bezár
 

art&design

2011. 05. 02.
A Velencei Biennálén Németh Hajnal installációja
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Egy totálkáros BMW áll Németh Hajnal Összeomlás - Passzív interjú című installációjának középpontjában; az autóhoz és a közlekedéshez fűződő érzéseken keresztül nagyobb kérdéseket is vizsgáló multimédiás projekt képviseli Magyarországot az 54. Velencei Képzőművészeti Biennálén június 4. és november 27. között.

prae.hu

"A biennálét a hazai köztudat úgy tartja számon, mint az irodalmi életben a Nobel-díjat" - szólt a képzőművészeti mustra jelentőségéről a kiállítás hétfői budapesti sajtótájékoztatóján a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (NEFMI) kulturális államtitkára.

Szőcs Géza emlékeztetett arra, hogy a velencei magyar pavilon 102 éve szolgál a magyar képzőművészet nemzetközi bemutatkozási helyszínéül, a magyar művészeti jelenlétnek így történelmi múltja van a lagúnák városában. Ennek a presztízsnek is köszönhető, hogy a NEFMI "ezekben a roppant nehéz időkben" is biztosítani tudta a magyar részvétel 50 millió forintos költségét - fejtette ki az államtitkár.

Mint a részvételt nemzeti biztosként koordináló Gulyás Gábor, a Műcsarnok igazgatója felidézte, a 2011-es biennále magyar kiállítására még a múzeum előző vezetője, Petrányi Zsolt idején hirdettek pályázatot, majd eredményt. Ez "bevált és szerencsés kiválasztási mód", amely a "legjobb, legizgalmasabb munka" kiválasztását eredményezte - értékelte a döntést Gulyás Gábor.

A projekt kurátora, Peternák Miklós elmondása szerint a kiállítás leglátványosabb eleme egy totálkáros BMW lesz majd.

A multimediális projekttel már három magyarországi helyszínen - köztük a Műcsarnokban - is találkozhatott a közönség, az azonban először Velencében jelenik meg az összes elemmel kiegészülve, komplex egységben: a magyar pavilonba belépők az épületben balesetek túlélőivel készített interjúkat hallhatnak, melyekből Németh Hajnal írt kérdés-felelet (interjú) formában operalibrettót - fűzte hozzá.

Mint a művész elárulta, a tizenkét részletet operaénekesek adják elő improvizációszerűen, más-más, az autózáshoz, az utazáshoz kötődő külső helyszínen: autógyárban, hotelben, szerelőműhelyben vagy autópályán; a film végén pedig egy gyermekkórus énekli Az angyalok énekét.

A kiállításhoz két katalógus - egy hagyományos és egy művészkönyv - is készül, míg a projekt honlapja (www.crash-passiveinterview.c3.hu) már hétfőtől elérhető.

Az 54. Velencei Képzőművészeti Kiállítás főkurátora Bice Curiger svájci művészettörténész, aki a nemzetközi rendezvénynek az ILLUMInations/ILLUMInazioni címet választotta.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Baráth Áron & Pál Katja alkotásai a VILTIN Galériában
art&design

Riport a Honey, have you ever heard of “zacskós-tej-tartó”? című kiállítás kurátoraival, Mayer Kittivel, Novák Piroskával és Viski Noémivel
art&design

Farkas Tiffany megnyitóbeszéde Ernszt András és Körei Sándor 'Longing for Gaia' című kiállításán
art&design

Borsos Lőrinc Neo Inertia című kiállítása

Más művészeti ágakról

irodalom

Az örmény idő nyomában
A konyha és A brutalista című filmekről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés