bezár
 

színház

2010. 10. 06.
A csók szolgálatában
Ágens az Írók Boltjában
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A csók szolgálatában A Függetlenek Éjszakája keretében, az Írók Boltjában láttuk a Basium – csókszolgálat című előadást, amely egyformán varázsolta el a kortárs művészet könyvespolcok közül szemlélődő rajongóit és a kirakat üvegén át beleső járókelőket. A pillanat szülte elemekből is építkező produkció a csókban rejlő lehetőségek közt válogatva a szeretetvágy témáját járta körbe. A könyvesbolt lépcsősora, polcokkal tagolt tere és tágas kirakata ideális helyszínt nyújtott az előadás nyughatatlan, meglepetésekkel teli sodrásának.

Basium, osculum, suavium... a Csók hallgatott latin neveire, és a hívószóra felelve azonnal betöltötte a játékteret. Először hagyta magát a szótári meghatározások által közrefogni, de aztán átlépte határait, hogy az Ágens Társulat tagjainak rögtönzéseken át kibontott jeleneteiben az érzékek legmerészebb skáláját járja be: a felületes érzelgéstől a valódi gyengédségig, a becézgetéstől az epekedésig átjárást teremtett a helyzetképek között egyszerű, tartalom nélküli gesztusként, vagy érzéki, sőt szakrális jelentéssel bíró cselekedetként.

Szkéné színház

Ágens

A könyvesbolt belső tere a verbálisan vagy táncban megfogalmazott kapcsolati válságok színteréül szolgált. A társulat tagjainak változatos életkora a legkülönbözőbb lehetőségeket nyitotta meg a szituációk megformálásában, az improvizációk színessé tételében. Kislány és férfialak végtelenül gyengéd és összehangolt tánca, két nő egymással tusakodó kettőse és a filmekből, musicalekből ismert tánckar-koreográfia az őszinte szeretetéhségre vagy az elutasításra, az érzéseket mímelő, zakóra nyáladzó mesterkéltségre dolgozott ki különböző verziókat. A meglepő érettséggel játszó kislány, aki hol komolykodva tangót lejtett, hol pedig gyengédségével árasztotta el az őt édeskés, amerikai slágerrel becézgető férfialakot, érdekes színt hozott a műsorba: az időnként véresen komoly, az egészséges és az önző testiség határán mozgó jelenetek perifériájára került, de saját életkorát képviselve mindvégig a játék szerves része maradt.

A produkció teljes mértékben élt a kirakattér nyújtotta lehetőségekkel. Szinte az első pillanattól kezdve gyűlni kezdtek a bámészkodók, akik időnként az improvizatív játékba bekapcsolódva, máskor zavartan elfordulva reagáltak a látottakra. Egy interaktív játék során, a produkción kívüleső szereplők bevonásával a színész sebezhetővé válik, a lehetőségek közt a néző-játszótársak obszcén megnyilvánulásaira is készen kell állnia. Itt a társulat tagjai az ilyen természetű akadályokat is könnyedén vették.

A könyvesbolt kivilágított akváriumfala mellett gyülekező csoport – a ritkán beszűrődő hangokból ítélve – cselekményszálat próbált felfedezni az üvegfalnál játszódó rögtönzésben, lassanként azonban megsejtették, hogy nem egyetlen történetről, hanem helyzetekről, egymás mellé sorakozó etüdökről van szó. Az üvegfalon szétmázolt csókokat és a színészek hívó mozdulatait is nyitottan fogadták a kíváncsiskodók, a legkitartóbbak pedig az előadás végéig követték az eseményeket – noha jobban jártak volna, ha belépnek a boltba, még ha ez jegyvételre is kötelezte volna őket.

Az interaktív előadások megkövetelik a közönség tagjainak nyitottságát, játékkedvét. A feszültség néha kimerül a néző és a színész testi közelségében, a tekintetek találkozásában, a látóterek egybeolvadásában. A Csókszolgálat legvégén azonban a társulat tagjai szétszéledtek, hogy egy-egy nézőt megkörnyékezve, velük szem- és testi kontaktust teremtve kényszerítsék őket reakcióra, így vonták be őket is a játékba.

Ágens hangi és mozgási kísérletezőkedve töretlen. Mondanivalója kifejezéséhez a púderes barokkot és a dzsesszre emlékeztető zenei frázisokat is alkalmasnak tartja. A Társulattal pedig olyan formanyelvre érzett rá, amely előadásaikat megismételhetetlenné teszi.

Basium – Csókszolgálat
 

Ágens
Barsi Márton
Gergye Krisztián
Madák Zsuzsanna
Szakács Ildikó
Boudny Lídia Ágnes
Kalmár Bence
Nagy Bernadette
Kulcsár Viktória
Bakos Éva

 

 

Maszk: Károlyi Balázs

 

 

 

Rendező: Ágens

2010. szeptember 25.
Írók Boltja

 

 

 

Az Írók Boltjában

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- Burns Katalin --


További írások a rovatból

színház

A Desiré Fesztiválról – Szabadka, anyák napja A Desiré Fesztiválról – Szabadka, anyák napja
Desiré Central Station 2021 – The History and You
színház

A Desiré Fesztiválról – Szabadka, első nap A Desiré Fesztiválról – Szabadka, első nap
Desiré Central Station 2021 – The History and You
színház

Mire jó a dramaturg? Mire jó a dramaturg?
Dramaturgkonferencia Radnai Annamária emlékére
Shelagh Delaney - Egy csepp méz a Radnótiban

Más művészeti ágakról

irodalom

Mi az én részem az egészben? Mi az én részem az egészben?
Ingo Schulze a Goethe Intézet vendége volt
gyerek

Kormos külső, tiszta szív Kormos külső, tiszta szív
Marék Veronika: Kéményseprő Kelemen, Pagony, 2021
art&design

Mizújs, magyar design? Mizújs, magyar design?
10+1 design kísérlet a Fészek Galériában
Interjú Varga Judittal a siker lehetséges jelentéseiről, a zenei egyetemek szerepéről és a női zeneszerzők helyzetéről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés