bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Keresztes Gergő --

felhasználói adatlapja

Keresztes Gergő által feltöltött cikkek:

Dogmák apokalipszise (Trier és Tarkovszkij)
A cannes-i fesztiválról náci „poénjáért” kipenderített Lars von Trier továbbra is a médiahacker művész pózát ölti magára, és legújabb filmje arról tanúskodik, hogy művészi értelemben korántsem időszerűtlen problémák foglalkoztatják. A Melankólia kifejezetten megerősíti azt a benyomást, hogy a rendező az Antikrisztussal sem csupán egyszerű fricskát kívánt adni a (nagy)polgári közönségnek: a puszta pimaszságként értékelt Tarkovszkij-ajánlás mára megfontolandó állításnak tűnik.
A név kötelez, avagy hogyan készít lecsót a Pixar?
Némiképp snassz, hogy a Pixar idén a Toy Story harmadik részével rukkol elő. A helyzet mégis ismerős: a Játékháború a stúdió számára épp olyan szereppel bír, mint a lecsó Gusteau híres éttermében: nem napi menüt, hanem különleges fogást kell készíteni a régi, bevált receptből.
Megtépázott lobogók
Az amerikai filmipar érzékenyen reagált a közelmúlt lezárt (Öbölháború) és máig tartó háborúira (Irak, Afganisztán), a remekművekre mégis sokáig várni kellett. Mindamellett a legújabb háborús darabok sokszínűek: a nyíltan politizáló, aktualizáló tézisfilmektől a könnyfakasztó melodrámáig széles a paletta.
Okosabb vagy, mint James Bond?
Az Informátor! a könnyedebb, főárambeli Soderbergh filmek sorát gazdagítja: Matt Damon pazar one-man showja az idei év egyik legmókásabb heccének mutatkozik.
No guns, no mobiles, no sex
Jim Jarmusch a nyolcvanas évekbeli New-York underground, kísérleti és punk filmjének köréből indult: egy meglehetősen marginális pozícióból független filmes ikonná vált. Legújabb filmjével – sok-sok kacskaringót követően és nagyjából 30 év után is – hű önmagához: talán jobban, mint azt valaha is tette.
A gravitáció, ha nem nehézkedik
James Marsh dokumentumfilmjeire rendre magas fokú alkotói kreativitás a jellemző. Az Ember a magasban (2008) a szerző legnagyobb filmkészítői erényeit: jellegzetes időkezelését és egyéni nézőpontokat bemutató összefüggés-teremtő képességét vonultatja fel.
Mese a beteljesülhetetlen vágyról
A stop-motion technikával készült Coraline és a titkos ajtó az idei év első komoly figyelmet érdemlő egészestés animációs játékfilmje. Henry Selick legújabb rémmeséjének címszereplője egy pubertás korú kislány, aki új otthonában egy átjárót fedezve fel párhuzamos világba jut, ahol az önmagát fokozatosan feltáró gonosszal kell megküzdenie.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés