bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Tímea Edit Szabó --

felhasználói adatlapja

Tímea Edit Szabó által feltöltött cikkek:

Opera a kanapéról
Monteverdi Orfeoja és Poppeája ugyan másképp opera, mint a romantikus nagy drámai ívű, kiemelkedő hangadottságot kívánó szerepekkel megrakott operák, egy valami azonban biztos  nem változott Monteverdi kora óta az operát látni és hallani kívánó közönséget illetően: a műfaj rajongói szórakozni és kizökkenni akarnak legyen szó komédiáról vagy tragédiáról. És hogy ez sikerült-e a 2015-ös Müpa előadásnak? Számomra kétséges.
Barokk hangzás a szimmetria jegyében
A Zeneakadémián megrendezett „Vokális zene mesterei” koncertsorozat március 3-i előadóit már régóta hallgatom felvételeken, és amióta tudomást szereztem magyarországi fellépésükről, szinte számoltam a napokat a koncertig, mint gyerekkoromban, amikor valami jeles eseményt vártam. És hogy milyen volt a koncert? Várakozást felülmúló. Ugyanis a repertoár, amit főleg Bach előtti német vokális egyházzene tett ki, eleve nem könnyed zenei élménnyel kecsegtetett. Így is volt, nem kikapcsolódtunk, hanem be. Mégpedig valami nagyon tiszta és felemelő zenei történésbe.
Vad futamok, szakadó húrok
Október 25-én a Zeneakadémia Solti termében Edin Karamazov rendhagyó lantestje több izgalmas kérdést vetett fel. Mekkora az előadóművész szabadsága az „interpretálásban”, amikor olyan zeneszerzőtől játszik, mint Bach? Van-e konkrét jelentése annak, hogy korhű játék? Egyáltalán, mire számított a közönség, amikor Karamazov  műsorösszeállítását nézegette az étlapon? Én biztos nem arra számítottam a repertoár alapján, mint amit kaptam. A zenei élmény viszont maximálisan átjött.
Mille Regretz
A legtöményebb ajánlás talán így hangzana Nagy Csaba és Sárai Gábor múlt csütörtöki koncertjéhez: egy ilyen színvonalú pengetős koncertért  el kéne utazni nagyon messzire. Beszámoló következik lantkoncertről, mely a Régi Zene Napján került megrendezésre a Nádor teremben Budapesten, a Vakok Intézetében.
Bach+ Rohmann Dittával
Rohmann Ditta csellóművész Bach+ koncertsorozatának utolsó előtti programján Bach 6. D-dúr szvitjét játszotta. A koncerten kantáta részletek is felhangzottak. Miért jó Bachot hallgatni most 2019-ben? Miért éri meg? Ezek nem jó kérdések. Bach zenéje olyan univerzum, amelyben benne az élet teljessége és az örökkévalóság. Kell ez nekünk? Rohmann Ditta tolmácsolásában biztosan.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés