bezár
 

art&design

2020. 12. 09.
Velencei Biennálé: Keresztes Zsófia kiállítása lesz látható a Magyar Pavillonban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Velencei Biennálé: Keresztes Zsófia kiállítása lesz látható a Magyar Pavillonban Keresztes Zsófia Az álmok után: merek dacolni a károkkal című kiállítása lesz látható 2022-ben az 59. Velencei Képzőművészeti Biennálén

A magyar gyakorlatnak megfelelően a Velencei Biennálé nemzeti biztosa Fabényi Júlia, a Ludwig Múzeum igazgatója idén is nyílt pályázat útján, szakmai zsűri döntése alapján választotta ki a következő biennálé magyar kurátorát és kiállítását.

A pályázatot kiemelkedő szakmai érdeklődés kísérte: a felhívásra összesen tizenöt pályázat érkezett be, amelyek megtekinthetők a múzeum honlapján. A tapasztalt kurátorok jelentős életművel rendelkező alkotókkal és fiatal feltörekvő művészekkel egyaránt jelentkeztek.

A pályázók október 19-én, illetve december 7-én a Ludwig Múzeumban prezentáción mutatták be kiállítási tervüket a zsűrinek, amely végül Zsikla Mónika pályázatát és Keresztes Zsófia kiállítását nyilvánította a kiírás nyertesének. 

A zsűri állítássa szerint „Keresztes Zsófia a fiatal, de már külföldön is sikereket felmutató magyar művészgeneráció egyik kiemelkedő képviselője. Alkotásaiban merészen átlépi és ugyanakkor ötvözi a művészeti ágak és stílusok határait. A pavilon terét egyetlen egészként kezelő, az építészet, a szobrászat és az iparművészet területén mozgó, jellegzetesen női nézőpontú installációja önmagunk megismerésével és az emberi kapcsolatokkal foglalkozik, és a képzelet tájain tesz belső utazást, melyhez többek között Szerb Antal Utas és Holdvilág című regényéből merített inspirációt. Mozaikokkal borított, különös, amorf szobrai egyéniek és látványosak; művészete személyes, friss, aktuális. Formavilága egyszerre idézi a szürrealizmust és a századforduló organikus építészetét, de a 21.század technikai megoldásaival dolgozik és saját korának problémáit és életérzését jeleníti meg. A tervezett, nagyszabású, látványos installáció kitűnően használja ki a velencei Magyar Pavillon adottságait.

Keresztes Zsófia személyében hosszú idő után újra női kiállítóval jelentkezik Magyarország. A Magyar Pavillon 110 éves történetében nő művésznek eddig mindössze két alkalommal volt önálló kiállítása: 2011-ben Német Hajnal projektje, 1982-ben pedig Schaár Erzsébet posztumusz tárlata.

Zsikla Mónika, művészettörténész-esztéta, a kiállítás kurátora 2007-től publikál magyar folyóiratokban, valamint hazai és nemzetközi kiadványokban. Publikációs tevékenysége mellett az elmúlt évtizedben számos hazai képzőművészeti kiállításnak a kurátora és társkurátora volt. 2017 óta a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem óraadója és a Budapest Galéria Művészettörténész munkatársa. 2020-tól a Q Contemporary Budapest Curatioral Directora.

Az 59. Velencei Képzőművészeti Biennálét eredetileg jövőre rendezték volna meg, a koronavírus-világjárvány miatt azonban 2021-re halasztották, a 17. Velencei Építészeti Biennálé megrendezését és ezzel szinkronban módosították a Képzőművészeti Biennálé időpontját is, amelyet így 2022 április 23. és november 27. között fognak megtartani.

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

A művészet is behálózva? A művészet is behálózva?
A BarabásiLab „Rejtett mintázatok. A hálózati gondolkodás nyelve” című kiállításáról a Ludwig Múzeumban
art&design

Művészek a járvány idején #4 Művészek a járvány idején #4
Interjú Kaliczka Patríciával az újra kialakult járványhelyzetről és alkotói munkáról
art&design

Ataraxia Ataraxia
A magyar performansz története 1966–2018 (8): Szerbiai magyar performansz: Kugla (1987), Aphasia Teátrum (1988–91)
art&design

Én is éltem Én is éltem
A magyar performansz története 1966–2018 (7): Szerbiai magyar performansz: Szombathy Bálint (1972–), Ladik Katalin (1968–)

Más művészeti ágakról

David France: Isten hozott Csecsenföldön
gyerek

Last words: halljátok meg a kihalás szélére sodródott élőlények utolsó hangjait Last words: halljátok meg a kihalás szélére sodródott élőlények utolsó hangjait
Virtuális kiállítás, online foglakozás gyerekeknek és tárlatvezetés a Deák17 Galériában
Külföldön Sikeres Magyar Művészek

Elegáns megoldások Elegáns megoldások
Interjú Bornemisza Eszterrel karriertörténetéről, szakmai önfejlesztésről és a kortárs textilművészet hazai és nemzetközi megítéléséről
A 2021. február 19-i előadások


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés