színház
2014. 05. 01.
Új bemutatóval jelentkezik a Közép-Európa Táncszínház
Új premierrel jelentkezik a fennállásának 25. évfordulóját ünneplő Közép-Európa Táncszínház: a Fassang László orgonajátékát és Kun Attila koreográfiáját ötvöző Elzenélt tánc, eltáncolt zene című estet május 6-án nézhetik meg az érdeklődők a Művészetek Palotája Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében.
A negyed évszázados múlttal rendelkező társulat ünnepi évadának ez lesz az ötödik és egyben utolsó koprodukciós bemutatója - olvasható a Közép-Európa Táncszínház által az MTI-hez eljuttatott sajtóközleményben.
A Művészetek Palotája orgonakoncertjei mindig más és más különlegességekkel szolgálnak: a hangversenyeken megjelent már az irodalom, a fény- és a filmművészet, a nép- és a világzene, ezúttal pedig koreográfia kapcsolódik a már önmagában is izgalmas orgonamuzsikához.
A koncepció annyiban nem rendhagyó, hogy zene és tánc ősidők óta együtt élnek: ez a kapcsolat hol szorosabb, hol lazább, hol hiányzik. Johann Sebastian Bach műhelyében már többnyire olyan tánctételek születtek, amelyek önmagukért beszélő, szuverén zeneművek voltak és csupán hangvételben, karakterben utalnak egy-egy korabeli táncra. A koncert első, Elzenélt tánc című részében ezekből hallhat válogatást a közönség Fassang László orgonaművész előadásában.
Az est második, Eltáncolt zene című felében viszont fordul a kocka: olyan zenék szólalnak meg, amelyek születésében nem játszott szerepet a tánc, ám magukban hordozzák a tánc lehetőségét. Ezek a művek a Közép-Európa Táncszínház új művészeti vezetője, Kun Attila koreográfiáiban kelnek életre.
A Művészetek Palotája orgonakoncertjei mindig más és más különlegességekkel szolgálnak: a hangversenyeken megjelent már az irodalom, a fény- és a filmművészet, a nép- és a világzene, ezúttal pedig koreográfia kapcsolódik a már önmagában is izgalmas orgonamuzsikához.
A koncepció annyiban nem rendhagyó, hogy zene és tánc ősidők óta együtt élnek: ez a kapcsolat hol szorosabb, hol lazább, hol hiányzik. Johann Sebastian Bach műhelyében már többnyire olyan tánctételek születtek, amelyek önmagukért beszélő, szuverén zeneművek voltak és csupán hangvételben, karakterben utalnak egy-egy korabeli táncra. A koncert első, Elzenélt tánc című részében ezekből hallhat válogatást a közönség Fassang László orgonaművész előadásában.
Az est második, Eltáncolt zene című felében viszont fordul a kocka: olyan zenék szólalnak meg, amelyek születésében nem játszott szerepet a tánc, ám magukban hordozzák a tánc lehetőségét. Ezek a művek a Közép-Európa Táncszínház új művészeti vezetője, Kun Attila koreográfiáiban kelnek életre.
További írások a rovatból
A Füsziről és a Roma Hősök Fesztiválról Balogh Rodrigóval beszélgettünk
Az ember, aki elvesztette az időt című előadás a Vígszínházban
Más művészeti ágakról
Bemutatták Ungár Péter Ismétlődő eltévedés című kötetét, Prae Kiadó, 2025