bezár
 

art&design

2013. 06. 11.
Érintőképernyőn Michelangelo titkos rajzai
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Mintegy negyven éve ismertek, mégis kevesek látták eddig Michelangelónak a firenzei Szent Lőrinc templom alagsorában rejtett rajzait. A nagyközönség mostantól érintőképernyőn láthatja az alkotásokat a Medici-kápolnában.

prae.hu

Rajzolással töltötte az időt 1530 nyarán Michelangelo: papír nélkül egy széndarabbal a falra rajzolt emlékezetből. Régebbi alkotásai részleteit idézte fel és új vázlatokat készített.

A művész három hónapot töltött a Szent Lőrinc templom alagsorában, az általa tervezett (1519) új sekrestye épülete alatt. Michelangelo V. Károly spanyol csapatainak ostroma alatt menekült ide, a hódítók visszaadták a hatalmat az 1527-ben elkergetett Mediciknek.
   
Michelangelo joggal tartott a Mediciktől: művészként szoros kapcsolatban állt velük, de később az ő tervei szerint erősítették meg Firenze városfalait a Medicik visszatérésének visszaverésére. Michelangelo egy néhány négyzetméternyi földalatti kamrában bújt el, amelyet egy ablak világított meg és graffitiket hagyott hátra - írta a titkos rajzokról beszámoló La Repubblica című napilap.
   
A rajzokat 1975-ben fedezték fel, de azóta csak művészettörténészek és kutatók látták őket. A szűk alagsorba látogatókat nem lehet beengedni.
A digitális technika viszont segítséget nyújtott: a rajzok mostantól a Medici-kápolnában felállított érintőképernyőn láthatók.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Hermann Zoltán: "Odaát" című kiállítása nyomán (Semmelweis Szalon, Budapest, 2025. 10. 15. – 11. 13.)
art&design

Fedezd fel Csontváry Kosztka Tivadar művészetét!
Az A.P. Art Galéria Echoes című tárlatáról
art&design

A 7layers című csoportos kiállítás a Pikszisben

Más művészeti ágakról

Kiről kaphatta a nevét Misi Mókus?
Az Élet és Irodalom LXIX. évfolyamának 45. számáról
irodalom

Vados Anna Egymás lélegzete című kötetének bemutatójáról
Beszélgetés Köles Ferenccel a közérzetéről, pályája sikereiről, kudarcairól és a színházi struktúráról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés