színház
2012. 11. 03.
Folytatódnak a Szegedi Pinceszínház drámapedagógiai foglalkozásai
Folytatódnak a Szegedi Pinceszínház drámapedagógiai foglalkozásai, amelyeknek célja előadásokkal, szakkörökkel, tehetséggondozó programokkal játékos formában közelebb vinni a teátrumok világát az óvodásokhoz és iskolásokhoz – tájékoztatta Kancsár József igazgató az MTI-t.
Egy közelmúltban lezárult programban a Pinceszínház művészei hét szegedi oktatási intézményben tartottak tanórán kívüli drámapedagógiai foglalkozásokat, segítve a gyerekek kommunikációjának, kapcsolatteremtésének, problémafeldolgozásának fejlődését – közölte az igazgató.
Egy pályázaton elnyert uniós támogatásnak köszönhetően immár tizenkét iskola és egy óvoda bevonásával folytatódik a kezdeményezés.
A legkisebbeknek, a deszki óvodásoknak a kulturális sokszínűséget bemutató témanapokat, táncházat, sportvetélkedőket szerveznek. Az egyik - tanulásukban akadályozott, hátrányos helyzetű gyerekeket oktató - szegedi iskolában havi szakköröket tartanak, ahol rendhagyó irodalomórákon, személyiségfejlesztő drámajátékokon foglalkoznak a diákokkal.
Tíz általános iskolában és egy gimnáziumban heti rendszerességgel szerveznek szakköröket,a melyeken beszédtechnikával, a színházi alapismeretek elsajátításával, színpadi mozgással foglalkoznak. A drámapedagógiai foglalkozások és szituációs gyakorlatok segítik a gyerekek önismeretének fejlődését is – közölte a színész-rendező.
A kezdeményezés egyik nem titkolt célja a tehetséggondozás: a színészek a szövegek elemezésével, közös gyakorlással, tanácsokkal segítik majd a gyerekek felkészülését az aktuális versmondó versenyekre is.
Egy pályázaton elnyert uniós támogatásnak köszönhetően immár tizenkét iskola és egy óvoda bevonásával folytatódik a kezdeményezés.
A legkisebbeknek, a deszki óvodásoknak a kulturális sokszínűséget bemutató témanapokat, táncházat, sportvetélkedőket szerveznek. Az egyik - tanulásukban akadályozott, hátrányos helyzetű gyerekeket oktató - szegedi iskolában havi szakköröket tartanak, ahol rendhagyó irodalomórákon, személyiségfejlesztő drámajátékokon foglalkoznak a diákokkal.
Tíz általános iskolában és egy gimnáziumban heti rendszerességgel szerveznek szakköröket,a melyeken beszédtechnikával, a színházi alapismeretek elsajátításával, színpadi mozgással foglalkoznak. A drámapedagógiai foglalkozások és szituációs gyakorlatok segítik a gyerekek önismeretének fejlődését is – közölte a színész-rendező.
A kezdeményezés egyik nem titkolt célja a tehetséggondozás: a színészek a szövegek elemezésével, közös gyakorlással, tanácsokkal segítik majd a gyerekek felkészülését az aktuális versmondó versenyekre is.
További írások a rovatból
A Füsziről és a Roma Hősök Fesztiválról Balogh Rodrigóval beszélgettünk
Más művészeti ágakról
Interjú Nagy Emmával