bezár
 

irodalom

2011. 04. 11.
Netes kutatás a Márai-mítosz felderítésére
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Internetes közvélemény-kutatást indított útjára a Helikon Kiadó a Bookline-nal együttműködve, hogy kiderítsék, miért olyan népszerűek Márai Sándor alkotásai.

prae.hu

A Helikon az elmúlt tizenöt évben mintegy másfél millió Márai-kötetet adott el, és most egy tízes ranglista összeállításával igyekszik megfejteni az idén 111 éve született író népszerűségének titkát.

A szervezők közlése szerint az érdeklődők a www.helikon.hu oldalra kattintva tölthetik ki a kérdőívet április 20-ig.

A szervezők kíváncsiak például arra, hogy Márai melyik vállalt szerepe a legvonzóbb a kitöltők számára vagy szerintük mi lehet az 1998 óta tartó Márai-világsiker oka. A kérdőívet kitöltők szavazhatnak arra, hogy melyik a három kedvenc Márai-kötetük és voksolhatnak arról is, hogy melyik Márai által megélt vagy ábrázolt értéket látják megvalósulni a mai magyar társadalomban.

A közlés szerint a korábbi eladási összesítések alapján a Füves könyv a legnépszerűbb, több mint 250 ezer példányt adtak el belőle. Nem sokkal marad le mögötte A gyertyák csonkig égnek, A Napló-sorozat, az Eszter hagyatéka, az Egy polgár vallomásai és az író valamennyi versét tartalmazó, 2010-ben megjelent Halotti beszéd című kötet is előkelő helyen szerepel az eddigi összesítésekben.

A kérdőívet kitöltők nyereményjátékban vesznek részt, amelynek fődíja egy-egy Márai tematikájú este színházzal és vacsorával egybekötve - közölték a közvélemény-kutatás szervezői az MTI-vel.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Beszámoló a tavaszi Margó második napjáról
Ilyen volt a Margó első napja
Recenzió az elmúlt három év elsőköteteiről
irodalom

Az éven tizedik alkalommal rendezték meg az eseményt


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés