bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Jedlovszky Krisztina --

felhasználói adatlapja

Jedlovszky Krisztina által feltöltött cikkek:

Műgyűjtés a virtuális valóság világában
Hogyan gyűjtsünk virtuális valóságokat? – teszi fel a kérdést az Artsy szerzője, Scott Indrisek. Napjaink ugrásszerűen fejlődő technológiái mellett az ehhez hasonló felvetések több mint időszerűek. Egyre nagyobb számú VR (Virtual Reality) alkotás készül, ahogyan a művészek elkezdik kiaknázni a technológiában rejlő lehetőségeket. Azonban a művészeti világ még kevéssé képes ezekkel lépést tartani, az egyes darabok eladása és gondozása komoly problémákat vet fel. Indrisek tehát – szakértők bevonásával – a legfontosabb tudnivalókat szedi össze arról, hogyan is kezeljük befogadóként és gyűjtőként a VR-alkotásokat.
Egy asszony és ezerévnyi ábrázolásai
Judit lefejezi Holofernészt, győzedelmeskedik a kezdetben elnyomott, alábecsült nő. Az alábbi történetet azonban a középkor óta számos további jelentéssel is megtöltötték az azt feldolgozó képzőművészek, így téve Juditot a női szépség, az erény és erő kiemelt alakjává. Angelica Frey az Artsy-n megjelent cikkében mutatja be az elmúlt ezer év ábrázolásait, melyekben a bibliai történet politikai és társadalmi erőviszonyok, valamint társadalmi nemi kérdések narratívájaként is szolgál.
Kettős mérce a művészetben?
Miért van az, hogy napjaink kultúrája Edgar Degas-t pellengérre állítja a nőket tárgyiasító festményei miatt, mégis szó nélkül hagyja Morton Bartlett meztelenül fotózott játékbabáit? Mekkora ennek alapján a különbség a mainstream és az outsider művészekkel szemben támasztott normákban? Alina Cohen az Artsy-n megjelent cikkében ezekre és hasonló kérdésekre keres válaszokat.
Alkotói szabadság a falak között
Egy apácazárdával elsőre nem feltétlenül a képzőművészetben történő elmélyedést szokás asszociálni. Azonban ahogy a különböző korokból sorra kerülnek elő az apácák festményei, egyre világosabbá válik, hogy ezek a zárt közösségek tulajdonképpen bölcsőként szolgáltak a korabeli nők művészetben való kiteljesedéséhez. Karen Chernick az Artsy-n megjelent cikkében az apácák szerepét mutatja be a művészettörténetben, a reneszánsztól napjainkig.
A groteszk, kortárs női képzőművészek szemével
Az érzéki vágytól a zsigeri undorig terjednek korunk jelentős képzőművészeti alkotásainak hatásai. A kortárs, többségében női művészek a test és az önkép metamorfózisával teremtik meg ezeket a groteszk műveket, amelyek egyszerre varázsolják el és rémítik meg a befogadót. Tess Thackara az Artsy-n megjelent cikkében az ilyen alkotásokat mutatja be, miközben a női művészeknél megjelenő groteszk tendenciákat is igyekszik értelmezni.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés