bezár
 

zene

2013. 12. 03.
José Cura: a képesség és a mondanivaló indít új feladatokra
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Azért kezd új tevékenységbe az ember, mert úgy érzi, megvan hozzá a képessége és van mondanivalója - hangsúlyozta José Cura, aki manapság egyre többször rendez operát a világ neves színpadain.

prae.hu

A világhírű argentin tenor, zeneszerző és karmester szülőföldje, Argentína autentikus muzsikájával lép fel kedd este a Művészetek Palotájában. A Salva Vita Alapítvány javára adandó koncert előtt operarendezéseiről, terveiről is beszélt az MTI-nek.
    
José Cura naptárában egyre több olyan program található, amelyekből kitűnik, hogy az éneklés, a karmesterség és a zeneszerzés után a zenés színház teljessége, a rendezés, a díszlettervezés is érdekli. Színre vitte a Teatro Colónban egyik kedvenc operáját, az Otellót, Liege-ben a Bajazzókat és A parasztbecsületet, Nancyban A fecskét.
    
Néhány évvel ezelőtt Berlinben a Sámson és Delila férfi főszerepét játszotta, és nem rejtette véka alá, hogy összetűzésbe került a rendezővel. Nem sokkal ezután, 2010-ben megrendezte Saint-Saens operáját Karlsruhéban. De, mint az MTI-nek elmondta nem az indulat vezette abban, hogy elkezdett rendezni.
    
"Konfliktusokból nem lehet és nem is érdemes kiindulni. A felháborodás nem alap, ha bármilyen új tevékenységbe kezd az ember, azt mindenképp azért teszi, mert úgy érzi, megvan hozzá a képessége. Legfőképp pedig, ha van valami mondanivalója. Ha nem tud érdekessel, hitelessel előállni, nincs esélye arra, hogy az általa másnál észlelt hibát kijavítsa."  
    
"Sok ilyen tervem van: Stockholmban a királyi operában egy Bohémélet-előadást készítek elő, Liege-ben a Turandotot, Bonnban pedig a Peter Grimes című zenedrámát viszem színre, azt hiszem, elég változatos a programom" - árulta el az énekes.
    
Rendszerint felkérésre vállalja a rendezést, az évadterveket a színházak jó előre összeállítják, nincs mód ötletelésre. De megbeszélni, közösen kialakítani, hogy milyen mű kerüljön sorra, erre épp ezért jut idő - fűzte hozzá.
    
José Cura nem szereti, ha azt a kérdést teszik föl neki, hogyan lehet becsalogatni a fiatalokat az operaelőadásokra. Véleménye szerint ez egy "öreg", bár kényes téma. Szerinte cselekedni kell: innovatív produkciókat létrehozni. 2007-ben például egy fesztivál számára készítette el a La commedia e finita című, általa metashow-nak nevezett előadást, amelyben a zene, a tánc és a próza fonódik össze. "Ez a produkció a Bajazzók témáját egész különlegesen dolgozta fel, öt baba kezdi a játékot. Akkor válnak emberré, amikor megismerik a gyűlölet érzését. Tündérmese volt, morális üzenettel" - idézte fel José Cura.

 
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

A Nagy Emma Quintet legfrissebb lemezéről
A Papírsárkányok albumának lírai és érzelmi útjáról
Az Új Anya pécsi lemezbemutató búcsúkoncertje
Inspirációkról, hatásokról, feszültségekről és feloldásokról Nagy Ákos Lineaments II. című lemeze kapcsán

Más művészeti ágakról

színház

Interjú a Rég volt, mese volt, minden szava igaz volt című darab kapcsán
Az orosz barát az Örkény Színházban
gyerek

Idén negyedik alkalommal hirdetik meg az ország legjelentősebb illusztrációs pályázatát
Márfi Márk Telik című drámájának 82. előadásán jártunk


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés