bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Hajnal Márton --

felhasználói adatlapja

Hajnal Márton által feltöltött cikkek:

Egy lövés, és már sejted, mire képesek
Egy lövés, és már sejted, mire képesek
Till Atilla: Tiszta szívvel
Jobb-rosszabb párbeszédek, kicsit sablonos, kicsit zavaros dramaturgia. Mégis szeretjük a Tiszta szívvelt, mert szokatlanul hatékonyan irányítja rá a figyelmet a mozgáskorlátozottakra.
Miért nem kell nekünk Superman?
Miért nem kell nekünk Superman?
Zack Snyder: Batman Superman ellen – Az igazság hajnala
Hiába volt itt az ideje, és hiába teljesült ezzel sok képregény-rajongó álma, a Batman Superman ellen egy teljesen elbaltázott próbálkozás, egyben a Warner-DC csalódást keltő kudarca, hogy felvegye a versenyt a Marvel Bosszúállóival. Az alábbiakban összeszedtük, hogy miért is nem működött a film.
A fogyatékosság hozzáad, és nem elvesz a művészetből
A fogyatékosság hozzáad, és nem elvesz a művészetből
Interjú az ARTman elnökével, Gyulavári Ágival
Az ARTman Egyesületnek két arca van. Egyszerre folytat terápiás tevékenységet, amely a fogyatékossággal élő emberek társadalmi felzárkóztatását segíti, és egyszerre táncművészetit vegyes képességű művészekkel és alkotókkal. A 2014-es ParaDOGMA és a 2015-ös Paramorfózis után, idén noPARA címen tartottak estet a Trafóban, ahol három előadásukat is láthattuk (Gyulavári Ágnes: Távolról Átetsző, Jobbágy Bernadett: SEJTelem és Mészöly Andrea: Beszélj rólam!). Az első előadás rendezője és egyben az egyesület elnöke, Gyulavári Ági válaszolt a kérdéseinkre.
Quo vadis, Hollywood?
Quo vadis, Hollywood?
Ethan Coen és Joel Coen: Ave, Cézár!
Bár nem ez az a film, ami miatt ötven év múlva a Coen-testvérekre emlékezni fogunk, az Ave, Cézár! azért egy szimpatikus és szerethető alkotás. Jó megnézni és könnyű elfelejteni.
A film, amit kifejezetten az Oscarra csináltak
A film, amit kifejezetten az Oscarra csináltak
Adam McKay: A nagy dobás
Christian Bale, Brad Pitt, Steve Carell és Ryan Gosling: ez az a négy név, ami miatt az öt Oscar-jelölésen kívül A nagy dobásra sokan be fognak ülni. Pedig a filmben a sztárok mellett sok minden más is fellelhető, amire egy ideális Oscarra pályázó filmnek szüksége van.
Kacsázás
Kacsázás
A csúnya kacsa a Jurányiban
Izgalmas előadásnak tűnhet A csúnya kacsa, a HOPPart végeredményben garancia a színvonalra. Ugyanakkor mégis, miközben egyszerre próbál gyerekdarab és felnőtteknek szóló szatíra lenni, a két szék között valahol padlóra esik.
Ír bevándorló Oscart keres
Ír bevándorló Oscart keres
John Crowley: Brooklyn
A Brooklyn emberi hősökkel mesél a felelősségvállalásról, a honvágyról és az 1950-es évekről, amikor az óceánnyi távolságokat még nem hidalta át a mobiltelefon és az internet.
Mielőtt a nő ember lett
Mielőtt a nő ember lett
Sarah Gavron: A szüfrazsett
Hiába Ákos és a Telekom, a női princípium nem most először lett aktuális a közbeszédben. A szüfrazsett című film azt a kort mutatja be, amikor még kínzásokkal és bombatámadásokkal próbálták eldönteni a kérdést.
Szemtől szemtelen
Szemtől szemtelen
Trafóban a TÁGRA ZÁRT SZEMEK próbája
A Dollár Papa Gyermekei a megszokott jelenléttel és elemi erővel ránt bele egy házaspár viszontagságaiba a Tágra zárt szemek apropóján. A Kubrick-filmből ismert szexuális rémálmából ezúttal húsvér hatalmi harc lett.
Tehetetlenek vagyunk, elpusztulunk, végünk
Tehetetlenek vagyunk, elpusztulunk, végünk
Krétakör: A harag napja
Ha a Lúzer egy kétségbeesett üvöltése volt a magyar értelmiségnek, akkor a Krétakör legújabb darabja, A harag napja leginkább egy kétségbeesett győzködés. A színpadi megoldások jóval visszafogottabbak, a végeredmény azonban annál húsbavágóbb.
Egy balett-táncos története
Egy balett-táncos története
Grecsó Zoltán: Egy faun alkonya
Grecsó Zoltán új koreográfiájának, az Egy faun alkonyának a színlapja Nizsinszkij-parafrázist ígér, az előadás azonban jóval komplexebb ennél. A művészi kifejezés és a szexualitás, a hatalom és Isten kapcsolatának, komplex összefüggéseinek ábrázolásán túl Grecsó még a mai magyar táncéletnek is odasóz egyet.
Mű-vész
Mű-vész
Cirque Inextremiste: Extrêmités (Trafó)
Az előadás elején még sokan kacagnak a figyelmeztetésen, miszerint a produkciótól szívinfarktust lehet kapni. Pedig a Trafóban látott Extrêmités ezek után mást sem csinál, mint felszámolja a színházban megszokott, biztonságos esztétikai távolságot, és ahányszor csak teheti, jól megijeszt. 
Labirintus híján
Labirintus híján
Wes Ball: Az Útvesztő: Tűzpróba
Fantáziátlan, ráadásul elrontja az előző részt, miközben vért izzadva próbálja eladni a következőt. A Tűzpróba dicséretesen összefoglalja, hogy miért lehet szívből gyűlölni a futószalagról érkező folytatásokat.
Az anya halála
Az anya halála
Bille August: Csendes szív
Teljesen mindegy, hogy a Csendes szív milyen film – a benne feszegetett tabutéma magától megtölti a bő másfél órát. És szinte biztos, hogy mindenkinek lesz egy pont, amikor könnyek szöknek a szemébe.
Beledöglünk az álmainkba
Beledöglünk az álmainkba
Sirály az Átriumban
Mi a jobb: reménytelenül vágyakozni egy jobb élet után, vagy pedig elérni azt, és akkorát csalódni benne, hogy beleőrül az ember? Egy elpoénkodott első részben és egy rémálomszerű másodikban lehet keresni a válaszokat a Margit körúton Csehov Sirályának előadásában. 
Kilógó kilók
Kilógó kilók
Bent Hamer: 1001 gramm
Ez az a film, amiből megtudhatjuk, hogy mennyire nehéz is az élet. Mármint nem elvontan, hanem tényleg. Grammra pontosan.
Az amerikai ébredés
Az amerikai ébredés
Jonathan Demme: Dübörög a szív
A Dübörög a szív könnyed dráma, amely halmozza az ütős témafelvetéseket, és amelyben Meryl Streep szokás szerint formában van, mi több, ismét megcsillantja énekesi képességeit. Ugyanakkor nem ártott volna meg még egy kis földhözragadtság az ideális végeredményhez.
Bútorcsata
Bútorcsata
Gunnar Vikene: Jön Harold!
A Jön Harold! szolid, néhol keserédes humorral vezet végig minket két idős, de tettre kész bútorkereskedő párharcán, miközben hőseinkkel átautózzuk fél Skandináviát. Kompakt, jól végigvitt norvég komédia, különösebb meglepetések nélkül és egy-két odaszólással a svédeknek.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés