre a globalizálódó világ is intenzíven kíváncsi - írják az MTI-hez is eljuttatott közleményben.
Mint rámutatnak, számos designer szerint a kulturális és földrajzi háttér, a történelem, a lokális színek és a hagyomány azok az inspirációs források, amelyek alkotói tevékenységüket hitelesítik.
Vizuális és tárgyi kultúránk nyelvünkhöz hasonlóan elidegeníthetetlen, s a globalizáció legfontosabb hozadéka lehet, hogy ideális esetben tükörként funkcionál, amely segít megpillantani, felismerni saját arcunkat - hangsúlyozzák a Design Hét szervezői, akik
nemcsak összegyűjteni és felmutatni akarják a hazai design értékeit, de nemzetközi kontextusba is helyezik azokat.
A szervezők emlékeztetnek arra, hogy tavaly minden korábbinál sikeresebb és nagyobb szabású volt a fesztivál: a 190 partner együttműködésében megvalósult csaknem 120 esemény 60 ezer fős közönséget vonzott.
Az idén még április 30-ig várják azok jelentkezését, akik partnerként szeretnének saját programmal csatlakozni az októberi eseménysorozathoz.
További írások a rovatból
A Knoll Galéria Ég és Föld fényei - Festészet 1990 körül egy magángyűjteményben című kiállításáról
Benkő Barnabás, Enyedi Zsolt, Hamerli Judit képzőművészek közös kiállításáról
Más művészeti ágakról
Inspirációkról, hatásokról, feszültségekről és feloldásokról Nagy Ákos Lineaments II. című lemeze kapcsán