bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Péter Zoltán --

felhasználói adatlapja

Péter Zoltán által feltöltött cikkek:

Modern idők bohémjei
Oláh Gusztáv és Nádasdy Kálmán Bohémélet-rendezése az 1937-es premier óta mit sem veszített varázsából, ugyanakkor közel nyolcvan év után joggal merülhetett fel a közönség és a szakma részéről is az igény a darab új színpadra állítása iránt. A Magyar Állami Operaház vezetősége úgy döntött, hogy idei évadjában az Andrássy úton futó régi rendezés mellé egy új Bohémélet-produkciót is megvalósít az Erkel Színházban. 
Letisztult geometria
A kiváló énekesek, Vashegyi György és az Orfeo Zenekar ismét egy jól sikerült opera-előadással örvendeztették meg a barokk zene szerelmeseit. Ezúttal a műfaj első nagy mesterének, Claudio Monteverdinek utolsó darabját, a Poppea megkoronázását vitték színre a Művészetek Palotájában egy elmélyült műhelyunkát követő színvonalas előadás keretei között. Párkritikánk a darabhoz itt olvasható .
Feketén fehéren
Shakespeare-évadja alkalmából több produkcióval is nagy fába vágta a fejszéjét a Magyar Állami Operaház vezetősége. A West Side Story után másik évadnyitó premierként egy nagy drámai erejű, ugyanakkor az énekesekkel szemben nagy követelményeket támasztó darabnak, Verdi Otellójának felújítását valósította meg Stefano Poda látványos, ugyanakkor meglehetősen vérszegény rendezésében.
Musicalkaland az Erkelben
A Novák Péter rendezte West Side Storyval az egyik legkedveltebb és legtöbbet játszott musical tért vissza Budapestre. Ezúttal azonban nem az Operett- vagy a Madách Színház, hanem a Magyar Állami Operaház állította színpadra a musicalirodalom örökzöld klasszikusát operaénekesekkel, a rendezőként nemrég debütált Novák Péterrel.
Magische Töne
Goldmark Károly Sába királynője című monumentális zenedrámája egyike volt a 19. század legnagyobb operasikereinek. Az 1875-ös bécsi bemutató után a darabot nagy sikerrel játszották Európa legjelentősebb dalszínházaiban, valamint színpadra állították New Yorkban és Latin-Amerikában is. A két világháború között azonban már csak a bécsi, a budapesti és a német operaházak tartották műsoron, hogy aztán az ő repertoárjukból is kikopjon a darab.
Paranoia és gyilkosság a nagyvárosban
Az Armel Operaverseny produkciói között rendszeresen találkozhatunk izgalmas kortárs alkotásokkal. 2014-ben egy Mozart-darabot leszámítva a fesztivál teljes programja modern darabokból állt, míg idén inkább a klasszikus szerzők álltak a programsorozat középpontjában. Kivételt képezett ez alól Annelies Van Parys Private View című alkotása, amelyet a Muziektheater Transparant jóvoltából láthattunk a Thália Színházban. A műsorismertető szerint az előadás kísérlet egy újfajta zenés színház megteremtésére.
Város a háború viharában
Egy klasszikus operaszerző Magyarországon eddig nem játszott művének bemutatása mindig nagy várakozásokat kelt az érdeklődő közönségben és a szakmában egyaránt. Izgalmasnak ígérkezett tehát az Armel Operaverseny második estéje, amelyen egy eddig hazánkban nem játszott bel canto operát, Donizetti Calais ostroma című művét mutatták be. Sajnos azonban az előadás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A doktor esete a takarítónővel
A Magyar Állami Operaház szokásos évad végi rendezvénysorozatát ezúttal Goethe tiszteletére a Faust-mondakör köré szervezte. Ennek keretén belül került sor a francia operairodalom egyik legnépszerűbb darabjának, a Faustnak a felújítására. A darab hosszú idő után tért vissza a repertoárra így nem csoda, ha a közönség részéről nagy várakozás előzte meg az előadásokat, és a jegyek hamar elkeltek.   
Vidéki operaszemle
Áprilisban harmadik alkalommal rendezte meg az Operaház az Erkel Színházban a Primavera-sorozatot, amely idén is lehetőséget biztosított a vidéki és a határon túli magyar operatársulatok számára egy-egy produkciójuk bemutatására a fővárosban. Az elmúlt évekhez hasonlóan most is népszerű repertoárdarabokat, egy kortárs operát és egy, az Operában régóta nem játszott klasszikust találhatunk a rendezvény programjában.
Pazar minimalizmus
A tavalyi Handel- és Rameau-opera előadások után, a Budapesti Tavaszi Fesztivál idén egy igazán különleges produkcióval örvendeztette meg a barokk zene szerelmeseit: Johann Adolph Hasse nemrég újra felfedezett darabjának, a Siroe, Perzsia királyának előadásával.
Kobold és királylány
A Magyar Állami Operaház többször is hangsúlyozta már: fontosnak tartja, hogy a legkisebbek számára is lehetőséget teremtsen az opera műfajával való találkozásra. Tavaly tavasszal ennek szellemében állították színpadra Mozart klasszikus daljátékának, A varázsfuvolának gyerekek számára készített átiratát Parázsfuvolácska címen. Most pedig egy új meseopera ősbemutatójával bővült a színház gyerekelőadásainak repertoárja: Tallér Zsófia Leánder és Lenszirmával Szilágyi Andor népszerű mesejátékát.
A beavatás misztériuma
Fischer Iván az elmúlt években nagy sikerrel állította színpadra Mozart da Ponte szövegkönyveire komponált operáit. A Don Giovanni és Figaro házassága nemcsak Magyarországon, de New Yorkban is nagy sikert aratott. Ennek következtében nincs semmi meglepő abban, hogy legújabb, A varázsfuvolát színpadra állító operarendezését már a bemutató előtt több külföldi országba vendégszereplésre hívták. A március 7-i bemutató pedig bebizonyította, hogy nem érdemtelenül.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés