bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Németh Gábor Dávid --

felhasználói adatlapja

Németh Gábor Dávid által feltöltött cikkek:

Locarnói nagydíj A létezés eufóriájáért
Szabó Réka dokumentumfilmje nyerte locarnói fesztivál Kritikusok Hete programjának nagydíját. A Tünet Együttes 2015-ben bemutatott táncszínház előadásának próbafolyamatát feldolgozó egészestés film rendezője személyesen vette át a rangos elismerést szombaton Locarnóban.
Bele kell menni helyzetekbe
Alföldi Róbert színész, rendező, volt színházigazgató, műsorvezető. Festőként is ismert, jelenleg az Átrium Galéria művészeti tanácsadója. Nemrég Ecuadorban rendezett operát, jelenleg a Hatszín Teátrumban dolgozik.
Hagyományok és újítások
Öt kötet, huszonhat élet, egy kapocs. A Cirkuszi csodaemberek artistaművészek életét mutatja be életinterjúkon keresztül. Illetve ezzel együtt a cirkusz működését, alakulását, lehetőségeit, a különböző nézőpontok sokszínűségét. Történetiségében kapunk átfogó képet az európai- és világcirkusz trendjeiről, előnyeiről és hátrányairól, a hazai cirkusz életéről.
Átszőni a művészeti ágakat
Tóth Kinga költő, hangperformer, vizuális művész. Verseket magyar, angol és német nyelven is ír, performanszaival turnézik, kulturális programokat szervez, a grazi Forum Stadtpark és a nemzetközi Femness fesztiválprogramok kurátora.
Lehet bátran kísérletezni
Bodó Viktor több mint tíz éve dolgozik külföldön is, elvégezte a Színház- és Filmművészeti Főiskola színész majd rendező szakát, tagja volt a Krétakörnek, majd a Katona József színháznak, megalapította a Szputnyik Hajózási Társaságot, a Színház- és Filmművészeti Egyetemen Zsámbéki Gábor mellett tanársegéd volt, Székely Gáborral közösen színházrendező osztályt vezetett. Jászai Mari- és Hevesi Sándor-díjas, nemrégen megkapta az Europe Prize Theatrical Realities díjat és a Német Színházi Társaság díját (ITI). Most szabadúszó, amikor beszélgettünk vele, éppen az elsős színészhallgatók vizsgáján dolgozott itthon az egyetemen, illetve az Örkény Színházban próbált.
Meg kellett értenem más kultúrákat
Mundruczó Kornél film- és színházrendezőként is ismert Magyarországon és külföldön egyaránt. Filmjeit rendszeresen Cannes-ban mutatják be, színházi előadásaival világszerte turnézik. A Proton Cinema nevű produkciós cég és a Proton Színház nevű virtuális társulat alapítója.
A színház alkalmazott oldala
Budapest, kávézó zajai, csörömpölés, sürgés-forgás, beszélgetések, nevetések. A folyamatosan változó zsivajba vegyül a Krétakör, siker, külföld, kultúra is.
A cirkusz nem fekete-fehér
A Fővárosi Nagycirkuszban beszélgettünk, ahol alig néhány évesen már szaladgált, azóta a cirkusz világának egyik legkiemelkedőbb embere lett: bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe, megálmodta a Repülőcirkuszt, és nemrég dolgozott Tim Burtonnel és Eva Greennel.
Kicsiklandozni belőlük a potenciált
Bazsó Adrienn rendező, színésznő, színházpedagógus évek óta Berlinben él, ahol a legnagyobb színházakban dolgozik, emellett gyerekekkel foglalkozik, fiatalokkal készít előadásokat. 
Kitaposatlan ösvényen
Máté Bence a legeredményesebb magyar természetfotós, aki 2010-ben elnyerte „Az év természetfotósa 2010” címet. Detektívüveges fotótechnikájával is nemzetközi hírnevet szerzett, leseit világszerte használják természetfotósok.  
Ellenőrizhető élet
15 óra, megtelt galéria, színpadon a Huld együttes, északi mélység, hideg szájak, fehér hangok, ütik a bőrt, mintha csatába hívnának. Kezdődik a 26. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál.
A skáldoktól Knausgårdig
A művészetnek van szerepe abban a folyamatban, hogy Norvégia egyáltalán létrejött úgy, ahogy ma ismerjük, és természetesen a jelenleg róla alkotott kép folyamatos formálásában szintén. Még azt is megtudhatjuk a norvég nagykövettől, hogy ő mit olvas szívesen.
Tehetség és siker hálózatai
Siker, kiszámíthatóság, hálózatok, művészetek, hatalom. Ezekre a hívószavakra a legváltozatosabb összetételű közönséggel telt meg az auditórium. A CEU Határtalan tudás című rendezvénysorozatának második része a Mi a siker titka? – hálózatok a siker szolgálatában címet kapta, a vendégek pedig Barabási Albert-László, Vedres Balázs és Palya Bea voltak.
Átvágni a gordiuszi csomót
Decemberi délután, sötétedik, halk zene az előtérben, zajok a kávézó felől, nagy bútorokat hoznak be kintről, feltehetően egy előadás kellékei. Színház. Ugrai Istvánnal, az Átrium igazgatójával beszélgettünk.
Anyamúzeum és képhasadás
Szabadulóművészet. Kiszabadulás a közép-közép sötétségéből, beszabadulás a terek intimitásába, felszabadulás a társadalmilag pozícionált szubjektum nyomasztó reflektálatlanságából. A színház elszabadulása. Az egységes narratíva hiánya, a montázstechnika, a történet és a szereplők megismerhetetlensége, az élő és élettelen elmosódása hogyan képesek termékeny kérdéseket, problémákat, értelmezési lehetőségeket és befogadói stratégiákat felvetni? Innen indul a Peeping Tom társulat Moeder előadása a Trafóban.
„Skandallum” a Völgyben
Egy völgy mindig határ, ez a szó pedig mindig többletjelentéssel jár. Pedig Tárkony és az ő barátai sokkal érdekesebbek, mint az, amit egy határ jelenthet. Ez a falu aligha elválaszt, sokkal inkább összeköt, mégpedig minket, olvasókat a vadcsízekkel, a színnyalókkal, a bátorságcsavarral és rengeteg kalanddal.
Köztársaság, vagyis jóváhagyott egyeduralom
Köztársaság. Ez a cím már eleve sokat mond, hiszen a színház arról beszél, ami problémás, ami fájó, ami zavaros, ami aktuális. És ma Magyarországon ennek a szónak a jelentése, és a hozzá fűződő viszonyunk igencsak problémás. Mert a köztársaság nemcsak a hazánk nevéből kopik ki újra és újra, hanem az érzésekből, a hangulatból, a hozzáállásból, a toleranciából. A köztársaság, a demokrácia ma a nem szabad szabadság. 
Kötelező
Talált vagy kitalált? Hogyan tudjuk megkülönböztetni a táncost a tánctól? Elmosódik a határ a valóság és a fikció között, az „én” és az „ő” között. Mi lesz, ha összeadjuk Rómeót, Odüsszeuszt, Goriot apót, Dantét, Nyinát, Tündét, Catherine-t, Antigonét? Egy kötelező olvasmányokból összerakott előadás, az ÖKöR, mégpedig Pécsett, Szabó Attila rendezésében.
És megint egy szép nyári nap
Olyan különös ruhában lenni! Egy férfi és egy nő beszélget, és már az első pillanattól fogva ott van ez a furcsa érzés a teremben, valami feszélyez. Hadd pontosítsak: két ember beszélget. Nem mintha nem lenne igaz, hogy az egyik férfi, és a másik nő, mégis azt érzem fontosnak, hogy Peter Handke Az aranjuezi szép napok című darabjának előadása emberi. 
Verőcsény forever!
Mindez csak mese. Zene, sok-sok nevetés a Katona József Színház kellemes székeiben, jó társasággal, jó hangulatban, kényelmesen. A mosoly mégis az arcunkra fagy A bajnok című Pintér Béla-rendezést látva.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés