színház

A direktor újságíróknak elmondta, az évad első bemutatója a kisiskolásoknak szóló Költögető című darab. Schneider Jankó, Kányádi Sándor megzenésített verseit felhasználó rendezését szeptember 27-től láthatja a közönség.
November végén mutatják be Brandenburg Ádám és Hajós Zsuzsa Csipkerózsika című operáját. A darab zenéjét Duboczky Gergely vezényletével a Szegedi Szimfonikus Zenekar már rögzíttette.
A szerepeket nem operaénekesek, hanem négy jó hangi adottságokkal rendelkező bábszínész énekli majd.
A tervek szerint az árnyjátékot, a báb- és hagyományos színészi eszközöket egyaránt alkalmazó darabot jövőre élő zenekari kísérettel az országban több helyszínen is bemutatják.
Február elején tartják az óvodásokat megszólító Lóri fantáziavilágban című darab premierjét, Ecsedi Csenge Berta rendezését.
Schneider Jankó állítja színpadra a legkisebbeknek szóló Fityfirity című előadást, amely március 21-től látható. Március végén mutatják be egy kalotaszegi magyar népmese történetét feldolgozó, A rókaszemű menyecske című darabot. Spergel Anna egyszemélyes darabja, melyet Fodor Orsolya rendez, főként az óvodás korosztálynak szól.
Az évad utolsó premierje május közepén a Bolyongó című előadás, a Somogyi Tamás által színpadra állított darabra elsősorban a kisiskolásokat várják.
Tizenegy produkciót játszanak majd tovább az előző évadok bemutatói közül, így a kamaratermet havas tájjá varázsolva újra megrendezik a Nagy hógolyó projektet, október végétől pedig rendszeresen műsorra tűzik a hamelni patkányfogó történetéből készült, A Patkányfogó Projekt címmel játszott előadást Varsányi Péter rendezésében. A felnőtteknek szóló darabot eddig csak egy munkabemutatón és két fesztiválon láthatta a közönség.
Felújítják a Schneider Jankó rendezte közönségkedvencet, az Egy kupac kuflit. Újra műsorra tűzik a Rózsa Sándor tréfája című előadást is, melyet a Lázár Ervin programban az országban több helyen, a Határtalanul program támogatásával pedig a Felvidéken és Erdélyben is bemutatnak.
A Kövér Béla Bábszínház élén második ötéves ciklusát kezdő direktor a következő évek legfontosabb feladatának a társulatépítés mellett azt tartja, hogy előadásaikat a környező országok mellett minél több helyen, elsősorban Nyugat-Európában is be tudják mutatni.