bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Legáth Zsolt --

felhasználói adatlapja

Legáth Zsolt által feltöltött cikkek:

A valóság talaján
A Frenák Pál Társulat Seven című darabja a Fesztivál Színházban
A Seven filozofikusabb mű, mint Frenák utóbbi években született munkái. A hat táncos mellé most társként hat ember nagyságú gumiabroncs kerül. A koreográfia hívószavai: az ember céltalan létezése, a nehézkedés és a lebegés. Egy azonban a régi: Frenák szokásához híven most sem hagyja, hogy ábrándokba ringassuk magunkat.
A Három nővér és a Szentháromság
Csehov darabja Tompa Gábor rendezésében, Kolozsvárról
Csehov Három nővére arról szól, hogy három tábornoklány Moszkvába akar utazni, lehetőségük van rá, a pénzük is megvan a vasúti jegyre, de a végén mégsem mennek el. Legalábbis ez él a köztudatban. Tompa Gábor viszont ebből az alaphelyzetből egy megváltásról szóló előadást rendez.
Schubert light és Sztravinszkij strong
A Bozsik Yvette Társulat két egyfelvonásosa a Fesztivál Színházban
Egy szeptember végi este a szeleburdi, locsi-fecsi, az elmúláson játékosan elmerengő A halál és a lánykát majd a Menyegzőt láthattuk, ami viszont a két legutóbbi Fesztivál Színház-béli bemutató (Varázsfuvola, Traviata) minimalizmusát viszi tovább.
Csehül áll a cseh balett
A Prágai Nemzeti Színház Balettegyüttesének vendégjátéka
A Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében a hazánkban vendégszerepelt Prágai Nemzeti Színház Balettegyüttesének kritikai visszhangjait olvasgatva megállapíthatom, hogy szerencsés ember vagyok. Szerencsés, mert a Fesztiválszínházban előadott két balettest közül a másodikat, a sikerültebbet láttam.
Az esztelenséget avatják világrenddé
Zsótér Sándor rendezése a Nemzeti Színházban
Az üvegfalú Kaszás Attila Terem fenséges dunai panorámát nyújt az előadás alatt is. Zsótér Sándor szereti megmutatni, színházban vagyunk, nem erőlködik holmi illúziók felkeltésén, az ő credója „csupán” ennyi: kristálytisztán megmutatni Gorkij Vassza Zseleznova és Brecht A kivétel és a szabály című, vészterhes időket jósló példázatait.
Egy koreográfia, két előadás, nagy csalódás
Frenák Pál bemutatója a Nemzeti Táncszínházban
Ha méltó kritikát szeretnék Frenák Pál legújabb, Ikrek című előadásáról, akkor némi változtatással újra leközölhetném a Trafóban 2006 tavaszán bemutatott MIL ANról készült írásomat. Ám ha így járnék el, az éppúgy megtévesztő lenne, mint premiernek tüntetni fel egy felújítást.
Unalmas barbárok unalmas vadállatok között
Barbárok a Katonában
Tovább mállik az, ami már eleve rossz volt: a vasút nem épül, a nyomorultak nyomorultabbak, a kicsinyesek kicsinyesebbek. Ez Gorkij pesszimista fekete szatírája ma Budapesten néhány jó színész és egy nem éppen csúcsformában levő rendező közreműködésével...
Violetta szabados élete
Bozsik Yvette Traviatája a Nemzeti Táncszínházban
Bozsik Yvette immáron harmadszor választott operát koreográfiájához. Verdi klasszikusa ifjabb Alexandre Dumas A kaméliás hölgy című regénye alapján készült. A librettista Francesco Maria Piave adta az új címet: „La Traviata”, azaz „a megtévedt nő”.
A test akár a zaftos hentesáru
InTimE – a Frenák-társulat bemutatója a Trafóban
A test akár a zaftos hentesáru jelenik meg, összefut a szánkban a nyál. Mind az öt táncos dekoratív, akár a manökenek és a kockahas-fiúk az óriásplakátokon. Vörös kanapé, művirág, művilág, diszharmónia, gerjedelem, érzékiség, test-test elleni küzdelem – hatalmi játszma van, kielégülés nincs. Frenák Pál legerősebb darabja a Fiúk óta.
Love is all around
Szabadkai Vízkereszt a Tháliában
A rendező nem vállal többet, minthogy Shakespeare nyomán bonyolítja, majd kibogozza a szálakat, végül a „mindenki megtalálja a párját” happy endjével zárja az estét. Az előadás megmarad egy csupán néhány akkord erejéig keserű, szépen kidolgozott, mulattató komédiának.
Pamina's Story
A Bozsik Yvette Társulat Varázsfuvola c. előadásáról (Fesztivál Színház, 2008. október 11.)
A Varázsfuvola nem hoz újat az alkotói pályán. Bozsik Yvette újszerűnek nem mondható, de korrekt, koherens olvasatát azonban sajnos gyengíti opera és tánc ezúttal nem szerencsés találkozása.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés