bezár
 

gyerek

2016. 06. 16.
Disney-élménypark nyílt meg Sanghajban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A sanghaji a legkreatívabb és technológiai megoldásaiban a legkorszerűbb Disney-park az amerikai szórakoztatóipari nagyvállalat eddigi létesítményei közül - mondta a cég elnöke, Bob Iger a szárazföldi Kína első Disney-élményparkjának csütörtöki megnyitóünnepségén, ahol a kommunista párt vezetőin kívül Csipkerózsika és más Disney-karakterek is megjelentek.

A többéves előkészületek után 2011-ben elindított, öt éven ét épült 5,5 milliárd dolláros (1 500 milliárd forintos) projekt a kínai beruházások egyik legnagyobbika.
    

A Disney igyekezett tartalmában és kivitelezésében a legjobbat nyújtani a világon a hatodik, Ázsiában a harmadik szórakoztató parkjában, ahol a szokásos Miki egértől és Donald kacsától a Zootropolis - Állati nagy balhé című film szereplőiig számos, Kínában is jól ismert karaktert vonultat fel. Emellett színes, különleges építészeti megoldásokat alkalmaz terekkel, parkokkal, szökőkutakkal, kastéllyal és két szállodával, ügyelve arra, hogy helyenként a kínai kultúra jegyei is megjelenjenek.
    

A sanghaji park Vándorló Hold nevű teaháza, mely egy kelet-kínai épület mintájára készült, a világ Disney-parkjainak egyetlen kínai stílusú háza.
    

A cég úgy véli, látogatóit az a mintegy 330 millió ember adja majd, aki a kelet-kínai metropolisztól mintegy 3 órányi autóútra lakik. Elemzők arra számítanak, hogy ez lesz a világ leglátogatottabb élményparkja, rövid távon évi 15 milliós forgalommal.
    

A május óta tartó próbaidőszakban csaknem egymillióan voltak kíváncsiak a komplexumra. A közösségi médiában eközben felháborodást váltott ki a rengeteg szemét, amit a látogatók tömege hagyott maga után.
    

A sanghaji belépőjegyek ára borsos, csúcsidőszakokban 499 jüan (21 ezer forint), hétköznapokon 370 jüan (15 700 forint). Szakértői becslések szerint a beruházás körülbelül tíz év alatt térül meg.
    

A sanghaji Disney-park máris bővítést tervez, mint a vállalat főnöke jelezte, hét négyzetkilométer vár arra, hogy új látványosságoknak adjon helyet. A terjeszkedéshez az amerikai Chevrolet autógyár is felajánlotta támogatását - közölte Iger.

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

gyerek

Családbarát és Közösségi Múzeum Családbarát és Közösségi Múzeum
Családbarát és Közösségi Múzeum díjat kapott a Deák17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galéria
Interjú Szulyovszky Sarolta illusztrátorral a tervezőgrafikától a gyerekkönyv-illusztrációig vezető útról
gyerek

Van Művészi Vénád?
Pályázat középiskolásoknak
gyerek

I. Gyerek- és Ifjúsági Film Pitch Fórum I. Gyerek- és Ifjúsági Film Pitch Fórum
Új időpontban, meghosszabbított határidővel!

Más művészeti ágakról

art&design

Töredékes testek Töredékes testek
A MORPH csoport kiállítása: Máté Zsófi megnyitó beszéde
Márton László Nibelung-fordításának bemutatója a Kis Présházban
irodalom

Két esemény margójára Két esemény margójára
A Margó Irodalmi Fesztivál zárónapjáról
Interjú Ubrankovics Júlia színésznővel filmes és színházi szerepeiről, amerikai tapasztalatairól


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés