bezár
 

színház

2015. 11. 13.
Saburo Teshigawara, a megszállott polihisztor a Trafóban
Saburo Teshigawara & Rihoko Sato (JP): Megszállott / Obsession, 2015. november 14-15., 20h, Trafó Kortárs Művészetek Háza
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Saburo Teshigawara, a megszállott polihisztor a Trafóban Saburo Teshigawara és Rihoko Sato megszállottan kutatják a szépség új formáit. Teshigawara a most élő egyik legnagyobb hatású japán koreográfus, aki nemcsak a tánc, de a film, a színház, a vizuális művészetek és a zene területének is meghatározó alkotója. Ő készítette a díszletet, a fénytervet, a zenét és a koreográfiát is a Megszállott című duettjéhez, az inspirációt pedig Buñuel és Dalí Andalúziai kutyája adta. Az előadással november 14-15-én lép a Trafó színpadára. A Japán Alapítvánnyal közös program.

Teshigawara igazi polihisztor, képzőművészbe oltott koreográfus, aki produkcióiban a különböző művészeti területek fúzióját hozza létre. Legutóbb 2004-ben a Bones in Pages című darabbal láthatta a budapesti közönség a Trafóban, akkori nézői feltehetőleg tíz év után is emlékeznek minden mozdulatára. Most egy olyan előadással érkezik, ami professzionális tánccal, fény és árnyék játékkal, átható zenével teremt szürreális illúziót – és mindeközben a szépségről sem feledkezik meg.

Szkéné színház

Ahogy Teshigawara minden koreográfiája, ez sem szokványos színházi élmény: összművészeti alkotás, amely minden érzékszervünket ingerelve szippant be sajátos univerzumába, ahol a tér kialakítása és a fény tökéletes egyensúlya hallucinációszerű képeket eredményez, Rihoko Sato hihetetlen mozgása pedig elemeli a valóságtól a produkciót.

A japán művész mániákus zenehallgató, rengeteget dolgozik együtt zenészekkel, így előadásainak fontos eleme a hang is. Itt karakteres hegedűjáték hallatszik, mialatt a két előadó úgy mozog, mintha testi teljesítőképességük határtalan volna, és nem volna rájuk érvényes a gravitáció törvénye sem. A Megszállott szabadon ereszti a tudatalattit, szimbólumaival és költőiségével teremt bizarr szépséget a színpadon.

Teshigawara Saburo művészeti munkái mellett tehetséggondozást is végez: az általa alapított Karas studióval oktatási programokat hozott létre, workshopokat és kurzusokat vezet. Rihoko Sato a partnere, munkakapcsolatuk ’95-ben kezdődött Teshigawara egy workshopján. A koreográfus felkarolta, Sato pedig azóta meghatározó figurája a Karas stúdiónak. Nemcsak kiemelt táncos, aki minden produkcióban fellép, de ma már Saburo művészeti asszisztense is.

Kivételesen érzékeny teste és erős művészi koncentrácója olyan dinamikus mozdulatsorokat eredményez, amelyekben a törékenység erővé alakul, megnyitva így a kaput a fizikai kifejezés egy új dimenziója felé. Az évek során rengeteg díjjal honorálták munkáját.

Megszállott

Saburo Teshigawara & Rihoko Sato (JP): Megszállott / Obsession

2015. november 14-15., 20h

Koreográfia, díszlet, fényterv, jelmez: Saburo Teshigawara

Zene összeállítás: Saburo Teshigawara, Sonatas for Solo Violin OP27 by Eugene Ysaÿe, performed by Fanny Clamagirand (Ysaÿe Records)

Előadók: Rihoko Sato, Saburo Teshigawara

Technikai koordináció/ Fény: Sergio Pessanha

Hang: Tim Wright

Színpadmester: Markus Both

Öltöztető: Eri Wanikawa

Produkció: KARAS

Produkció utaztatása: Epidemic

Támogatók: Japán Alapítvány, Agency for Cultural Affairs Government of Japan in the fiscal 2015

 

Kép a leadben: Emmanuel Valette fotója, részlet.

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

A Moonlight Pictures a Jurányiban
Pintér Béla és Társulatának Kabuki című előadása az Átriumban
színház

Beszámoló az V. Csokonai színházpedagógiai és színházi nevelési konferenciáról

Más művészeti ágakról

Az Élet és Irodalom LXIX. évfolyamának 45. számáról
Taylor Swift új albuma fényes, de mélység nélküli popparádé
A megújult Életünk folyóirat 2025 őszi lapszámáról
Az Élet és Irodalom LXIX. évfolyamának 44. számáról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés