bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Csanda Máté --

felhasználói adatlapja

Csanda Máté által feltöltött cikkek:

A Szabadság tér szivárgó lelkiismerete
A materializált múlt Németh Ilona Köd című köztéri intervenciójában
Még ha kínálkozik is néhány analógia, más ez, mint az egykori Moszkva tér vagy a Felvonulási tér esete. A pozsonyi Szabadság tér (Námestie slobody) a csehszlovák állam szocialista múltjának emblematikus helye, egy fura, magára hagyottságában is impozáns heg a város testén. A tér, amely annak idején Klement Gottwald kommunista párttitkár nevét viselte, a bársonyos forradalom előtt nagyszabású felvonulások, pártrendezvények, sportünnepélyek színtere volt – nyolcvankilencig a névadó politikus monumentális szobra is ezen a helyen díszelgett...
Oldenburg és a hatvanas évek giccsbirodalma
Claes Oldenburg: The Sixties
Szoborrá dermedt hasábburgonya, monumentális ajakrúzs-obeliszk és bejárható pisztoly-múzeum a bécsi MUMOK-ban. Már az elején azon töprengtem, hogy hogyan lehet, hogyan érdemes egy ilyen figurát, mint Claes Oldenburg bemutatni. Igazi élő legenda, a kánon sziklaszilárd része, egy szelet történelem, a szorosabb értelemben vett pop art utolsó nagy, első ligás harcosa.
Dermesztően gyermeteg kiállítás a bécsi Kunsthistorisches Museumban
Wintermärchen – von Bruegel bis Beuys (Téli rege Bruegeltől Joseph Beuysig)
A speciálisan adventre időzített tárlat a tél tematizálására épül. Wintermärchen – von Bruegel bis Beuys – tiszta sor, hangzatos kis alliteráció, gondolhatták a Kunsthistorisches Museum (KHM) marketingesei, és hogy ha már a bejárat előtt nagyban zajlik a karácsonyi vásár (a Christkindlmarkt néven futó vizuális-olfaktorikus-gasztronómiai giccsparádé), akkor ők is meglepik a közönséget egy szezonális esztétikai attrakcióval.
A spektákulum pop-artként, nagyon trendi művészetként tálalva
David Lachapelle óriásfotói a Pozsonyi Városi Galériában
David Lachapelle fényképei (óriási C-printjei, montázsai) azonnal hatnak. Amerre a szem ellát, agyonfotosopolt, gumiszerű felületek, rengeteg színkontraszt, minden szegletben sok-sok apró részlet. A képi kellékek közül jónéhány többszöri ránézés után is szinte vektorgrafikának tűnik. A legtöbb emberi mozdulatból, a testtartásokból rögtön kiérződik, hogy a létrehozójuk, nem is túlságosan rejtve, valami szellemes reneszánsz-barokk parafrázisnak szánta őket.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés