bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Simon Bettina --

felhasználói adatlapja

Simon Bettina által feltöltött cikkek:

Nem a fal, hanem a vászon
Nem a fal, hanem a vászon
Vojnich Erzsébet: Helyszínelők
Az ember és Isten nélküli térben, amely színpadnak is tűnhet, milyen álruhás alakok jelenhetnének meg? Vojnich Erzsébet üres, sötét tónusú terei előtt állva sok néző tehette fel ezt a kérdés magában, vagy azt, hogy hová mehettek a helyszínről, és mi történt velük azelőtt. Nem kaptunk választ ezekre a kérdésekre a tizenkét festményből álló Helyszínelők című kiállításon.
Magyar neoavantgárd New Yorkban
Magyar neoavantgárd New Yorkban
New York Calling – On the Top estek művészetről vol 5, Taste Loffice
Az On the Top estek művészetről sorozat ötödik részében a new york-i Elizabeth Dee Gallery With the Eyes of Others: Hungarian Artists of the Sixties and Seventies, a hatvanas- és hetvenes évek magyar neoavantgárd művészetet bemutató kiállításról volt szó. A kiállítás egyik szervezője és a katalógus felelős szerkesztője, Winkler Nóra vendégei Valkó Margit (Kisterem Galéria) és Pados Gábor (acb Galéria), Íjgyártó István kulturális diplomáciáért felelős államtitkár (Külgazdasági és Külügyminisztérium) és a katalógus tanulmányainak szerzői, Fehér Dávid és Kürti Emese művészettörténészek voltak.
Aki válaszol, az kérdez
Aki válaszol, az kérdez
Terék Anna: Halott nők (Forum Könyvkiadó, Újvidék, 2017)
Terék Anna új kötetének már a címe előhívja a haláleset(ek)re irányuló figyelmet. A versek olvasása közben mégis elérkezik egy olyan pont, ahol megfogalmazódik az olvasóban, hogy az, aki a versekben beszél, meghalt. Egyszerre szólal meg két különböző hangon (és helyen) ugyanaz a gondolat. Aztán következő sorban, de még ugyanabban a pillanatban a versben megszólaló is kimondja: „ahányszor arra járok, / ahol meghaltam, / nagyon mérges vagyok”. 
A táj magánya
A táj magánya
Tájképzetek / Landschaftsvisionen
Az Osztrák Kulturális Fórum kiállításában egy osztrák és egy magyar képzőművész, Andreas Werner (1984) és Varga Zsolt (1986) képei láthatók. Adja magát az első lépés: munkáik összehasonlítása. 
Színnek való vidék
Erdélyi Gábor: Élek (My Edges)
Erdélyi Gábor festményei üresek, nem ábrázolnak semmit, nem szólalnak meg, és ráadásul szürkék is – valami mégis történik rajtuk. Az Élek című kiállítás (a Neon Galéria válogatása az életmű utóbbi néhány évének alkotásaiból) megpróbál újabb összefüggéseket mutatni a monokróm festészet és Erdélyi Gábor művészete között.
Mi a magyar? – Nehéz kérdés
Mi a magyar? – A nemzeti önazonosság a kortárs képzőművészetben
A kolozsvári iskola nemzetközi sikereket elért festőinek bemutatkozása után kortárs magyar művekkel telt meg a Műcsarnok. Nem meglepő, hiszen az Európai Utasok kiállítás kapcsán élénk párbeszéd alakult ki a szakmában arról, mi a helyzet a mi kortárs festészetünkkel...
Politikai trendügynökség a Ludwig Múzeumban
Société Réaliste: empire, state, building
Épületekről van szó, nemzetekről, hatalmi jelképekről. Jean-Baptiste Naudy és Gróf Ferenc 2004-ben alapított művészkollektívája, a Párizsban működő Société Réaliste tavaly a Jeu de Paume-ban állított ki, idén pedig a Ludwig Múzeumban látható a régi és új műveket bemutató retrospektív kiállítása.
Erkélyjelenet téglákkal
Baglyas Erika: Bunker
Mikor a Galamb utcában járva betérünk a Dovin Galériába, ahol Baglyas Erika Bunker című kiállítása látható, ne lepődjünk meg, ha közben úgy érezzük, mintha minket is megfigyelnének.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés