bezár
 

színház

2011. 10. 04.
Marozsán Erika táncol a Bálban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A Bozsik Yvette Társulat Marozsán Erikával és Vati Tamással a főszerepben újítja fel a 2004-ben már bemutatott darabját, a Bál, avagy a táncos mulatság című koreográfiát, amelyet a Nemzeti Táncszínházban mutatnak be Budapesten.

Szkéné színház

A darabot, amelyet Ettore Scola A bál című filmje ihletett, szombaton tűzik műsorra a budai várbeli teátrum színháztermében.

2010 egyik kiemelkedő zenés színházi sikere volt Bozsik Yvette rendezésében a Cabaret című musical, amelyben Sally Bowles szerepét Marozsán Erika játszotta. A közös munka szinte magától értetődően kínálta az ötletet, térjen vissza a színésznő táncos "múltjához".

"Az egyik Cabaret próba alatt jegyezte meg Bozsik Yvette, mennyire sajnálja, hogy nincs több táncos jelenet az előadásban, mert örömmel mutatná meg a képességeimet a műfajban Egyik este hozott egy DVD-t, azzal, hogy nézzem meg, mert szeretné, ha eltáncolnám a női főszerepet" - idézte fel az előzményeket Marozsán Erika az MTI-nek.

Mint elmondta, különös munka volt a felkészülés, mert egyedül kezdte kikísérletezni, hogyan lehet megtanulni egy koreográfiát felvételről. "Ha a képet nézi az ember, az tükörszerűen jelenik meg, a jobb kar balnak látszik és fordítva - ez egészen érdekes állapot.

Ezért szükségem volt rá, hogy táncosok próbateremben tanítsák be a művet, most már a DVD segítségével otthon tudom csiszolgatni a szerepet" - jegyezte meg.

A darabról szólva elmondta, igaz, hogy Ettore Scola 1983-as filmje ihlette, valójában azonban Bozsik Yvette gondolatait, érzelmeit tükrözi a koreográfia, amely remek lehetőséget ad az emberi karakterek groteszk és humoros ábrázolására.

"Nagyon nehéz lefordítani egy táncos darabot, mert az olyan, mintha elmesélnénk egy költeményt. Egy pár megérkezik a bálterembe, és ott mindenféle vágyak, elfojtott szenvedélyek lobbannak fel. A második felvonás kicsit elvontabb, a férfiak és a nők külön halmazokat alkotva próbálnak mégis közelebb kerülni egymáshoz" - fogalmazott Marozsán Erika.

A színésznő lágynak, levegősnek tartja Bozsik Yvette táncstílusát ebben a darabban. Az elején furcsa volt a tudat, hogy nem szólalhat meg a színpadon, mégis nagy érzelmi változásokat kell kifejeznie.

A próbák finisében azonban már "otthonosan" érzi magát a szerepben. A tanulás roppant nehéz volt, de hihetetlen eufória, hogy már organikussá vált számára ez a jelrendszer, és most az látszik különösnek Marozsán Erika számára, hogy újra beszélni fog.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Történeti gyökerek, előzmények és érdekességek
A kripli a Centrál Színházban
Sokszor nem halunk meg az Örkény Stúdióban
Tarnóczi Jakab idei, grazi rendezéséről

Más művészeti ágakról

irodalom

Az örmény idő nyomában
Bakos Gyöngyi Nixon nem tud lépcsőzni című kötetéről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés