bezár
 

film

2015. 05. 01.
Filmforgatás zenére
Interjú Chiara D'Anna színésznővel
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Az olasz származású, de Londonban élő Chiara D'Anna a The Duke of Burgundy Titanic-fesztiválos premierjének apropóján érkezett az Magyarországra a rendező, Peter Strickland, a producer, Andy Starke és színésznő-partnere, Sidse Babett Knusden társaságában. Az Uránia Filmszínház kávézójában beszélgethettem vele pár percet.

A filmet 2013 őszén forgatták Budapesten, Sopronban, a Bükkben, valamint a Kádár-villában. Emellett is számos magyar vonatkozása van a produkciónak, az 1-et rendező Pater Sparrow (polgári nevén Verebes Zoltán) látványtervezőként, Flesch Andrea kosztümtervezőként, Fekete Mátyás vágóként vett részt a munkálatokban, a stábban sok magyar szakember dolgozott. A film gyártója a nemzetközi koprodukciókra szakosodott Pioneer Pictures, amelyet Kemény Ildikó producer igazgat. Magyarországon a The Duke of Burgundy a 22. Titanic Nemzetközi Filmfesztiválon debütált, a hivatalos itthoni premier időpontja április 30. Forgalmazója a Mozinet.

PRAE.HU: Játszottál Peter Strickland előző filmjében, a Berberian Sound Studióban. Mi teszi őt számodra különleges rendezővé?

Nevetni fogsz, de az, hogy ő az egyetlen filmrendező, akivel eddig dolgoztam. Különlegesebb okot aligha mondhatnék. Színházból jövök, és Peter mellett vágtam bele a filmezésbe. Másfelől imádtam a szerepet. Maga Peter is nagyon nyitott ember, könnyű vele együttműködni. Érdekli a színészek véleménye, bele is építi a filmbe az ötleteinket. Például azt kérdezte: „Mi a véleményed a figura nevéről?" Aztán új nevet adtunk a szereplőnek, mivel úgy gondoltuk, az jobbnak tűnik.

Chiara D'Anna

The Duke of Burgundy sajtótájékoztató a 22. Titanic Nemzetközi Filmfesztiválon, április 11., Uránia

Fotó: Déri Miklós (Forrás: Mozinet)

PRAE.HU: Ebből kiindulva mennyire improvizatív a munkamódszere, illetve mennyire tartotta kontroll alatt a forgatást?

Csak a saját tapasztalataimról tudok beszámolni. Pontosan tudja, mit szeretne, a film vizualitására, a kompozícióra rendkívül ügyel. Ami a színészeket illeti, engedte, hogy az atmoszféra vigyen bennünket magával. Nem feltétlenül az ment, hogy ő határozottan kijelentette, mi legyen. Történtek apróbb változások. Játszottunk a karakter szövegével, ez vagy az a sor lehetett egy picit ironikusabb, szarkasztikusabb. Ez tetszett nekem. Peter egyébként velem többet foglalkozott az akcentusom miatt. Nem az alakításommal volt gondja, hanem a kiejtésemen szeretett volna finomítani. Egyes mondatoknál azt akarta, hogy másképp mondjam őket.

PRAE.HU: A The Duke of Burgundy jóval csendesebb film, mint a Berberian Sound Studio. Ez mennyire befolyásolt?

Úgy érted, a hang és a csend viszonya? Nos, tudod, mást élsz át, amikor megnézed a filmet, és ismét mást, amikor dolgozol rajta. Színészként nem tudok különbséget tenni. Persze, ha te a közönség soraiban ülsz és látod a kész művet, nyilván észlelhető a különbség. Ugyanakkor hozzá kell tennem, a forgatást most is áthatotta a hang jelenléte, legalábbis Peter kulcsokat adott nekünk azzal, hogy zenét tett fel a háttérben. Rá tudtunk érezni a film ritmusára, a benne bujkáló érzékiségre, ezeknek megfelelően választotta ki a zenéket.

PRAE.HU: Milyen zenéket tett fel?

Nem emlékszem az előadó nevére, de a '70-es évekből származott, talán épp egy Jess Franco-moziból. Valami kellemes hangzású, romantikus dal. Sokszor lement már ez a muzsika, egy ponton rá is szóltunk Peterre, hogy elég lesz, hagyja abba. (nevet)

Chiara D'Anna

The Duke of Burgundy sajtótájékoztató a 22. Titanic Nemzetközi Filmfesztiválon, készülődés, április 11., Uránia

Fotó: Déri Miklós (Forrás: Mozinet)

PRAE.HU: Kellett-e filmeket nézni felkészülés gyanánt?

Kaptam pár címet, hogy jobban képben legyek az atmoszférát illetően. Szóba került a Buñuel-féle A nap szépe, illetve a Petra von Kant keserű könnyei (Rainer Werner Fassbinder – a szerk.), de ezeket már láttam korábban. Úgyhogy mondtam is Peternek: "Igen, igen, értem, mik a referenciák." Említett pár Franco-filmet is, amiket nem néztem meg teljes egészében, viszont belenéztem néhányba egy-egy jelenet erejéig, hogy legyen némi fogalmam arról, mégis miről van szó.

PRAE.HU: Eredetileg ugyanis a Lorna the Exorcist című Jess Franco-mozi remake-je lett volna a The Duke of Burgundy. Erről hallottál?

Igen, Andy (Andrew Starke – a szerk.) eredetileg azt kérte Petertől, hogy csináljon inkább egy újrázást, mire ő azt mondta, nem, csinálok valami teljesen mást, és így is történt. Utalt rá párszor, de nem remake-et készített.

 

Borítókép: The Duke of Burgundy sajtótájékoztató a 22. Titanic Nemzetközi Filmfesztiválon, április 11., Uránia. Fotó: Déri Miklós. (Forrás: Mozinet.)

 

The Duke of Burgundy 

Színes, feliratos brit filmdráma, 2014, 104 perc

Írta és rendezte: Peter Strickland

Zene: Cat's Eyes

Operatőr: Nic Knowland

Vágó: Fekete Mátyás

Szereplők: Sidse Babett Knudsen (Cynthia), Chiara D'Anna (Evelyn), Fatma Mohamed (az ács), Monica Swinn (Lorna), Tompa Eszter (Dr. Viridana)

Producer: Andrew Starke

Gyártó: Pioneer Pictures

A filmet forgalmazza: Mozinet

Országos bemutató: 2015. április 30. 

Korhatár: 18

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- Szabó Ádám --


További írások a rovatból

J.J. Abrams: Skywalker kora
Martin Scorsese: Az ír
Peter Jackson: Akik már nem öregszenek meg
Bagota Béla: VALAN

Más művészeti ágakról

irodalom

Egy szamosújvári polgár karikatúrája Egy szamosújvári polgár karikatúrája
Törös Tivadar Áfgánistán Vártán levelei című tárcagyűjteménye elé (Romanika Kiadó, Budapest, 2019.)
Händel oratóriuma az Erkel Színházban, először az Opera műsorán
színház

Ódon szöveg, modern látvány: mit kezdjünk ma Bánkkal? Ódon szöveg, modern látvány: mit kezdjünk ma Bánkkal?
Katona József Bánk bánja a Kamrában


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés